חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סקירת מט"ח שבועית שבין 13/07/09-17/07/09

דולר-שקל: כפי שהובא בסקירה משבוע קודם אכן הסימנים שהצביעו על אפשרות להתחזקות מחודשת של הדולר – מימשו את עצמם. היינו עדים לשבוע מסחר שלם המלווה בעליות שערים של הדולר למול השקל. עם זאת, גם כן כפי שכבר צוין בעבר במהלכן של הסקירות הקודמות, עדיין במבט רחב אנו למדים על אפשרות דווקא להתחזקות מחודשת של השקל למול עמיתו האמריקאי. זאת לנוכח אותם מרכיבים שהיו ועדיין ממשיכים "לככב" על גרף – "דאבל-טופ", "כשל שוק" בניסיונות הדולר להתרומם מעלה, מחזורי מסחר הולכים ותופחים נוכח ירידות הדולר, וכן תבנית "דגלון" שהוכיחה שהאפשרות לחזרת השער מטה אכן התממשה ועדיין לא מיצתה את כל המהלך. יתירה מכך, לעת עתה אפילו הסימנים קצרי הטווח מלמדים על אפשרות לירידות בגרף, שמשמען חזרה לימי התחזקות השקל, ולו אך רק לימי המסחר הקרובים הראשונים של השבוע החדש.

יורו-דולר: הצמד הולך ומתכנס יותר ויותר משבוע לשבוע. האינדיקציות מצביעות על כך שאנו צפויים לראות את הגרף עם הפנים למטה. יחד עם זאת אין להסיק מכך שהתחזקותו של הדולר בהכרח תהיה ניכרת לאורך זמן. חשוב שלא להתעלם מתבנית ההמשך מסוג "דגל" שהולכת ומתהווה יותר ויותר. פריצתה בכיוון מעלה עשויה לסמל ולתת את האות למהלך שורי רווי פיפסים שיעיד שהיורו חוזר לעשות שרירים. אולם כאמור, במהלך יום או ימי המסחר הראשונים של השבוע הקרוב ראוי יותר לעקוב אחר אפשרות לכניסה לפוזיציות דוביות דווקא, שהן אלה שיותר ניכרות עתה באמצעות האינדיקאטורים השונים.

סטרלינג-דולר: אכן המשיכה המגמה הדובית שעוד נצפתה שבוע שעבר והומלצה למסחר בסקירה הקודמת. כל זאת לנוכח ה"טריפל-טופ", המומנטום שירד, מחזורי המסחר שהעידו על כך, כמו גם הגעת השער לנקודת מיצוי מלא של התיקון הטכני, שמאז סיבב פניו והחל בירידות. בשלב זה אנו נמצאים עם שער בנקודה חשובה. אמנם עדיין ישנם סימנים התומכים באפשרות להמשך ירידות בטווח המסחר הקרוב הקצר, אולם לא בהכרח מדובר בירידות שערים נוספות בעלות משמעות. בסה"כ אנו נמצאים מאוד קרוב לכמה נקודות תמיכה ו"בלימה" קריטיות, בעוד שבאופן כללי יש לזכור שמדובר במגמה שורית לאורך חודשים ארוכים, ואשר יוצאת בימים הקרובים מרמת מגמה משנית ונכנסת לרמת מגמה ראשית. לא בכדי אנו עדים למהלך של דשדוש אשר נמשך כחודש וחצי. מן הסתם יש להביאו בחשבון ולהיזהר ממנו, שכן הוא טומן סיכון בחובו. כדי לבחור את כיוון המסחר הראוי יש לבדוק אם השער פורץ בכל זאת מעלה את "הטריפל-טופ" או לחילופין ממשיך ביציאה מהדשדוש לכיוון יציאה מתיקון טכני תוך צלילה של השער מטה.

דולר-יין: תבנית ההמשך מסוג "המשולש" נפרצה, ואכן היינו עדים למסחר דובי ער, שהצביע על התחזקותו של היין היפני. גם בשלב זה הסימנים ממשיכים להצביע ולתמוך בהמשך המהלך, אלא שיש להביא גם בחשבון שהמגמה הראשית הינה שורית, ומלווה במהלך של "דאבל-בוטום", בעוד שהשער לעת עתה הגיע ונשק למיצוי המלא של התיקון הטכני של גל העליות הקודם, כך שיש לנקוט במשנה זהירות באם מחליטים על המשך פתיחת פוזיציות שורט. אלה תהיינה יותר רלוונטיות באם נמצא שהשער יחרוג מגבולות התיקון הטכני המדובר וימשיך מטה, בעוד שיהיה נכון לבחון אפשרויות לכניסה דווקא לפוזיציות לונג במידה ואנו נתקלים במצב בו השער מאותת לנו שהוא בכל זאת מתכוון לצאת מאותו תיקון טכני אמור, ואשר גם נתמך נכון לעכשיו במומנטום שהולך ומתחזק לקראת מהלך שורי אפשרי.

דולר-קנדי: גם בשלב זה השער עדיין "נדבק" על קו הכניסה לתיקון הטכני, אך טרם בחר ממש להיכנס אליו. גם קשה להעיד שממש הסתיים "המשחק" על הגבול התחתון של תעלת הדשדוש. בנוסף לכך, מרבית הסימנים לטווח הקצר ממשיכים לתמוך ולהעיד על מגמה דובית אפשרית בקרוב. למרות גל העליות שניתן למצוא על הגרף בכל זאת מחזורי המסחר מעידים על סתירה שבאה לידי ביטוי בירידה בנטייה לרכישת המטבע האמריקאי; גם האינדיקאטורים השונים מצביעים על היחלשות באשר לרכישות הדולר, ואף המומנטום הולך ודועך כשבוחנים את הכיוון העולה. יתירה מכך, ניתן להבחין בהיווצרותה של תבנית מסוג "דגל", שפריצתה בכיוון מטה יכולה לתת את האות למהלך הדובי הצפוי, שאף עשוי להיות מלווה בלא מעט פיפסים רווחיים בפוזיציות השורט. עם זאת, כל זאת נכון לטווח המסחר הקצר, שכן בטווח המסחר הארוך טווח באופן יחסי אנו עדים לאינדיקציות סותרות דווקא.

אוסטרלי-דולר: כפי שדווח בסקירה הקודמת, אכן המשך הירידות הצפויות התממשו. אמנם אנו במגמה ראשית שורית, אולם השער ממשיך לרדת בכפוף לתנודות מעלה ומטה, ומלווה בתנועה צמודה לקו המגמה הדובי. על אף האפשרות שתחילת המסחר תשולב בעליות קלות ניראה שהן לא תהיינה משמעותיות, שכן גם קו התמיכה נשבר במהלך שבוע המסחר הקודם, כך שרוב הסיכויים שאנו נהיה עדים להמשך מהלך דובי בשלב הקרוב. יחד עם זאת, מהלך שכזה אינו מעיד בהכרח על הבאות, על ההמשך בטווח היותר רחוק, היות שלמהלך הדובי מתלווה התהוות של תבנית המשך למגמה השורית מסוג "דגל" שפריצתה יכולה להיות בהחלט נקודת ציון משמעותית להמשך המגמה הראשית העולה, ואשר ככל הנראה תהיה כרוכה בפיפסים מרובים ורווחיים. 

דולר-פרנק: כפי שהיה כך גם עתה – למעלה מחודש וחצי לערך שהשער ממשיך לדשדש ואף "לשחק" על קו המגמה העולה. גם בשלב זה הסימנים לגבי הצמד סותרים ואינם חד משמעיים וברורים, מה שמשאיר בעינה את ההמלצה שהובאה בסקירה הקודמת כשרירה וקיימת – להימנע בשלב זה ממסחר על צמד זה, שכן הוא כרוך בסיכונים שעל פניו נראים כמיותרים, ובמיוחד לנוכח העובדה שישנם צמדים אחרים אטרקטיביים יותר לפתיחת פוזיציות.

הסקירה מבית Forexpros

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי", נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

 



תגיות המאמר: פורקס, מט"ח, שקל, יורו, דולר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת hatrick

מאת: hatrickשוק ההון19/10/09958 צפיות
מדד דאו-ג'ונס המדד זכה לעליות שערים לאורך זמן, אלא שלאחרונה אנו מוצאים מגמת עליות "מגמגמת" בה קו ההתנגדות שנפרץ אינו משמש כקו תמיכה. כמו-כן, השיא החדש אליו הגיע השער מסתמן כפריצה המלווה בהיפוך לתיקון. הדבר מתבטא בין היתר גם באינדיקאטורים השונים בהם ניתן להבחין בסטיות ובמומנטום שהולך ונחלש.

מאת: hatrickמט"ח19/10/091058 צפיות
דולר יין: לאחר ירידות בשער הדולר במשך תקופות ארוכות אנו מבחינים בהתאוששות מזה כחודש, אולם מהלך העליות האמיתי של המטבע האמריקאי יצא לדרך לפני פחות משבועיים, לאחר שהגרף העיד על תבנית היפוך והשער פרץ את נקודת האישור שלה. הגם שניתן לכאורה להתרשם שגל העליות הינו רק תיקון של המגמה היורדת הקודמת, הרי שבכל זאת אנו מבחינים במבנה מחירים עולה, בקו מגמה עולה במקביל ושיא חדש אליו הגיע שער הדולר.

מאת: hatrickשוק ההון14/09/091063 צפיות
מדד נדל"ן 15 כפי שנמסר בסקירה הקודמת – אכן הסימנים שהעידו על ירידות צפויות מימשו את עצמם. כל שבוע המסחר החולף, כולל יום המסחר הראשון של השבוע הנוכחי, מצאנו ירידות ש"חיסלו" את כל התיקון הטכני הנדרש למהלך, בעוד שיום המסחר הראשון של שבוע המסחר הנוכחי רשם פתיחה גבוהה יותר מזו של סוף יום המסחר שקדם לו, אולם סגר את הפער ונעצר אף הוא בנקודה של יום המסחר שלפני, כלומר – בסוף התיקון הטכני.

מאת: hatrickמט"ח14/09/091037 צפיות
דולר שקל: הדולר ממשיך להיחלש מול השקל. אנו מוצאים מגמת ירידה ארוכת טווח באורח יחסי, בעוד שנכון לרגע זה לא ניראה שמגמה זו עומדת להשתנות. אמנם אנו צפויים כנראה להמשיך ולהבחין בתיקונים ומימושים קלים בטווח הקצר, וזאת בין היתר גם לנוכח הסיבה שהשער נמצא על נקודות בלימה קריטיות – הן נקודת תמיכה, כמו גם גבול האל-חזור.

מאת: hatrickשוק ההון07/09/09926 צפיות
מדד נדל"ן 15 שבוע המסחר האחרון היה די פרובלמאטי נוכח הידיעות אודות הירידות החדות של מניות "אפריקה-ישראל" של לבייב, ואשר השפיעו על מניות הנדל"ן בכללותן, ובהן גם על מדד נדלן 15. עם זאת ישנם אמנם סימנים קלים להתאוששות, אולם לא מספיק משמעותיים, כשברקע אנו מוצאים את המדד יורד אל מתחת למחיר 285 הנקודות, נכנס פעמיים לתיקון טכני ויוצא ממנו.

מאת: hatrickמט"ח07/09/091080 צפיות
יורו-דולר: הצמד ממשיך בהתכנסות, כמו גם "לשחק" סביב אותו מחיר פחות או יותר חרף תנועות מעלה ומטה במהלך שבוע המסחר. עדיין כוחות השוק מושכים באותה עוצמה לשני הכיוונים, בעוד שהכיוון בכללותו אינו ברור. מסתמן שתחילת שבוע המסחר החדש תאופיין על ידי גל עליות אפשרי, אולם בתנאי שהמחיר יחצה את שער 1.4330 בכיוון מעלה.

מאת: hatrickשוק ההון31/08/09989 צפיות
מדד נדל"ן 15 הסוחרים היותר "שמרניים" זכו להצלחה במהלך שבוע המסחר החולף, וזאת לנוכח העובדה שהמחיר פרץ את קו ההתנגדות, אולם לא השלים את המהלך המיוחל, מה שהתברר בסופו של דבר כפריצת שווא, ולכן ה"שמרניים" שמבין הסוחרים לא הבחינו באיתות שאכן מאשר להם כניסה לעסקת לונג, ונמנעו מכך.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211354 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208677 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202954 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193016 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181366 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181614 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172023 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica