חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דראקולה לא ניצח אותו

מאת: שלמה ולדמןשואה ותקומה29/05/20111366 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

29 ביוני 1941 התרחש בעיר יאסי שברומניה הפוגרום הגדול הראשון בתולדות השואה. טבח זה הוא למעשה תחילתה של ההשמדה ההמונית של יהדות אירופה. במהלכו של הפוגרום הועלו ונדחסו באלימות ובאכזריות אלפי יהודים לשתי רכבות שזכו לכינוי "רכבות המוות". הרכבות נסעו הלוך וחזור במטרה לחסל את היהודים, שנכלאו בקרונות אטומים ללא אוויר ומים. רובם נחנקו או התייבשו למוות, נרצחו ונקברו בקברות אחים לצד הדרךפרעות יאסי הם פרק כמעט בלתי ידוע בתולדות השואה ובתולדות הסבל האנושי.

אחד מניצולי רכבות המוות היה יוסף ולדמן ז"ל. שנים רבות לאחר מות האב קרא שלמה ולדמן באנציקלופדיה "בריטניקה לנוער" שרכש לילדיו נתונים שגויים על שואת יהדות רומניה. בעקבות אירועים נוספים החליט להשלים את מה שלא הספיק אביו, לחקור, למחות ולפרסם את האמת על תולדותיה של יהדות רומניה במלחמת העולם השנייה.

במשך שלוש שנים ערך שלמה ולדמן תחקיר, ובמהלכו איתר את הניצולים האחרונים בעולם מרכבות המוות (ביניהם הבמאי הידוע אנדריי קאלאראשו), ביקר ברומניה, שוחח עם עדי ראייה, אסף חומרים ארכיוניים ותרגם אותם לעברית.  אט אט חשף המסע הרגשי המפרך גילויים חדשים והאיר גם את חוסר הדיוק השורר במוסדות ההנצחה, באנציקלופדיות ובספרי הלימוד בישראל.

דרך סיפור הישרדותו של יוסף ולדמן, מביא מחבר הספר את סיפור הפוגרום של יאסי. ממלא את חובתו לבני הדור השני והשלישי לשואה בהביאו את סיפור הטבח שהושכח ונשכח, מתקן עוול היסטורי בסיפור האמיתי על כיליונה של יהדות רומניה ומנציח את זכר אביו, ששרד את שבעת מדורי הגיהינום, הגיע לישראל בשלהי מלחמת העצמאות, שיקם את חייו, הקים משפחה והפך לעובד ציבור וגאוות המושבה באבן יהודה.

הספר הוא בעיקרו של דבר כתב אישום, תזכורת המנציחה את רוע לבם ואכזריותם של חלק מבני העם הרומני. על רומניה מוטלת החובה לבקש סליחה ומחילה על רצח אזרחיה היהודים.

ד"ר בלה גוטרמן, מנהלת המכון הבינלאומי לחקר השואה ב"יד ושם" והעורכת המדעית של הספר:

"הטבח ביאסי לא היה פרץ של יצרים בלתי נשלטים של בני העם הרומני, אלא מדיניות מכוונת של השלטון, שנועדה להשמיד  את כל יהודי רומניה והיא מבוססת על אנטישמיות רומנית קיצונית אותנטית ומסורתית. אין לתלות את האשם באנטונסקו בלבד. היתה  לכך תמיכה לא מבוטלת בקרב הציבור הרומני.

כאשר קראתי לראשונה את כתב היד התרשמתי במיוחד מן התמונה שהצטיירה לנגד עיני - המחבר, אדם פעיל כרגיל, הסתגר בחדרון גדוש ואפלולי, מנותק מביתו שבו בחר לכתוב, לדעתי במעין רצון להתנזרות וסיגוף עצמי, מתוך רצון להגיע לאפשרות המרבית של יכולת להזדהות עם התנאים שבהם נמצאו אביו וחבריו בעת שכל חייהם השתנו והם נלכדו בבית הסוהר בעת שהובלו ברכבות המוות, ובעת שעבדו עבודת פרך במחנות העבודה. התמונה הזאת של הבן הכותב בסערה ובאובססיביות, שהסיטה גם אותו ממסלול החיים הרגיל של בעל, אב, חבר, היא התמונה ששכנעה אותי כי הספר הזה, שהוא תוצאה של החיפושים והלבטים, הזעם והסיפוק עם סיום המשימה, הוא ספר חשוב שראוי לו לראות אור.

עלי לציין את הישגו היוצא מן הכלל באיתור ניצולים בודדים נוספים מרכבת המוות, את איתורם של קברי אחים ברומניה, את הבאתם לארץ של מסמכים רבים ובעיקר את השלמת הפסיפס של הסיפור האישי של יוסף ולדמן ואת הסיפור הקהילתי של יהודי יאסי".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ולדמן חקירות הוא משרד חקירות ותיק וידוע שהוקם בשנת 1990. מנכ"ל המשרד, שלמה ולדמן, הוא חוקר פרטי משנת 1983, בוגר היחידה הסמויה של משטרת ישראל וכן לוחם ומפקד לשעבר בסיירת שקד.המשרד פועל במהירות, בדייקנות ובדיסקרטיות מלאה, ואנשיו אוספים מידע וראיות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלמה ולדמן

מאת: שלמה ולדמןחקירות30/05/111071 צפיות
החוקר הפרטי המפורסם ביותר היה אהוד ברק. ראש ממשלת ישראל, שעבד בשנות השישים, בעת לימודיו, במשרד החקירות הירושלמי של משה קוקלה, איש סיירת מטכ"ל. ברק יצא למעקבים בלילות ועסק במשימות בילוש מיוחדות.

מאת: שלמה ולדמןחקירות10/04/111164 צפיות
"יש הרבה עמוס ברנסים בחברה שלנו" אמר החוקר הפרטי שלמה ולדמן, כאשר יצא לאור ספרו "עמוס ברנס-מאבקו וניצחונו של חף מפשע", אודות מי שהואשם ברצח שהסעיר את המדינה. לטענת שלמה ולדמן אין פיקוח על המערכת המופקדת על עשיית צדק במדינה ורבים המואשמים אשמות שווא השתגעו או התאבדו.

מאת: שלמה ולדמןחקירות13/03/11986 צפיות
בלש - הוא אדם המתחקה בסתר אחרי אנשים, כדי לגלות מידע עליהם רוב הבלשים הם שוטרים בשירות המשטרה, החוק מחייבם לקבל רשיון לעסוק במשלח-ידם

מאמרים נוספים בנושא שואה ותקומה

מאת: אבי בכרשואה ותקומה24/12/171651 צפיות
מאמר זה סוקר את עשרת הימים האחרונים בחייו של היטלר בבונקר בו שהה ובו סיים את חייו בהתאבדות, המאמר מסתמך על עדויותיהם של עוזרים ויועצים ששהו בבונקר לצידו של היטלר בימיו האחרונים ועל ממצאי מחקרים קפדניים שבוצעו לאורך השנים, ומספק 'הצצה' מהימנה ביותר על ימים אלו תוך ציון תאריכים מדויקים לרצף ההתרחשויות, כמו כן נסקרים בו "אירועי שוליים" היסטוריים שלא קשורים במישרין לסופו של הצורר הנאצי והתאבדותו, כגון התרחשויות היסטוריות מחוץ לבונקר וחשיפת קטעים מתוך צוואתו הסופית.

מאת: אבינועםשואה ותקומה30/04/146878 צפיות
ב''ה על יום הזיכרון והשואה ולגבורה יזכור עם ישראל את השואה האכזרית שנעשתה לעמינו בגולה המרה על זה שנטלו ידיהם של הנאצים הרשעים בדם והשיטו הרג רב המוני בלתי אנושי בהשמדת עמינו על חרפתם הביאו יגון והאיבה קשה מנשוא דמעה .

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה03/09/132161 צפיות
בשנת 2009 הסתיים בהצלחה מאבק ארוך וחשוב למען תיקון בחוק הפנסיה הסוציאלית הגרמנית שבעקבותיו ניצולי שואה ממזרח אירופה שעבדו בגטאות זכאים לקבלת פנסיה סוציאלית. מהשינוי ייהנו עשרות אלפי ניצולים,שעתידים לקבל סכום פיצוי נכבד - כל אחד לפי נתוניו האישיים ובהמשך גם גמלה חודשית עד יום מותם. יורשיהם ייהנו מהסכום שנצבר רטרואקטיבית עד ליום פטירת המוריש.

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה15/07/132123 צפיות
סגן מנהל סניף הבנק הודה בכל האשמות שיוחסו לו בכתב האישום, והורשע על ידי השופט סגלסון בעבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה, והפרת אמונים בתאגיד. לאחר בדיקת הנסיבות המקלות, נגזרו על סגן מנהל הבנק לשעבר עשרים וארבעה חודשי מאסר בפועל אשר הומרו בשישה חודשי עבודות שירות, ושמונה-עשר חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים. כמו כן, נקנס הנאשם בסכום כסף מכובד.

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה20/06/132051 צפיות
ביולי 2000 אישר הפרלמנט הגרמני הקמת קרן בשם "אחריות, זיכרון ועתיד" בסך עשרה מיליארד מארק. הקרן יועדה למתן פיצוי חד פעמי לניצולי שואה שהועסקו בעבודות פרך או בעבודות כפייה תחת השלטון הנאצי. האישור לא היה מובן מאליו. ארגונים רבים למען זכויות ניצולי השואה היו מעורבים במשא ומתן, וגם אני ניסיתי לסייע בעניין ועודכנתי בהתקדמות התהליך דרך הקשרים הענפים שלי בגרמניה.

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה13/06/132399 צפיות
המאבק בבתי המשפט בגרמניה לאישור החוק לקבלת פנסיה סוציאלית לעובדי הגטאות

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה06/06/132232 צפיות
כעבור יומיים הוא התקשר. "אני מעוניין לבצע הזמנה גדולה," אמר. "בואי ניפגש שוב בירדן." שמחתי מאוד. סוף סוף רואים את פירות השלום גם בתחום הכלכלי. כמה הוא הולך להזמין? שאלתי את עצמי. מאה אלף יחידות? שלוש מאות אלף? ואולי בכלל מיליון?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica