חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן זית כתית מעולה - מתנה לפסח ולאירועים חגיגיים

שמן זית מסמל יותר מכל את החיבור לאדמה, לשורש וליצירה. זהו תוצר של עבודה מורכבת הבנויה משלבים רבים. מקור עץ הזית הוא במזרח התיכון בגבולות ארץ ישראל וסוריה. האדם גילה את סגולותיו של השמן המופק מהזית לפני מאות שנים והחל בתהליך שנקרא "עצירת השמן" בעזרת אבני ריחיים.


בישראל, מסיק הזיתים מתחיל בדרך כלל בחודשים ספטמבר-אוקטובר ומסתיים בדצמבר-ינואר.  פריחת הזיתים מתחילה בחודשים מרץ-אפריל. ביוני ניתן כבר לראות את הזיתים מבצבצים אט אט מתוך ענפי עץ הזית, צבעם ירוק כהה. בתקופת הסתיו מתחילים הזיתים להשחיר. קיים שוני רב בין הזיתים בשני המצבים מבחינת טעם ואחוז השמן.

זני הזיתים הגדלים והמוכרים בארץ הם: אסקאל, נבאלי, סורי, פרונטויו, ארבקינה, מנזנילו, פיקואל, קורונייקי, ברנע (פיתוח ישראלי), מעלות, פישולן לנד-דוק, קורטינה, לצ'ינו, נובו, פישולן מרוקן.

לאחר המסיק מגיעים הזיתים לבית הבד. מקור השם ההוא בקורת העץ (בד) ששימשה כזרוע ההנעה במכונת סחיטת הזיתים בתקופות הקדומות. נכון להיום סחיטת הזיתים נעשית באמצעות מכונות משוכללות כאשר מצד אחד מוכנסים הזיתים ומהצד השני יוצא שמן זית כתית מעולה

שמן הזית הבתולי המתקבל בבית הבד עכור ומר במיוחד. בישראל נהוג לקרוא לשמן הזית מסוג זה "ראשון המסיק" והוא מומלץ לשיווק אך ורק ב-3 החודשים לאחר שנעצר. שמן הזית "ראשון המסיק" נודע בארומה מיוחדת וניחוח עז. החיסרון הקיים בשמן הזית הבתולי הוא שלא ניתן לשמור על איכותו לפרק זמן ארוך, שכן החומרים הקיימים בו (משקעים) ומעניקים לו את המיוחדות שלו, פוגעים בו לאורך זמן.  המשקעים מכניסים אוויר לתוך השמן ומעלים את רמת החמיצות.

על מנת לשמור על השמן לאורך כל השנה, מאכסנים אותו לאחר עצירתו במיכלי נירוסטה אטומים לאוויר. המיכלים נשארים סגורים במשך 3 חודשים, אחריהם מעבירים את השמן ללא השכבה התחתונה שבה נמצאים המשקעים.  שמן זית ללא משקעים נשמר לאורך זמן וניתן לשיווק ולשימוש לאורך יותר משנה מים עצירתו. כל עוד לא נחשף שמן הזית לאור ואוויר, הוא יכול להישמר לתקופה ארוכה ביותר מבלי שתפגע איכותו.

בחברות גדולות כקטנות נהוג לקנות לקראת החגים מתנות לעובדים. יותר ויותר חברות קונות מוצרי שמן ויין במקום "צעצועים" כאלו ואחרים. לדוגמא: מתנה לפסח ניתן לרכוש שילוב של שמן זית כתית מעולה בתוספת בקבוקי יין ודבש. מתנה כזו עדיפה על פני מתנה סרוויס או כל דבר אחר שבסופו של דבר יישאר בארון ללא שימוש.

במתנה לפסח כאמור, ייהנו כל האורחים לסדר או לכל חגיגה שהיא.

לחוויה מושלמת, אוכל להמליץ לכתת את רגליכם פעם בשנה, בתקופת המסיק, אל אחד מביתי הבד הקרובים למקום מגוריכם.  כיום פזורים בישראל עשרות בתי בד, המהווים את הבית האמיתי ליצירה הזו שנקראת שמן זית.  מעבר להנאה מהצפייה בתהליך, תוכלו לטעום את סוגי השמן השונים ולבחור לכם שמן זית אמיתי המתאים לטעמכם וסגנונכם האישי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל "בית משותף" מאפשר לרוכשים דירותבפרוייקטים חדשים, ועד בית ודיירים בבתים משותפים להקים אתרי אינטרנטליצירת קשר בין הדיירים בקלות.

אתרי הקהילות הינם מקום מפגש, נגיש מכל מקום ובכל זמן עבור הדיירים,בעיקר עבור דיירים שזה עתה רכשו דירה בפרוייקטים חדשים. במסגרת האתרהדיירים יכולים להחליף מידע ורעיונות שונים בכל נושא הקשור לרכישת הדירההחדשה או הבית המשותף הקיים.

האתר מספק תוכן ושירותים רבים לדיירים: פורומים ומאמרים מקצועיים, כתבות תוכן, מדריך בעלי מקצוע,  ובעלי מקצוע בתחומי הבית והבניין, לוח חדשות בנושאי דיור וקהילה ועוד.

פורטל בית משותף נותן מקום נרחב לתוכן במגוון רחב של נושאים: 
נדל"ן, כלכללה וצרכנות, שיפוץ, עיצוב, בעלי מקצוע, איכות הסביבה ובנייה ירוקה, בניין ודיור, ועד בית, גינון, פנאי ועוד.

האתר מרכז גם את כל נושא ועד הבית והפורומים באתר הם ייחודיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פורטל בית משותף

מאת: פורטל בית משותףבתים משותפים22/07/112261 צפיות
התקנון המצוי הוא תקנון אשר מחייב כל בעל דירה בבית משותף, בין אם הוא מודע לקיומו של התקנון ובין אם לאו. תפקידו של התקנון המצוי – להגן על כל הצדדים הנוגעים בסוגיות מסוימות, בנוגע לרכוש הפרטי ולרכוש המשותף.

מאת: פורטל בית משותףפרסום באינטרנט01/12/101362 צפיות
כיום, כאשר מספר הפריצות בעלייה מתמדת, והביטחון של משפחתנו חשוב לנו מכל, אין מנוס משימוש בחברות ומערכות אזעקה לבית. השקט הנפשי ותחושת הביטחון בהחלט שווים את המחיר עבור רכישת מערכת אזעקה לבית וכן את השירות היומי אשר מספקות חברות אבטחה מקומיות.

מאת: פורטל בית משותףניקיון21/11/101118 צפיות
מעבר לדירה חדשה או לדירה לאחר שיפוץ כללי דורשת מאיתנו לשים לב עד הפרטים הקטנים ביותר, כשאחד מהם הוא נושא הניקיון. לפני יום המעבר, מומלץ מאוד לאפשר לחברת ניקיון מקצועית לבצע את תהליך הניקיון. מלבד ניקיון יסודי, מומלץ לבצע פוליש למרצפות הדירה.

מאת: פורטל בית משותףאבטחת הבית03/11/101383 צפיות
אחת מהבעיות הקשות ביותר במדינה הינה פריצות לבתים וזו בעיה שמשטרת ישראל צריכה להתמודד איתה במהלך כל יום. בעקבות עליית מקרי הפריצות בשנים האחרונות, בעלי דירות ובתים מחפשים פתרונות שונים על מנת להגן על ביתם, כאשר אחד ממגוון הפתרונות היא אזעקה לבית.

מאת: פורטל בית משותףניקיון31/10/102604 צפיות
מעבר דירה דורש מאיתנו המון סידורים ולא מעט אנרגיות. אנו נדרשים לארגן הכל כמו שצריך כדי שהכל יעבור בשלום. משלב חיפוש חברת הובלות דירות ועד שלב פריקת הארגזים, אך מה עם ניקיון הדירה רגע לפני המעבר?

מאת: פורטל בית משותףניקיון14/10/101299 צפיות
בין אם רכשתם דירה חדשה וכעת הגיע הזמן להיכנס אליה ובין אם רכשתם דירה יד שנייה וערכתם בה שיפוצים כהוגן, לפני הכניסה לדירה החדשה (שנקרא לה גם חדשה לצורך העניין כי היא ממש חדשה) אתם זקוקים לשרותי חברת ניקיון כדי שתכשיר את הדירה לכניסה למגורים.

מאת: פורטל בית משותףעסקים קטנים ובינוניים05/10/101270 צפיות
עברו הימים שבהם העברת דירה בוצעה ידנית באמצעות סבלים. בשנים האחרונות נכנסו מנופים לגבהים שונים על מנת להעביר בקלות, במהירות ובטחון את תכולת דירה ממשאית הובלת דירות לדירה או למשרד.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205264 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205184 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205487 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205577 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195886 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196092 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183088 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica