חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב- מה הוא מקיף?

מאת: אופקביטוח רכב17/06/2011831 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החוק במדינת ישראל, שנקבע כבר בשנת 1975, קובע כי כל רכב, מרגע עלייתו על הכביש חייב בפוליסת ביטוח חובה לרכב המכסה נזקי גוף הנגרמים כתוצאה מתאונות או פגיעות בכביש ונהיגה ללא פוליסת החובה כמוה כנהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, דהיינו עבירה פלילית שדינה שלילת רישיון, קנס גבוה ואפילו מאסר.

ביטוח רכב נוסף, עליו נתעמק במאמר קצר זה, הוא ביטוח מקיף לרכב אשר אינו מהווה ביטוח חובה אך הוא, בהתחשב במציאות התחבורתית הישראלית, מחויב המציאות ומהווה משענת כלכלית ראויה ביותר בעת הצורך. כאשר מתכוונים למושג של ביטוח מקיף לרכב צריך להבחין בין שני סוגי ביטוח רכב, אחד הוא ביטוח צד ג' והשני הוא הביטוח המקיף, שהוא כולל ומשתלם יותר.

ביטוח צד ג' הוא בסך הכול התמודדות עם מצב שבו נגרם נזק רכושי בלבד לרכב אחר או לרכוש אחר כמו גדרות, גינות או חלונות ראווה. בכל מקרה שבו המבוטח אשם, תשלם חברת הביטוח שלו את הנזקים, ובמידה שהצד השלישי נושא באשמה, חברת הביטוח שלו תשלם, ולכן ההמלצה היא לעולם לא להודות באשם או לחתום על כל מסמך או תצהיר בעת האירוע, אלא רק לאחר התייעצות עם חברת הביטוח ויועץ מוסמך. ביטוח צד ג' כדאי למי שיש לו מכונית מדגם ישן או שהוא בעל היסטוריית תעבורה בעייתית וביטוח מקיף יהיה עבורו יקר מדי ולא משתלם. ביטוח רכב מסוג צד ג' מוכל באופן אוטומטי לבעלי ביטוח מקיף לרכב. ביטוח מקיף לרכב הוא זה הנותן לנהג הגנה מקסימאלית מפני מעטפת תרחישים העלולה לקרות לו, לרכב שלו או לצד ג' כולל פרמטרים של כוח עליון, אסונות טבע או פריצה וגניבה אנושיים לחלוטין. עם זאת, לא כל ביטוח מקיף לרכב מכיל את כל התרחישים והדבר מותנה במשא ומתן עם סוכן הביטוח ובקשה להכללתם בפוליסה. לעיתים הוספת תרחישים תביא לעלייה בעלות הביטוח.

ביטוח מקיף לרכב מאפשר לכם, במסגרת הפוליסה, לקבל שירותי דרך כמו גרירה, טיפול מוסך נייד ואפילו קבלת רכב חלופי, ייעוץ משפטי בעת הצורך, טיפול במוסכים מורשים בעלות השתתפות עצמית בלבד ועוד, כמובן באם הדברים הללו סוכמו בעת חתימת ההסכם. בכל הנוגע לביטוח רכב, ההמלצה החד משמעית היא לא להסתפק במועט ולהגיד שהכול יהיה בסדר, אלא דווקא לחשוב על הבלתי ייאמן ולהתכונן אליו. הרכב הוא רכוש יקר ערך והגנה עליו יכולה להיות שווה אלפי שקלים ויותר.

על מנת שהביטוח "יתפוס", חשוב לבדוק מהם התנאים הנדרשים במסגרת הפוליסה מבעל הרכב. חברת הביטוח יותר מתשמח להתנער מתשלום עקב אי עמידה בתנאי הפוליסה, או לפחות תערים קשיים ותצמצם את השתתפותה בעלות הנזק באם הוכח כי הרכב לא עמד בסטנדרטים המבוקשים.

לסיכום, רכישת ביטוח מקיף לרכב, או לפחות ביטוח צד ג', היא המתכון הטוב ביותר להגנה ושמירה על הרכב ועל הארנק. בכל מקרה, ההמלצה החשובה ביותר היא לנהוג בזהירות ולשמור על עצמנו בכביש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופק

מאת: אופקיעוץ פנסיוני13/06/11956 צפיות
במדינת ישראל קיימים מספר מסלולים לצבירה לפנסיה, אחד האטרקטיביים שבהם הוא מסלול קופות גמל עליו ידון מאמר זה. קופות גמל הן, למעשה, תוכניות חיסכון לטווח בינוני או ארוך, בניגוד לקרן פנסיה שהיא ארוכת טווח, הנועדות לצבירת הון ומשיכתו בסוף אותו טווח זמן עתידי. החקיקה במדינה, הנוגעת לקופות גמל ותוכניות חיסכון מסוגן, מפוצלת לשניים, תקנות מס הכנסה משנות ה-60 של המאה הקודמת וחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מ-2005.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171732 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164121 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163363 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163085 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163065 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143606 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147844 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica