חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביהמ"ש דחה תביעה נגד אל על בגין בידוק בטחוני ברוטאלי

בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה ופסק, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

טרם עלייתם של בני זוג לטיסת אל על מהונג קונג לישראל ערך להם צוות הבטחון של אל על בידוק בטחוני. לטענת בני הזוג, הבדיקה בוצעה באופן פוגעני ומשפיל ואף גרמה לנזק לכבודתם, ולפיכך הגישו תביעה כנגד אל על לפיצוי של 93,651 ש"ח בגין עגמת הנפש והנזקים שקראו להם.

בני הזוג טענו, כי לשם עריכת הבידוק נלקחו למתחם נפרד, שם התייחסו אליהם הבודקים באלימות, וכי הם לא הורשו לשתות או לצאת לנוחיות. התנהלות זו, כך לטענתם, השפילה אותם, וביישה אותם אל מול הנוסעים האחרים. בנוסף טענו, כי בעקבות הבדיקה חלק מכבודתם כלל לא נמצא וחלקה ניזוק.

נציגי אל על טענו, כי אנשי הבטחון שביצעו את הבידוק פעלו כראוי מתוקף סמכותם, ולמען בטחון הנוסעים, והתנהלו בנימוס בעוד שדווקא התובעים הם שקיללו וצעקו. עוד נאמר, כי בכל מקרה לאל על ועובדיה חסינות מפני תביעות בגין ביצוע הבידוק.

השופט אורן שוורץ דחה את התביעה. באשר לביצוע הבידוק נקבע, כי הודאת התובע כי צעק וקילל בעת הבידוק, מחזקת את גרסת אל על, כי התובעים הם שנהגו בברוטאליות כלפי אנשי הבטחון. נקבע, כי התובעים הובלו לחדרים צדדיים על מנת שהבדיקה הבטחונית תיערך תוך שמירה על כבודם ופרטיותם, ולא מתוך כוונה לבודד אותם או להשפילם, מה גם שלא מדובר במעשים שכוונו רק כלפי התובעים באופן אישי, ונוסעים אחרים נבדקו במתחם בדיוק כמוהם.

עוד נטען, כי התובעים לא הצביעו על מעשה או אמירה משפילה או פוגענית שכוונה כלפיהם מטעם מי מאנשי הבטחון של אל על, ויתירה מכך, הבודקים פעלו באופן ענייני ולא נגררו אחר תגובותיהם הזועמות של התובעים לבידוק.

"תחושות התובעים מובנות ואף ניתן להזדהות עמן. יחד עם זאת, תהליך הבידוק הביטחוני מעצם טבעו הינו הליך שאינו נעים ויש בו אלמנטים של חדירה לפרטיות: לגוף ולכבודה." כתב השופט ופסק, כי הבידוק לא היה משפיל או פוגעני, למעט אי הנעימות הטבעית הכרוכה בעצם ביצועו, וכי אנשי הבטחון מילאו חובתם על פי חוק ובתום לב מלא.

בעניין הנזק נטען, כי התובעים לא הציגו חוות דעת שמאי או כל ראיה שיכולה לבסס טענתם כי נגרם לכבודתם נזק, ובכל מקרה, גם אם היו מבססים את טענתם, לא ניתן היה לפסוק להם פיצוי וזאת משום שאיחרו במועד הגשת התביעה בגין הנזק לכבודה.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף, תרגום משפטי ועוד.

שיוווק באינטרנט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111410 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני אינטרנט03/07/111249 צפיות
בימ"ש השלום בי-ם קבע כי בני זוג, שהפיצו מייל אשר פורסם באתרי אינטרנט שונים, בו הם קוראים להחרמת בר בעיר, מהווה לשון הרע, ודחה את טענת בני הזוג, כי לא הוכנסו לבר בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111229 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליצרכנות13/06/111307 צפיות
מנוי של פרטנר (אורנג') טען, כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, עבורם חויב כל חודש, וזאת למרות שמעולם לא הזמין שירות זה. בית המשפט חייב את החברה ששלחה את המסרונים לשלם לו פיצוי של 3,000 שקלים.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111364 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111227 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל27/05/111344 צפיות
מספר בקשות לאישור תובענות ייצוגיות בעניין חשבונות המים הוגשו לאחרונה לבתי המשפט לעניינים מנהליים במחוז המרכז ובתל אביב, בטענה כי תאגידי המים לא מבצעים את המוטל עליהם, והלקוחות משלמים על מים שלא צרכו.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192395 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192481 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica