חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקנון מצוי מול תקנון מוסכם לבית משותף

תקנון – מה זה תקנון בכלל?

בתור דיירים של בית משותף אתם בטח יודעים שלפעמים ישנן מחלוקות שלא פשוט כל כך ליישב בשיחה נעימה בין הדיירים – בעיקר כאשר מדובר במצבים בהם דייר אחד מרגיש שהרכוש הפרטי שלו נפגע כתוצאה מפעולה שנעשתה לטובת הבניין, או כאשר פעולה של דייר אחד פוגעת בדיירי הבניין האחרים ועוד – ישנן לא מעט מחלוקות כשמדובר בבית משותף. אחרי הכל זהו מקבץ של אנשים אשר לא ממש 'בחרו' לחיות יחד, אך הם חיים יחד מכורח היותם שכנים.

ועד הבית אמור על פי דעתם של חלק ניכר מהאנשים להיות זה המפשר ומגשר במקרים כאלו, אך האמת היא שזה לא לגמרי מדויק – החוק חשב על זה קודם, ונכנס לפעולה בעניין, ולכן נוסח 'התקנון המצוי'. התקנון המצוי הוא תקנון אשר מחייב כל בעל דירה בבית משותף, בין אם הוא מודע לקיומו של התקנון ובין אם לאו. תפקידו של התקנון המצוי – להגן על כל הצדדים הנוגעים בדבר, על הרכוש הפרטי ועל הרכוש המשותף.

בבתים משותפים מסוימים הדיירים מודעים לתקנון, ויותר מכך, החליטו להרחיק לכת ולקבוע תקנון משל עצמם (אחרת, ברירת המחדל היא שהחוק מחייב את כל דיירי הבתים המשותפים לתקנון המצוי). תקנון ייחודי לבית משותף כלשהו נקרא 'תקנון' מוסכם', ויש בו ניסוח אשר מוסכם וחתום על ידי כל הדיירים באותו בניין.

לא עברנו את גיל בית הספר? למה לנו תקנון עכשיו?

עברנו את גיל בית הספר, ועדיין יש לנו צורך בתקנון. אתם יודעים מה – נגיד ככה – שאף פעם לא תזדקקו לו, אבל אם כן – טוב שהוא שם. בואו ניקח לדוגמא את הסצנה הבאה: הדייר שגר מעליכם מתקין דוד שמש חדש לדירה שלו, ובעת ההתקנה של קולטי השמש, המתקין שובר משהו בגג או מפוצץ איזו צנרת חשובה של הבניין.

מה עושים? זהו נזק של הרכוש המשותף של הבניין, אך הוא נגרם כתוצאה מפעולה של דייר אחד פרטי. מי משלם על תיקון הנזק? האם ועד הבית משלם מכספי הדיירים כולם? האם הדייר שאצלו התקינו את הדוד משלם? מי מחליט? כיצד השכן מהקומה שתחתיך בכלל יידע שנגרם נזק לרכוש המשותף, אשר למעשה נוגע גם אליו?

זו אולי דוגמא שנשמעת לכם פשוטה מאוד ושהתשובה עליה ברורה, אבל הבעיה היא בדרך כלל שהתשובה שברורה לאותו שכן שהחליף דוד היא בדיוק, אבל בדיוק, התשובה ההפוכה לתשובה של דייר אחר. במקרים שכאלו התקנון המצוי או התקנון המוסכם נכנסים לפעולה ומכתיבים את הכללים. כאשר יש תקנון ויש חוק אין על מה להתווכח, ויש דרך מסוימת בה פועלים ופותרים סוגיות אשר לא הצלחנו לפתור בדרך אחרת.

קצת על התקנון

באופן עקרוני, התקנון המצוי קודם כל מגדיר מיהם הצדדים הנוגעים בדבר, כיצד ניתן לבצע שינויים ותיקונים בדירה לרבות שיפוצים, הוא מגדיר מה בנוגע לאסיפות דיירים – מהו המניין אשר אמור להיות באסיפה, מי אמור להגיע, מתי אמורות להיערך אסיפות וכיצד מודיעים עליהן. התקנון מתאר כיצד אמורות להיקבע החלטות בנוגע לבניין וכיצד נעשית גביית מסי ועד הבית.

התקנון גם מטפל בסעיף המדבר על לקיחת חברת ניהול ועד בית אשר תעשה את העבודה של ועד הבית בתשלום, במקום שאחד מדיירי הבניין יעשו זאת כפי שהיה נהוג עד לפני מספר שנים. בשנים האחרונות המגמה של לקיחת חברת ניהול ועד בית תופסת תאוצה ובתים משותפים רבים מעדיפים להעביר את האחריות והטיפול לחברה.

תקנון מוסכם הוא תקנון החתום על ידי דיירי הבניין ובאופן עקרוני הוא אמור לטפל פחות או יותר באתם עניינים. לכל בית משותף אשר מחליט על תקנון מוסכם יש דגשים משל עצמו אשר חשובים לדייריו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל "בית משותף" מאפשר לרוכשים דירותבפרוייקטים חדשים, ועד בית ודיירים בבתים משותפים להקים אתרי אינטרנטליצירת קשר בין הדיירים בקלות.

אתרי הקהילות הינם מקום מפגש, נגיש מכל מקום ובכל זמן עבור הדיירים,בעיקר עבור דיירים שזה עתה רכשו דירה בפרוייקטים חדשים. במסגרת האתרהדיירים יכולים להחליף מידע ורעיונות שונים בכל נושא הקשור לרכישת הדירההחדשה או הבית המשותף הקיים.

האתר מספק תוכן ושירותים רבים לדיירים: פורומים ומאמרים מקצועיים, כתבות תוכן, מדריך בעלי מקצוע,  ובעלי מקצוע בתחומי הבית והבניין, לוח חדשות בנושאי דיור וקהילה ועוד.

פורטל בית משותף נותן מקום נרחב לתוכן במגוון רחב של נושאים: 
נדל"ן, כלכללה וצרכנות, שיפוץ, עיצוב, בעלי מקצוע, איכות הסביבה ובנייה ירוקה, בניין ודיור, ועד בית, גינון, פנאי ועוד.

האתר מרכז גם את כל נושא ועד הבית והפורומים באתר הם ייחודיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פורטל בית משותף

מאת: פורטל בית משותףפרסום באינטרנט01/12/101363 צפיות
כיום, כאשר מספר הפריצות בעלייה מתמדת, והביטחון של משפחתנו חשוב לנו מכל, אין מנוס משימוש בחברות ומערכות אזעקה לבית. השקט הנפשי ותחושת הביטחון בהחלט שווים את המחיר עבור רכישת מערכת אזעקה לבית וכן את השירות היומי אשר מספקות חברות אבטחה מקומיות.

מאת: פורטל בית משותףמתכונים ואוכל - כללי01/12/101205 צפיות
שמן זית מסמל יותר מכל את החיבור לאדמה, לשורש וליצירה. זהו תוצר של עבודה מורכבת הבנויה משלבים רבים. החגים מתקרבים ומתנת שמן זית היא המתנה הראוייה.

מאת: פורטל בית משותףניקיון21/11/101121 צפיות
מעבר לדירה חדשה או לדירה לאחר שיפוץ כללי דורשת מאיתנו לשים לב עד הפרטים הקטנים ביותר, כשאחד מהם הוא נושא הניקיון. לפני יום המעבר, מומלץ מאוד לאפשר לחברת ניקיון מקצועית לבצע את תהליך הניקיון. מלבד ניקיון יסודי, מומלץ לבצע פוליש למרצפות הדירה.

מאת: פורטל בית משותףאבטחת הבית03/11/101386 צפיות
אחת מהבעיות הקשות ביותר במדינה הינה פריצות לבתים וזו בעיה שמשטרת ישראל צריכה להתמודד איתה במהלך כל יום. בעקבות עליית מקרי הפריצות בשנים האחרונות, בעלי דירות ובתים מחפשים פתרונות שונים על מנת להגן על ביתם, כאשר אחד ממגוון הפתרונות היא אזעקה לבית.

מאת: פורטל בית משותףניקיון31/10/102604 צפיות
מעבר דירה דורש מאיתנו המון סידורים ולא מעט אנרגיות. אנו נדרשים לארגן הכל כמו שצריך כדי שהכל יעבור בשלום. משלב חיפוש חברת הובלות דירות ועד שלב פריקת הארגזים, אך מה עם ניקיון הדירה רגע לפני המעבר?

מאת: פורטל בית משותףניקיון14/10/101301 צפיות
בין אם רכשתם דירה חדשה וכעת הגיע הזמן להיכנס אליה ובין אם רכשתם דירה יד שנייה וערכתם בה שיפוצים כהוגן, לפני הכניסה לדירה החדשה (שנקרא לה גם חדשה לצורך העניין כי היא ממש חדשה) אתם זקוקים לשרותי חברת ניקיון כדי שתכשיר את הדירה לכניסה למגורים.

מאת: פורטל בית משותףעסקים קטנים ובינוניים05/10/101271 צפיות
עברו הימים שבהם העברת דירה בוצעה ידנית באמצעות סבלים. בשנים האחרונות נכנסו מנופים לגבהים שונים על מנת להעביר בקלות, במהירות ובטחון את תכולת דירה ממשאית הובלת דירות לדירה או למשרד.

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222348 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222959 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223121 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222952 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222983 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211274 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201728 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica