חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטות בניה המביאות לחיסכון בהוצאות חימום וקירור

מהי בניה ירוקה ?

בנייה ירוקה  נועדה להגדיל למקסימום את יעילות התכנון הבנייה של בתים במטרה לחסוך אנרגיה, מים וחומרי גלם. השיטה מיושמת משלב התכנון המוקדם ועד למגורים בפועל.

מטרת הבנייה הירוקה ליצור סביבת מגורים בריאה ונוחה לדיירים תוך הימנעות עד כמה שניתן מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים ובאיכות הסביבה. בנייה ירוקה וחכמה באה לידי ביטוי ע"י שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, חומרים ממוחזרים ותכנון יעיל אשר מביא לחיסכון מקסימלי באנרגיה.

גישה זו נועדה להשפיע ולהיטיב הן על הדיירים המתגוררים בבתים והן על הקבלנים הבונים אותם, על ידי הקטנת הצריכה של משאבים הדרושים לבניה וכן שיפור תנאי המגורים.

מה היא שיטת תרמו האוס ?

שיטת תרמו האוס משמעותה התקנת בידוד לבתים קיימים או בתים חדשים שנבנו ללא מודעות לחסכון באנרגיה. הביצוע ע"י חיפוי קירות בעזרת עיגון והצמדת שכבת בידוד לקירות הבית ויישום מערכת טיח מיוחדת על שכבת הבידוד. שיטה זו משלבת בניה ירוקה וחכמה עם חיסכון רב באנרגיה. כתוצאה מכך הבית שומר על מראהו וצריכת האנרגיה שלו נמוכה עד כדי 80% לעומת בית שאינו מבודד בשיטה זו. שיטת תרמו האוס מיושמת באירופה כבר שנים רבות.

שאלות ותשובות בנושא תרמו האוס:

מה זה תרמו האוס ?

זהו שם כולל למגוון שיטות ופתרונות לביצוע בידוד תרמי לבתים ודירות חדשות וגם ישנות. השיטה מיושמת בעזרת התקנת חומרי בידוד בתקן גבוה למניעת בריחת חום וקור.

כיצד לבודד קירות בשיטת תרמו האוס ?

לוחות הבידוד מודבקים לקיר בעזרת חומר הדבקה ייעודי (וובר-תרם) ואח"כ יש לחזקם לקיר בעזרת עוגני הצמדה. אח"כ מכסים בשתי שכבות של וובר-תרם ובין השכבות מתקינים רשת אינטרגלס. לאחר זמן מכסים הכל בטיח.

היכן ואילו חומרים יש לרכוש ?

את החומרים ניתן לרכוש בכל מחסן חומרי בניין. יש לרכוש בחבילה הכוללת חומר בידוד, חומרי הדבקה, עוגני הצמדה, רשת טיח ושכבות כיסוי לבידוד. יש לרכוש לפי הצורך אביזרים משלימים.

באיזה חומרי בידוד מומלץ להשתמש ?

מומלץ להשתמש בלוחות צמר סלעים בעלי תו תקן ירוק של מכון התקנים הישראלי, תו תקן של האיחוד האירופי ובעל תעודת התאמה לפחות לתו התקן האמריקאי.

מה היתרון בבידוד בשיטת תרמו האוס ?

בידוד נכון של הבית יכול להביא להפחתה של עד 80% בהוצאות על חימום וקירור של הבית וכמו כן יכול להביא להפחתה משמעותית בפליטת גזי חממה מזיקים עקב הקטנת השימוש בחשמל, גז או נפט לחימום או קירור.

האם יש לשיטה תו תקן והיכן היא מיושמת ?

שיטת תרמו האוס מקובלת ביותר באירופה ועומדת בתקן המחמיר ETAG

האם והיכן ניתן לרכוש ידע נוסף ? מפרטים טכניים ?

חלק מן החברות העוסקות בתחום בניה ירוקה בישראל, למשל גולמט מקיבוץ יקום, מקיימות כנסים והשתלמויות מקצועיות בנושא. מומלץ לפנות אליהן לקבלת פרטים.

באתר גולמט תרמו האוס ניתן למצוא מפרטים טכניים לצפיה והורדה, למשל:

קיר מרתף, אדן חלון, מסגרת חלון, תכנון קיר, גגות משופעים, התקנה על גבי קונסטרוקציית ברזל, מעקה בגג שטוח, פינה פנימית או חיצונית, פרופיל פוגה, מפרק, מרווח, בטיחות אש ועוד.

באתר ניתן למצוא גם דפי מוצר לצפיה והורדה, למשל:

פומבורד - לוחות לבידוד חיצוני, וובר תרם, עוגני הצמדה לרשתות טיח וגבס, לוחות צמר סלעים, טבלאות השוואה וחיסכון ועוד.

אודות

חברת גולמט מפתחת ומייבאת מגוון פתרונות בניה ירוקה בישראל. בגולמט בניה ירוקה פתרונות בניה מהפכניים בתחום בידוד בתים קיימים וחדשים המשלבים בניה ירוקה עם חסכון עצום באנרגיה. לחומרי הבידוד של גולמט תו תקן ירוק של מכון התקנים הישראלי.

גולמט היא החברה המובילה בענף הבידוד לבניין בישראל. החברה מייבאת, משווקת ומייצרת את מיטב המוצרים בתחום הבידוד לבניין ותעשיה.

לפרטים נוספים, לקניה ולייעוץ:

גולמט בע"מ קיבוץ יקום

מנכ"ל: רומי גולעד

טל 09-9556151

פקס 09-9571553

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תרמוהאוס, חלק מבית גולמט, מפתחת ומייבאת מגוון פתרונות בניה ירוקה בישראל. בתרמוהאוס פתרונות לבידוד בתים קיימים וחדשים המשלבים בניה ירוקה עם חסכון עצום באנרגיה של עד 80% בהוצאות החימום והקירור. לחומרי הבידוד של טרמוהאוס תו תקן ירוק של מכון התקנים.

גולמט היא החברה המובילה בענף הבידוד לבניין בישראל ושוכנת בפארק התעשיה של קיבוץ יקום בשרון. גולמט מייבאת, משווקת ומייצרת את מיטב המוצרים בתחום הבידוד לבניין ולתעשיה.

http://www.thermohouse.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדם גולעד

מאת: אדם גולעדשיפוצים29/07/111094 צפיות
המטרה המרכזית של בניה ירוקה היא למזער את הפגיעה בסביבה תוך ניצול המשאבים המתכלים. ניתן גם ללמוד את הנושא במסלולים מיוחדים באקדמיה.

מאת: אדם גולעדבניין ואחזקה - כללי02/05/111641 צפיות
גולמט הקימה אתר אינטרנט חדש בנושא בניה ירוקה בשם תרמו האוס. בנייה ירוקה נועדה להגדיל למקסימום את יעילות התכנון הבנייה של בתים במטרה לחסוך אנרגיה, מים וחומרי גלם. שיטת תרמו האוס משמעותה התקנת בידוד לבתים קיימים או בתים חדשים שנבנו ללא מודעות לחסכון באנרגיה.

מאת: אדם גולעדשיפוצים02/05/111266 צפיות
בנייה ירוקה היא פעולה רוחבית של הגדלת היעילות שבה בונים בניינים תוך שימוש במשאבים כמו אנרגיה, מים חומרי בניין ועוד, תוך צמצום ההשפעות של הבנייה על הסביבה ועל בריאות האדם במהלך מחזור החיים של הבניין, באמצעות תכנון טוב יותר, הקמה, תפעול, תחזוקה והסרה.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222784 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223091 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211324 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211744 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica