חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חויב עבור מסרוני מידע שלא הזמין, ויקבל פיצוי של 3,000 שקלים

התובע מחזיק בשלושה מנויים ומכשירים סלולאריים בחברת פרטנר (אורנג'). לטענתו, במשך כ 21 חודשים הוא חוייב עבור שירותי מידע מעולם הבידור שנשלחו אליו באמצעות מסרונים לאחד המכשירים, אותו החזיקה חברתו, וזאת, למרות שהוא ו/או חברתו מעולם לא הזמינו את השירות, וככל שבוצעה פעולה בנידון, היא בוצעה על ידי בנה הקטין של חברתו, אשר היה באותו זמן בן 7 שנים בלבד.

לטענת התובע, הוא לא התעמק בחשבוניות שקיבל מידי חודש מפרנטר, עד שגילה כי חוייב בסכום גבוה יחסית עבור שירות המוגדר כ Unicell, שאז פנה לחברת פרנטר, אשר הפנתה אותו לחברת Unicell, וזו מצידה הפנתה אותו לחברת 'במרום הפקות בע"מ', אך כאשר ביקש להתחקות אחר פרטי חברה זו, נתקל בקושי, וכשהצליח לבסוף לצור עימה קשר, סירבה החברה להשיב לו את הסכומים בהם חוייב.

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בבית שאן דרש התובע פיצוי והחזר חיובים, וצירף חשבונית לדוגמא שבה ניתן לראות כי מדי חודש חוייב בכ-30 שקלים בגין המסרונים. חברתו של התובע טענה כי למרות שראתה את המסרונים, סברה כי מדובר במעין פרסומות, ולא שיערה כי התובע מחויב בתשלום בגינן.

חברת 'במרום הפקות בע"מ' טענה להיעדר יריבות וביקשה להפנות את התובע לחברת 'אחות' אשר היא שאחראית לטענתה לשליחת המסרונים. לגופו של עניין טענה, כי החיוב - חמישה שקלים עבור כל מסרון, בוצע בעקבות הזמנת השירות באתר האינטרנט של החברה, כאשר לטענתה, באותה דקה ממש בה בוצעה ההרשמה, הוזמנה סיסמה שנשלחה על ידה למכשיר הטלפון של התובע, וכי ההרשמה אינה מתבצעת אלא לאחר אישור קריאת התקנון והזנת פרטים מזהים. עוד טענה החברה, כי ניתן לבטל את השירות בכל עת, אך התובע בחר לעשות כן רק כעבור כ 21 חודשים.

הצרכן מוותר מראש על זכותו לבדיקה

כב' השופטת עיריה מרדכי קיבלה את התביעה חלקית, לאחר שקבעה כי בין הצדדים לא נקשר מעולם כל חוזה מחייב וכי גביית התשלום עבור המסרונים הוצנעה בחשבון הטלפון של פרטנר, כשבוצעה ע"ס ההתעניינות של הצרכן, אשר הפרט המזהה היחיד שסיפק היה תאריך לידתו, המעיד על היותו בן 7 שנים.

כב' השופטת דחתה את טענת חברת 'במרום' להיעדר יריבות וקבעה, כי על מנת לגבות תשלום עבור שירות, חייבת להיות התקשרות כלשהי הכוללת הזמנה והסכמה לתשלום, אולם במקרה זה, החברה לא הציגה כל ראיה המוכיחה התקשרות כאמור, וכי עצם העובדה שלפי טענת החברה ההרשמה, הזנת הסיסמה וקריאת התקנון בוצעו דקה ממש, אומרת דרשני.

ביחס לעובדה, כי הפרט המזהה היחיד שקיבלה החברה היה תאריך הלידה של הנרשם, ממנו ניתן ללמוד על גילו הצעיר, פסקה כב' השופטת, כי גם אם בן חברתו של התובע עשה שימוש במכשיר הנייד של אמו, הרי שאין בכך כדי ליצור התקשרות מחייבת בין התובע - בעל המכשיר, לבין החברה.

כבוד השופטת קיבלה את טענת חברתו של התובע לפיה לא חשבה שהוא מחויב עבור המסרונים, והוסיפה כי צרכנים רבים אכן בודקים את השורה התחתונה בחשבונות החודשיים, ולא עוברים ממש על כל שורות החיוב, מה גם שבדרך כלל מדובר בסכומי חיוב נמוכים ה'נבלעים' בחשבון.

"התופעה של ביצוע חיובים שגויים וחיובים בלתי מבוססים, כולל כאלו, בערכי שקלים בודדים, הינה תופעה קשה, לאור העובדה שהצרכן הבודד מוותר מראש על זכות הבדיקה ועל הזיכוי המגיע לו בדין [...] לעיתים, נוצרת תחושה בקרב צרכנים, שהספקים משקיעים מאמצים דווקא ביצירת חשבונות שהצרכן אינו יכול לפענח, אלא לאחר השקעת זמן ועמל רב" כתבה כב' השופטת, וציינה כי במקרה זה, משלא נקשר חוזה מחייב בין החברה לתובע, לא ניתן לחייבו לזהות את השולח ולפנות אליו בכדי להפסיק גביית כספים שנגבים ממנו שלא כדין מלכתחילה.

לעניין הפיצוי נקבע, כי משלא הציג התובע אישורים על מלוא החיובים שבוצעו בפועל, הרי שיש לראות בחשבונית שצורפה כבסיס לחישוב סכום ההחזר, ולפיכך נקבע כי החברה תשלם לתובע פיצוי של 3,000 שקלים בסך הכל שבו כלולים החזר החיובים ופיצוי עבור עוגמת נפש, טרדה והוצאות משפטיות.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל בורר, עורך דין, רואה חשבון, גרפולוג, מומחה לדין הזר, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111410 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני אינטרנט03/07/111249 צפיות
בימ"ש השלום בי-ם קבע כי בני זוג, שהפיצו מייל אשר פורסם באתרי אינטרנט שונים, בו הם קוראים להחרמת בר בעיר, מהווה לשון הרע, ודחה את טענת בני הזוג, כי לא הוכנסו לבר בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111229 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111364 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111228 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלינזיקין27/05/111791 צפיות
בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה וקבע, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל27/05/111345 צפיות
מספר בקשות לאישור תובענות ייצוגיות בעניין חשבונות המים הוגשו לאחרונה לבתי המשפט לעניינים מנהליים במחוז המרכז ובתל אביב, בטענה כי תאגידי המים לא מבצעים את המוטל עליהם, והלקוחות משלמים על מים שלא צרכו.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214249 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204385 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205287 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193445 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica