חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שחקן

מאת: יוסי קרמר אומנות - כללי20/07/20111009 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שחקן.
מה קורה לשחקן שמשחק? שחקן שמשחק, הוא דמות דמיונית שיצר הבמאי בדמיונו, אם זה בסרט או בהצגה או במופע אחר, שיוצרת מציאות דמיונית שהיא אשליה.
הצורך ללמוד משחק ולשחק נובע מתוך כמה סיבות עיקריות.
מתוך הצורך הקיומי, כדי ללמוד מקצוע להתפרנס ולהרוויח כסף למחייה.
לבנות קריירה של שחקן, וזאת כדי ליצור לעצמו תדמית, שאותה רואים צופיו ומעריציו, וגם כדי להתפרסם ולהיות מפורסם ולזכות בהכרה ובתהילה.
אבל, בעיקר מתוך הצורך והנזקקות הרגשית, האישית, וזאת כדי ליהנות מעצם המשחק עצמו.
כלומר, שלושה מרכיבים עיקריים בבחירה להיות שחקן, כשכול שחקן וסדר העדיפויות שלו, פרנסה, פרסום והנאה רגשית.
שחקן שמשחק דמות מסוימת בסרט, באופן תודעתי הוא גורם לעצמו, אם המעשה נעשה במודע או שהוא נעשה שלא במודע, להרגיש, לחשוב, ולדמיין בעת ביצוע התפקיד שהדמות שהוא משחק היא הדמות האמיתית שלו, מה שנקרא בשפה המקצועית להיכנס לדמות, וזאת כיוון שהשחקן הופך להיות הדמות, אבל הדמות שהשחקן משחק היא אינה זהותו האמיתית, ולכן השחקן מנתק את עצמו מהאני העצמי שלו, מזהותו האמיתית בעת המשחק.
כלומר, שחקן כשהוא משחק דמות דמיונית מסוימת שיצר הבמאי, הדמות שהוא משחק היא בעצם הופכת להיות הוא עצמו בעת תהליך ביצוע התפקיד, והטעות של השחקן שמשחק את אותה דמות דמיונית מסוימת, היא במחשבה שהדמות שהוא משחק היא לא הוא, אבל ההתנהגות של השחקן לאותה דמות דמיונית שהוא מגלם היא שלו, ולכן הוא משתנה ומאמץ לעצמו את אותה הדמות, מה שאינו בריא.
שחקן המשחק דמות מסוימת גורם לעצמו לקונפליקט, ניגוד תודעתי.
למה? כיוון ששחקן המשחק דמות מסוימת, מתנתק מזהותו ומהמציאות האמיתית.
תדמית השחקן זו דמות דמיונית, שהשחקן בחר ויצר לעצמו בדמיונו, שאינה משקפת את מי שהוא באמת.
שחקן שמחליט לבנות את הקריירה שלו ולשחק, רצוי שידע שחלק מחייו הוא נמצא במצב שבו הוא מדמיין דמויות מסוימות שנמצאות במציאות דמיונית ולכן הוא מתנהל כסהרורי.
אם השחקן היה מבין מהי זהותו האמיתית, הוא לא היה במודע מתנתק ממנה, כיוון שכול ניתוק מהאני העצמי, מהזהות ומהמציאות האמיתית תגרום לסבל ויכול אף לפגוע בבריאות.
שחקן זקוק למשחק, כיוון שהמשחק בעיקרון בשבילו הוא אמצעי טקסי לפולחן רגשי, והפולחן הרגשי הוא האמצעי בשביל השחקן, וזאת כדי ליהנות מהמשחק, והצורך ליהנות מהמשחק נובע מצורך הישרדותי שלו, כדי שלא לשקוע לתוך אותם רגשות שליליים ובהרגשה רעה פנימית, כי קשה לשחקן עצמו להתמודד עם הפחדים והחרדות ושאר הרגשות השליליים והבלבול איתם הוא חי, וגם עם המציאות היום יומית הקשה, ולכן המשחק מאפשר לשחקן להתחבר לדמות דמיונית ולמציאות דמיונית, מה שמאפשר לו להדחיק רגשות ולהתנתק מעצמו ומהמציאות ולברוח, כי שם במציאות הדמיונית קל לו יותר להתנהל.
המשחק מקנה לשחקן בעת מילוי תפקידו את הדמות הדמיונית אותה הוא מגלם, במציאות הדמיונית שבה הוא נמצא, הסדר התודעתי בעת המשחק שלו בסרט, בעולם הדמיון שהוא נמצא שם הדברים ברורים לו יותר, הדמות הדמיונית מוגדרת על ידי הבמאי, המציאות הדמיונית מוגדרת על ידי הבמאי, וגם מבחינה רגשית במשחק עצמו יש מעיין סדר רגשי, ולכן הכול ברור וידוע לשחקן, ולכן קל יותר לשחקן במציאות הדמיונית, כי שם יש לו את הסדר התודעתי שהכתיבו לו ושקל לו להתנהל בה בניגוד לחיים שהסדר אינו ברור לנו, אבל זו אשליה.
ברמת המודעות של האנושות כיום, אנחנו חיים בין שני מצבים רגשיים, בין הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב איתם כמו, אהבה, אושר, שמחה, צחוק, הנאה, יצר מיני ועוד, לבין הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע איתם כמו, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, עצב, צער ועוד, ועם הנדנדה הרגשית, הזיגזג הרגשי, שנע בין הרגש הטוב לבין הרגש הרע שבנו אנחנו חיים.
אבל ישנו מצב נוסף, אפשרות אחרת, והוא לא לייצר ולהפעיל את הרגשות הפנימיים שבנו בכלל, לא את הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב, ולא את הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע, וזה הרוגע הפנימי, זה האיזון, זו השפיות, כלומר לא לחיות על פי אמוציות אלא על פי רציונליות.
רוגע פנימי זה מחבר אותנו לזהותנו האמיתית, ואז היכולת שלנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים נעשית באופן ברור יותר, שפוי יותר.
הרוגע הפנימי, ההתחברות למי שאנחנו באמת, והיכולת שלנו לפרש את המציאות שבה אנחנו נמצאים וחיים, מאפשרים לנו את הבריאות, כאשר מבינים ומגיעים לשלב התפתחותי מתקדם זה, לא רוצים להתנתק ממי שאנחנו באמת ומהמציאות, ומהבריאות התקינה שנובעת מכך, גם לא כשחקן.
מסקנה: הדמות הדמיונית שהשחקן משחק הופכת להיות הזהות של השחקן בעת המשחק.
סיכום: שחקן, משחק, אלו הם שתי מילים שמשקפות מבחינה תודעתית מצב של דמיון.
דמיון זו אינה המציאות האמיתית.
המסר במאמר: שחקן בעת מילוי תפקיד והדמות שאותה הוא מגלם, מנתקת אותו מזהותו ומהמציאות האמיתית, וזהו מצב של קונפליקט והוא אינו בריא לגוף הפיזי האנושי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148949 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223266 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223550 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223292 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205149 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205192 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206127 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica