חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית משפט השלום: דואר אלקטרוני הקורא להחרים בר עקב הפליית בליינים מהווה לשון הרע

בני זוג שטענו, כי לא הוכנסו לבר סטודנטים בשם 'הצעצוע' בעיר ירושלים בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג, הפיצו  דוא"ל הכולל את פרטי האירוע ובו קריאה לנקיטת פעולות נגד הבר בשל מדיניותו המפלה. בעקבות זאת, הגישו מנהלי הבר תביעה כנגד בני הזוג וחברה נוספת שהצטרפה להעברת המיילים לרשימות תפוצה, בטענה, כי המיילים אשר פורסמו באתרי אינטרנט שונים, וקוראים לציבור להפסיק לבלות בבר ולהחרימו, מהווים לשון הרע. בתגובה הגישו בני הזוג תביעה שכנגד, בה טענו להפליה אסורה.

בפסק דין הדן בשאלת האחריות, קיבל כבוד השופט עודד שחם את תביעת לשון הרע שהגישו מנהלי הבר, ודחה את התביעה שכנגד בקובעו, כי לא הוכח, כי בני הזוג הופלו לרעה בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

לעניין הכתוב בהודעת המייל,  כי הבר מפלה לרעה בליינים על רקע גזעני, מזלזל בחוק ופועל בדרכים פוגעניות ובלתי מוסריות- נקבע כי מדובר בתוכן העלול להשפיל את הבר ולגרום לרגשות שנאה, בוז ולעג בקרבו של האדם הסביר, כל זאת כשהמטרה הייתה להפיצו בקרב כמה שיותר אנשים על מנת לתת לעניין תהודה מירבית ובמטרה לנקוט צעדים דוגמת הפגנות. עוד נפסק, כי גם אם בני הזוג עצמם לא יצרו קשר עם אתרי האינטרנט בהם פורסם המכתב, הרי שיש להם אחריות לפרסומו, וזאת נוכח כוונתם להפיץ את המכתב לקהל רחב וגדול ככל האפשר. לפיכך, כך נקבע, יש בהפצת המכתב ותוכנו משום לשון הרע.

בנוסף נקבע, כי לא עומדות לבני הזוג הגנות החוק- באשר להגנת אמת בפרסום נקבע, כי לא הוכח כי כניסתה של בת הזוג לבר נמנעה על רקע של הפליה גזענית בשל מוצאה בין היתר, כיוון שהוכח, כי בבר מבלים בליינים ממוצא אתיופי; כי יום האירוע המדובר היה ליל שבת עמוס, אשר אנשים נוספים, לרבות עובדי המקום שעמדו בתור להיכנס לבר, לא הוכנסו, וזאת בשל מגבלות שהטילה משטרת ישראל על התפוסה במקום, וכן הוכח כי בת הזוג עצמה בילתה במקום בעבר.

ככל הנוגע להגנת תום הלב נפסק, כי בני הזוג התכוונו ליצור אפקט בעל עצמה רבה, ועשו הכל כדי שלמכתב תהא תהודה, לפיכך לא ניתן לומר כי היו תמי לב בעת הפצת המיילים.

בפסקדין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, בורר, מגשר, תרגום משפטי, עורך דין, רואה חשבון, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111409 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111228 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליצרכנות13/06/111307 צפיות
מנוי של פרטנר (אורנג') טען, כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, עבורם חויב כל חודש, וזאת למרות שמעולם לא הזמין שירות זה. בית המשפט חייב את החברה ששלחה את המסרונים לשלם לו פיצוי של 3,000 שקלים.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111363 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111226 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלינזיקין27/05/111788 צפיות
בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה וקבע, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל27/05/111342 צפיות
מספר בקשות לאישור תובענות ייצוגיות בעניין חשבונות המים הוגשו לאחרונה לבתי המשפט לעניינים מנהליים במחוז המרכז ובתל אביב, בטענה כי תאגידי המים לא מבצעים את המוטל עליהם, והלקוחות משלמים על מים שלא צרכו.

מאמרים נוספים בנושא דיני אינטרנט

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153426 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט23/04/132157 צפיות
היום מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסיה הוא הגדול ביותר מבחינה עולמית, לדוגמא אם בארה'ב מספר עורכי הדין הוא אחד למאתים שבעים ושתים תושבים, בבריטניה אחד לארבע מאות ובצרפת אחד לאלף מאתים, הרי בישראל המצב הוא של עורך דין אחד למאה שישים ושלושה תושבים, מצב זה של אנפלציה במספר עורכי הדין שעולה על הצורך הממשי להם במציאות מביא לכך ששליש מהמוסמכים למקצוע בוחרים שלא לעבוד בו כלל ולהתפרנס מדברים אחרים, והמצב מחריך משום שכשלושת אלפים מוסמכים חדשים לעריכת דין מצטרפים בכול שנה אל השוק. מדוע נגרמה א-נורמליו

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט09/10/128519 צפיות
כמו בכל דבר, גם לעורכי הדין בישראל יש לשכה המאגדת אותם ושומרת על "חוקי התנועה". קוראים לזה, "לשכת עורכי דין" . תפקידה של לשכה זו, לאגד את כל התלונות, המענות והבעיות אשר קשורות בטיפולם של עורכי דין כאלה ואחרים. ניתן לכנות את תפקידה כמקור להסדר פעילותם הכשירה של עורכי דין בישראל

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118540 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118582 צפיות
מהפסיקה ניתן ללמוד כי מדיניות בית המשפט במקרים בהם הארכת כניסה לתוקף של צו ההריסה היא למטרת עשיית רווח היא שלא תינתן הארכה כנ"ל.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118560 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118650 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica