חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב- אדם נוהג כפי שהוא חי?

מאת: דבירביטוח רכב14/07/2011889 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האמרה המפורסמת אומרת כי אדם נוהג בהתאם לנורמות על פיהן הוא חי. הכוונה היא שהתנהגות האדם בחיי היומיום והגדרות האופי שלו הם שיקבעו את התנהגות הכביש שלו ואי אפשר להפריד בין השניים או לצפות לאיזושהי צורה אחרת של התנהלות. אדם רשלן, מפוזר או חסר אחריות באופן כללי, לא יהפוך לקפדן ולממושמע בעת נהיגה ולחילופין, אדם בעל חוש אחריות מפותח, נינוח ורגוע, יתפקד באותה צורה על הכביש. אלו הן תכונות פסיכולוגיות הטבועות בכל אחד ואחת, מבלי יכולת אפקטיבית לשנותן או להשפיע עליהן. אם נכון הדבר, מדוע לא נהוג לבצע הערכת אישיות והערכות פסיכולוגיות לפני מתן רישיון נהיגה? כיצד מאפשר משרד התחבורה רכישת ביטוח רכב לכל דכפין? למה חברות הביטוח, בבואן לספק לנהג פוליסת ביטוח חובה, למשל, לא דורשות ממבקש הפוליסה יותר מאשר אישור על היותו נקי מסמים וללא אבחונים פסיכיאטריים כלשהם?

אין ספק כי במדינה חופשית, בה יש זכויות פרט וחירויות אזרח בסיסיות, בלתי אפשרי לחייב כל אדם לעבור תהליך של בחינה נפשית, עם זאת מוטלת על הנהג ועל סביבתו, האחריות העצמית לבחון האם ישנה מסוגלות עצמית לנהיגה. אדם שיודע כי הוא נוטה להילחץ במצבי אקסטרים, להתבלבל ולאבד יכולת מוטורית בשעת מצוקה, ייטיב להחליט אם לא יתעקש לנהוג, גם אם יצליח להערים על מורה הנהיגה ובוחן הנהיגה, אשר, בדרך כלל, לא מקשים יתר על המידה עם הנבחנים שלהם. מאידך, קיימת סכנת כביש ממשית גם מאלו המאופיינים על ידי תחושת ביטחון עצמי גבוה במיוחד וחוסר פחד במצבי לחץ. במקרה שלהם, תחושת הביטחון עלולה להביא לנהיגה לא זהירה ומסוכנת, גם להם וגם לנוהגים סביבם.

מאחר וביטוח רכב מתחלק לשני ביטוחים מרכזיים- הראשון הוא ביטוח חובה המבטח נזקי גוף בלבד עקב תאונה או אירוע שנזק פיזי בצידו הנגרם עקב כלי רכב והשני הוא ביטוח רכב מקיף שמטרתו פיצוי ואחריות על כל נזק רכושי שייגרם לצדדים המעורבים בתאונת דרכים או באירוע אחר הגורם לפגיעה בכלי הרכב או בצד שלישי כלשהו, הרי שלאחריות האישית של הנהג מצטרפת גם אחריות קיבוצית כלפי הסובבים אותו, בין אם כנוסעים ברכב שאיתו ובין אם כנהגים או הולכי רגל חיצוניים. ברכישת ביטוח מקיף, שהוא אופציונאלי ואינו ביטוח רכב חובה, לוקחת על עצמה חברת הביטוח או סוכן הביטוח את האחריות המלאה לכל נזק שייגרם כתוצאה מתרבות הנהיגה של המבוטח ולכן ישנה הקפדה יתרה וירידה לפרטים ולרזולוציות עמוקות יותר באשר להיסטוריה התחבורתית של מבקש הפוליסה ולעבר ההתנהגותי שלו, גם בכביש וגם בכלל.

אין ספק שאדם הוא רק אדם, וכי אין שני אנשים בתוך פרט אחד. ניתן לזהות נהג מסוכן בכל פעם שנתקלים באדם עם התנהגות חברתית שלילית ולדעת להתרחק ממנו כאשר הוא עולה על הכביש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דביר

מאת: דבירביטוח נסיעות24/07/111296 צפיות
על רוב הדברים בחיים אפשר, וצריך ואפילו חייבים, להתפשר. זוהי דרכו של העולם ואלו דרכם של אנשים, לפחות ברובם. על אלו שלא מתפשרים או שלא מוכנים להתגמש אנו אומרים שהם עקשנים, סרבנים ואפילו קשי עורף ואנטיפתים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171742 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164130 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163373 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163097 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163077 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143618 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147858 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica