חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוללות למחשב כף יד - איך להאריך את חיי הסוללה הנטענת

מאת: gpsnowגאדג'טים27/01/20091980 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סוללת הליתיום מספיקה לכ- 300-500 מחזורי פריקה טעינה, אורך חיי הסוללה יכול לנוע בין 2-3 שנים בשימוש נכון ופחות מחצי שנה בשימוש לא נכון, טיפים לשימוש נכון בהמשך המאמר...

בעבר היו מייצרים סוללות ניקל קדיום שלהם היו בעיות זיכרון והיו מגיעות למצב שלא היו עוברות אחוז טעינה מסוים, לאחר מכן עברו לסוללות ניקל מטאל וכיום הסוג הנפוץ של סוללות נטענות הם סוללות ליתיום יון וליתיום פולימר.

כיום, מחקרי סוללות מתמקדים בעיקר על כימית הליתיום, כך שאפשר להניח שבעתיד כל מכשיר נייד יופעל על ידי סוללת ליתיום. בהרבה מקרים סוללות הליתיום יון עדיפות על סוללות ניקל ועל שאר יסודות כימים בסיסיים ולכן הביקוש לסוללות ליתיום גודל.

הרכב סוללת הליתיום ממשיך להשתפר ללא הרף. מתכות חדשות וקומבינציות כימיות חדשות מנוסות כל שישה חודשים על מנת להגדיל את כמות האנרגיה ולהאריך את חיי הסוללה.

סוללת הליתיום מספיקה לכ- 300-500 מחזורי פריקה טעינה.

הסוללה מעדיפה פריקה חלקית מאשר פריקה מלאה, יש להימנע מפריקה מלאה כשמתאפשר.

לרוב סוללות הליתיום בשוק כיום מעגל אלקטרוני שמציין אחוזי הטעינה/אנרגיה בסוללה, לעיתים מתעוררים מצבים בהם המעגל הזה לא מציג את המידע באופן נכון -  פריקות קצרות עם טעינות חוזרות אינן מספקות את הכיול שצריך על מנת לסנכרן ולהציג את קיבולת האנרגיה הבסיסית של הסוללה.לעומת זאת פריקה מלאה מכוונת והטענה מלאה כל 30 הטענות, מתקנת את הבעיה הזאת.

אם לא תתבצע פריקה מלאה והטענה, דיוק הצגת קיבולת האנרגיה של הסוללה תרד ותרד ותהיה פחות מדויקת.

הזדקנות סוללת הליתיום הוא נושא שלרוב מתעלמים ממנו. סוללת ליתיום אשר משתמשים בה באופן טיפוסי מחזיקה מעמד בין 2-3 שנים. לבסוף, תא ההתנגדות בסוללה מגיע לנקודה בה הסוללה לא יכולה יותר להעביר את האנרגיה האצורה בה למרות שהסוללה עדיין מלאה באנרגיה. בגלל הסיבה הזאת, סוללה ישנה יכולה להישמר ליותר זמן ביישום שמושך פחות זרם בפעולות שדורשות הספק גבוה.

אורך חיי סוללת הליתיום תלוי בטמפרטורה הסביבתית ובצורת ההטענה.

השאלה הנשאלת על ידי רבים היא לכמה זמן שימוש טובה הסוללה וחשוב להבין שהעניין תלוי בצריכה של המכשיר בו אתם משתמשים ולכן אין תשובה חדה המציינת זמן מדויק של פעילות הסוללה עד לפריקתה, זמן העבודה של הסוללה תלוי בהמון משתנים כמו עוצמת תאורה שאתם מגדירים במכשירים השונים והפעלה או כיבוי של מעגלים אלקטרוניים נוספים במכשיר הנייד כמו, טלפון, WiFi, Bluetooth, GPS ועוד כל מיני מערכות אלקטרוניות.

 

קוים מנחים לשימור והארכת חיי הסוללה:

 

•-         המנע מהטענה מלאה לעיתים קרובות מכיוון שזה מוסיף מתח על הסוללה.

•-         חיבור מכשיר חשמלי עם סוללה נטענת באופן קבוע למטען מקצר את חיי הסוללה באופן משמעותי ויכול להביא אותה למצב שהיא לא תתפקד כבר לאחר פחות מחצי שנה, מעבר לקיצור תוחלת החיים טעינה לאורך 24 שעות יכולה לגרום לסוללה להתנפח ולגרום לנזק פיזי למכשיר האלקטרוני.

•-         מספר פריקות חלקיות עם הטענות לעיתים קרובות עדיפות לסוללות ליתיום מאשר פריקה מלאה.

•-         הטענה חלקית של סוללת הליתיום אינה פוגעת בסוללה מכוון שלסוללת ליתיום אין זיכרון הטענה. (חיי סוללה קצרים למשל במחשב נייד נגרמים בעיקר מחום מאשר מהטענה ופריקה של הסוללה).

•-         סוללות עם מעגל שמציין קיבולת אנרגיה צריכות לעבור מידי פעם כיול על ידי ביצוע פריקה מלאה של הסוללה פעם ב30 הטענות.

•-         שמור על סוללת הליתיום במקום קריר.

•-         המנע מלהשאיר את הסוללה במכונית חמה.

•-         על מנת להאריך את חיי הסוללה באחסנה הבא את הסוללה למצב של 40% טעינה.

•-         המנע מקניית סוללות ליתיום לשימוש בזמן מאוחר יותר מאחר ואורך החיים עומד על 2-3 שנים גם אם אתה לא משתמש בסוללה.

•-         שים לב לתאריך ייצור הסוללה - אל תקנה סחורה ישנה.

•-         אם יש לך סוללת ליתיום רזרבית, שמור אותה במקרר, אל תקפיא אותה בפריזר.

 

נכתב על ידי מעבדת כף יד - www.GPSNOW.co.il

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת gpsnow

מאת: gpsnowתוכנה27/01/096859 צפיות
בנוסף למפות ישראל, מערב אירופה, מזרח אירופה וארצות הברית יצאו לשוק בנובמבר 2008 חבילות מפות חדשות, המתאימות ל- PND (מכשירי ניווט ייעודיים) ול- PDA (מחשבי כף-יד) המריצים את תוכנת iGo ולמבחר רזולוציות מסך. IGo 8 מתאימה עצמה לאופי המשתמש הפוטנציאלי ומציעה בחירה בין ממשק בסיסי לממשק מתקדם. התוכנה מציעה שני אופייני שימוש שונים. גם משתמשים ללא ידע קודם ימצאו עצמם מנווטים עמה לאחר ביצוע 2-3 פעולות בסיסיות.

מאת: gpsnowמחשבים וטכנולגיה - כללי27/01/093241 צפיות
במידה ויש לך מחשב כף יד של HP, Mio, Asus, HTC או כל דגם אחר של מערכת ניווט הכוללת GPS שהתקלקל, נרטב או נשבר מומלץ לברר מחיר במעבדה אחרת השונה ממעבדת השרות של היבואן. מומלץ להפריד בין תקלות שאמורות להיות מטופלות במסגרת האחריות וללא תשלום. במידה וקרה למכשיר נזק שאינו מכוסה באחריות מומלץ לפנות למעבדה לא תלויה אחרת מאחר ורוב הסיכויים יהיו שעלות הטיפול והתיקון אצל היבואן הרשמי תהיה גבוהה יותר ממעבדת שרות שהיא לא של היבואן. מומלץ לגשת למשל למעבדת כף יד של חברת ג'י. פי. אס נאו בע"מ אפשר לקבל

מאת: gpsnowגאדג'טים27/01/092885 צפיות
מה זה בעצם GPS ומה עומד מאחורי ראשי התיבות GPS ? Global Positioning System מערכת ה-GPSהוקמה על ידי משרד ההגנה האמריקאי, בהשקעה של מיליארדי דולרים על מנת לספק פתרון עולמי כולל לניווט בים, באוויר וביבשה ולענות בכך על צרכי יחידות צבא ארה"ב הפרושות ברחבי העולם. המערכת כוללת 24 לוויינים (21 פעילים ו 3 חלופיים), הנעים בשישה מסלולים בגובה 19,200 ק"מ ומסיימים הקפה מלאה כל 12 שעות. הלוויינים משדרים נתוני ניווט רציפים הנקלטים בעולם כולו ונשלטים ומנוהלים מתחנות בקרה הפרושות במספר מקומות בעולם.

מאמרים נוספים בנושא גאדג'טים

מאת: נינה כהןגאדג'טים15/01/182087 צפיות
מה מעלה את הצורך לטעון את המצבר? כיצד אפשר לשמור על המצבר לאורך שנים? מדוע כדאי שיהיה לך מטען עבור המצבר והיכן כדאי לרכוש אותו? התשובות לשאלות אילו יכולות לשמור על המצבר שלך בטווח הארוך.

מאת: יבגני דוברובסקיגאדג'טים25/02/161826 צפיות
"וואן-פלוס" נוסדה ב-16 בדצמבר, 2013, ע"י סגן הנשיא של "אופו", פיט לאו וקארל פיי. לפי מסמכי ממשלת סין, בעל המניות המוסדי היחיד של וואן פלוס הוא אופו. אף על פי שבתחילת הדרך הכחיש לאו את היותה של וואן-פלוס חברת בת של אופו, ברגע שחרור נשורת הרגולציה הודו שהם שייכים לאופו והם "בקשר עם משקיעים אחרים" (למרות ששום דבר לא הוכרז עד כה)

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152776 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151887 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: ravivorגאדג'טים16/03/152525 צפיות
אנחנו אוהבים אותם ולא מוכנים להיפרד מהם אפילו לרגע. אז לפחות בואו נפנק אותם (ואת עצמנו) בכמה תוספות שווה במיוחד.

מאת: רוני מיכאלגאדג'טים23/10/146062 צפיות
בעולם הטכנולוגי והמתקדם בו אנו חיים, כמעט הכל נעשה באמצעות מכשיר או מוצר אלקטרוני מסוים, כאשר כמעט שום דבר, מלבד לחיצה על כפתור ההפעלה, לא נעשה על ידינו.

מאת: אוהד ז.גאדג'טים27/02/148390 צפיות
מצלמות דרך לרכב נמכרות בשוק כבר משנת 2000 אך בתחילת העשור הנוכחי מכירתן החלה לתפוס תאוצה, בעיקר עקב מקרים שבהם נהגים שקיבלו דוחות לא מוצדקים הצליחו להוכיח את טעותו של השוטר ואת התנהגותו, ובנוסף הצליחו להוכיח את האמת במקרי תאונה. במאמר הבא נדבר על היתרונות ברכישת מצלמות רכב וניתן טיפים לרכישה נבונה ולשימוש נכון בהן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica