חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון - דף הסבר ומידע משפטי שימושי

מאת: עמית ורדדיני משפחה26/07/2011916 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסכם ממון - מדריך והסבר משפטי

מה זה הסכם ממון? מה כולל הסכם ממון? האם ומדוע בכלל צריך הסכם ממון? מהי חשיבותו של הסכם ממון? למי הוא מיועד? מהם יתרונותיו? ועוד -

כללי

בשנים האחרונות, הסכמי ממון הפכו פופולאריים בין היתר לאור שיעור הגירושין בישראל ההולך וגדל, וכן מאחר וגיל הנישואין הממוצע עלה אף הוא בהדרגה, כך שלעתים כל צד מגיע לחתונה עם רכוש והישגים אישיים ופיננסיים משלו.

לא רק עשירים זקוקים להסכמי ממון, רוב האנשים מתחילים את חיי הזוגיות כמעט ללא רכוש וכשרק חשבון בנק צנוע ברשותם. יחד עם זאת, הסכם ממון נכון וחכם, צופה פני עתיד, ולפיכך חשוב לקבוע הסדרים רכושיים מתאימים גם לגבי נכסים אותם נצבור בעתיד.

בנוסף, ניתן לכלול בו ספציפית נושאים ערכיים, דתיים ומשפחתיים אישיים שונים.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה בכתב הנערך בין בני זוג ובו מוסדרים כל ענייני הרכוש העתידיים, לפי רצון ובחירת הצדדים.

ההסכם רבלנטי למצב של פרידה, או פקיעת הנישואין במקרה גירושין, או מוות.

הסכמי הממון הם למעשה מעין "תעודת ביטוח", אשר נועדו להבטיח מן הפן המשפטי, כי במקרה של פרידה לא יתעוררו מחלוקות קשות בין בני-הזוג.

הסכם ממון נעשה בעוד בני-הזוג בתקופה טובה של הזוגיות, ולכן מסוגלים לתקשר ולגבש ביניהם את ההחלטות באווירה נעימה יחסית.

הסכם ממון נועד להגן על שני בני-הזוג וליצור ביניהם מנגנון משפטי מאוזן, קבוע ומתוכנן מראש, עם עקרונות הוגנים ומוסכמים, אשר במסגרתו גם במקרה של פרידה, אף צד לא יצא מקופח בעתיד מהקשר.

הסכם ממון המאושר כדין גובר על הוראות חוק יחסי ממון בין בני-זוג.

מה כולל הסכם הממון?

הסכם ממון כולל לרוב 2 פרקים מרכזיים:

1. רכוש שנצבר ע"י כל צד לפנימועד הנישואין, או החיים המשותפים

2. רכוש אשר נצבר ע"י בני-הזוג ו/או מי מהם במהלך חיי הנישואין

במסגרת ההסכם, קובעים הצדדים מראש למי יהא שייך הרכוש דלעיל וכיצד יחולק בעתיד.

זאת עוד, בהסכם ממון ניתן להסדיר לא רק עניינים כספיים שונים, אלא גם, בין היתר, אספקטים ערכיים, רגשיים, ערכיים, דתיים, חינוכיים, וכיוצ"ב, במקרה של פרידה, לגבי הילדים שיהיו לבני הזוג בעתיד.

חשיבות הסכם ממון ויתרונותיו

הדרך היחידה להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני זוג באופן שונה מהקבוע בחוק יחסי ממון, היא בדרך של עריכת הסכם ממון.

חשוב לציין, כי גם הצדדים מסכימים באופן כללי לרוח החוק, עדיין יש חשיבות רבה לעריכת הסכם ממון פרטני, כדי שיתן מענה לצרכים אישיים ספציפיים של כל אחד מבני הזוג, אגב יצירת ודאות ובהירות משפטיים לגבי השיתוף הכלכלי הצפוי בעתיד.

הסכם ממון יוצר יצירת פלטפורמה משפטית מסודרת, המתוכננת מראש ובאופן ברור, לגבי יציבות ובטחון כלכליים במערכת היחסים הזוגית.

הסכם ממון עשוי להביא לפישוט תהליך פרידה עתידי, כמו גם הגנה מפני דרישות בלתי הגיוניות ואף סחיטה במקרים קשים יותר.

הסכם הוגן עוזר להבטיח מבטיח שמי מהצדדים לא נישא לאור מניעים כלכליים, ולא מאהבה (בעיקר בנישואין כשיש פער כלכלי מאד משמעותי) ועשוי לתרום למערכת היחסים תחושה נעימה של שלווה, בטחון כלכלי, וכיו"ב.

לעתים, גם רכוש שלא אמור להתחלק בין הצדדים (למשל - כספי מתנה מהורה של צד) מתערבב עם רכוש משותף, או אז קשה מאוד להבדיל ולומר מה צריך להתחלק , וכיצד.

במקרה של נישואין שניים, הצדדים יכולים להגדיר מראש מהם הנכסים שהיו לכל אחד מהם לפני הנישואין, כדי למנוע מחלוקות עתידיות ולהגן על הרכוש במסגרת פרק ב'.

הקשר בין הסכם ממון וצוואה

הסכם ממון אינו מהווה תחליף לעריכת צוואה.

צוואה היא מסמך משפטי חיוני ונפרד, המשלים להסכם ממון (רק במסגרת צוואה אדם יכול לצוות ולהסדיר מה יעלה בגורל רכושו במותו).

 



תגיות המאמר: הסכם ממון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13880 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131649 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131139 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121066 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121188 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121101 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211516 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211515 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211312 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201627 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182021 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181589 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181715 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171808 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica