חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין איכות מי השתיה למי האקווריום

מאת: יוסי לביא (בוגי)תחביבים21/06/20111213 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באחד המקומונים, הופיעה הודעה לעיתונות מטעם רשות מקומית מסוימת תחת הכותרת: "איכות מי השתיה ביישוב ***** בחודשים ינואר-מרץ".
בהודעה פורטו מספר הדגימות של מי השתייה, אחוז הבדיקות התקינות מתוך סך הדגימות וכד'.

להלן קטע מתוך המודעה:
"מי השתייה מסופקים לתושבי ***** על ידי מקורות, חברת המים הלאומית מימת הכנרת באמצעות המוביל הארצי.
מי השתייה מופלרים ומוכלרים על ידי חברת מקורות.
בתקופות מסוימות חברת מקורות מחטאת את המים בכלוראמינים.
מהנדס איכות המים המרחבי בחברת מקורות הסביר, כי אין משמעות תברואתית לשימוש בכלוראמין, מלבד שינוי בטעם המים, שיורגש אצל בעלי רגישות גבוהה."

מבלי להתייחס כרגע לנושא הוספת הפלואור למים (למניעת עששת, נושא השנוי במחלוקת בפני עצמו), חשוב להבין את משמעות החיטוי "בתקופות מסוימות" באמצעות כלוראמין לדגי הנוי ושאר שוכני האקווריום ובריכת הנוי.
לפני שנה וחצי לערך, נתקלנו בכמות גדולה של לקוחות שדיווחו לנו על תמותה מסתורית של דגי נוי לאחר החלפת מים באקווריום או בבריכה,דגים מכל סוג כולל דגי קוי גדולים בבריכות, מה שהסתבר כהרעלת כלוראמין.
הכלוראמין ( NH2Cl )הוא תרכובת של כלור ואמוניה. לעומת הכלור "הרגיל", הכלוראמין אינו מתנדף מן המים בקלות (גם כפונקציה של זמן ואף לא בהרתחה). הכלוראמין רעיל ביותר לדגים, החומר עובר דרך רקמות הזימים ומשם חודר למחזור הדם ונקשר לברזל הנמצא בהמוגלובין בתאי הדם האדומים של הדג. הדם מאבד את יכולתו לשאת חמצן ונגרם מצב הדומה להרעלת ניטריט.

הדג נהפך לאדיש, שוכב על הקרקעית או שוהה קרוב פני המים.
בכמויות קטנות של כלוראמין דגים ימותו כל מספר ימים, כמויות גדולות יגרמו למות הדגים תוך 24 שעות (חשוב לציין שככל הידוע, הכלוראמין אינו פוגע בבני אדם).

לאור האמור לעיל, אנו מחדשים את המלצתנו לשימוש קבוע בתכשירי אנטי כלור?כלורומין שמטרתם פירוק או נטרול המרכיבים הרעילים לדגי אקווריום ממי הברז, בכל שימוש שנעשה במי ברז חדשים (רענון מים, החלפת מים, מילוי מים).
בעת רענון כמות קטנה של מים, רצוי להוסיף את התוסף (בהתאם להוראות השימוש) למים החדשים הנמצאים בכלי נקי מחוץ לאקווריום. במידה ומדובר בהחלפה או רענון של כמויות מים גדולות (אקווריום גדול או בריכת נוי), ניתן להוסיף את התוסף, ישירות למי האקווריום או מי הבריכה לפני או תוך כדי המילוי.

הכמות הדרושה לטיפול, נמדדת לפי כמות המים החדשים (לדוגמא: אם החלפנו 20% ממי הבריכה, נוסיף ישירות למי הבריכה, אנטי כלור בכמות הדרושה לטיפול בכמות זו).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בוגי (יוסי לביא)בעל נסיון רב שנים בבניית, עיצוב ואחזקת בריכות נוי ואקווריומים לסוגיהם.
בנוסף עוסק בגידול, אחזקה וטיפול בדגי נוי ודגי קוי.
בעל ידע טכני רב בכל נושא המכשור והציוד.
בעלים של חברת "אטלנטיס אקווריומים ובריכות נוי".

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי לביא (בוגי)

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד22/11/121031 צפיות
אחד הדגים הראשונים שהיו לי כאשר התחלתי את דרכי בעולם דגי הנוי, הוא דג הזברה. אי שם באמצע שנות ה- 70', נודע דג הזברה כאחד הדגים החזקים והעמידים ביותר מתוך המבחר הזעום של דגי הנוי שהיה קיים אז.

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד18/06/1110948 צפיות
אחת האצות המכוערות והמטרידות ביותר באקווריום היא אצת המברשת השחורה "Black Brush Algae" מהי האצה ומהן דרכי ההתמודדות האפשריות עימה ?

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד06/05/111890 צפיות
פונטיוס דניסוני הוא אחד מדגי הנוי היפים יותר מקרב דגי המים המתוקים, לכן, לא מפליא שהוא אחד מהדגים המבוקשים ביותר (וגם אחד מן היקרים ביותר). האם ניתן להרבותו בטבע וגם מה עשתה ממשלת הודו כדי למנוע את הכחדתו ?

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד24/04/112546 צפיות
בעלי אקווריומים רבים מגלים על גופם וסנפירהם של דגי הנוי באקווריום, נקודות לבנות הדומות לגרגירי חול. נקודות אלו מאפיינות את מחלת "הנקודות הלבנות", המחלה השכיחה ביותר בקרב דגי הנוי באקווריום

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד11/04/111377 צפיות
מבין דגי "צוות הניקיון" היעילים ביותר לטיפול באצות באקווריום נמצאים דגי האנצינטרוס שמקורם ביובלי נהר האמזונס בדרום אמריקה.

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד11/04/119086 צפיות
הזברזומה הצהובה היא אחד מדגי המים המלוחים המבוקשים ביותר. במאמר זה נכיר את הדג המדהים

מאת: יוסי לביא (בוגי)חיות מחמד09/04/111712 צפיות
לא רבים יודעים את התשובה לשאלה מסקרנת זו. במאמר זה נסקור ונסביר את העובדות.

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161865 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162893 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162474 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162285 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162293 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152461 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152480 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica