חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יניר מרציאנו - להתחיל יזמות עסקית בצורה נכונה

מאת: יניר מרציאנוניהול ידע02/08/20111118 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא.לאמעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכוליםלהפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרךלהגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלביםהראשוניםבתהליך היזמות העסקית.

מובא ע"י יניר מרציאנו

השלב הראשון בכל תהליך יזמות באשר הוא גיבוש הקונספט שעומד בבסיסהפרוייקט. במילים אחרות, היזם חייב לדעת בדיוק מה ברצונו לקדם, מיהם קהליהיעד שלו ומהי התועלת שתצמח להם מכך. בנוסף, חשוב מאוד לתת את הדעת עלהמטרות והיעדים הטמונים בבסיסו של הפרוייקט. אם היזם לא מצליח להסביר לעצמומה ברצונו להשיג בטווח הארוך – הרי שהסבירות כי יוכל להסביר את הדבריםלמשקיעים פוטנציאליים וללקוחותיו – שואפת לאפס.

חלק בלתי נפרד מתהליך גיבוש הקונספט הבסיסי של העסק הוא מחקר השוקהמוקדם וסקירת הסביבה התחרותית. על היזם לדעת בדיוק לאיזה שוק הוא מתעתדלהיכנס. האם ישנם בנמצא מיזמים המזכירים את הפרוייקט שלו ואם כן אז מהםהיתרונות היחסיים שבאמצעותם מתכנן היזם לבדל את עצמו מממתחריו.

בהמשך הדרך חייב היזם להכין תוכנית עסקית מפורטת אשר במסגרתה יועלו עלהכתב חלק נכבד מכל אותן התובנות אליהן הגיע בשלב הראשון. הערך המוסף של כלתוכנית עסקית נעוץ בהתייחסות הנרחבת למימד הכלכלי. על התוכנית העסקית לכלולאת תחזיות הרווח של העסק לרבות אזכורם של אבני הדרך ונקודות הציוןהרלוונטיות. חשיבותה של התוכנית העסקית לא תסולא בפז ועל כן אם אינכםסבורים כי תוכלו לנסח תוכנית עסקית טובה ונהירה – פנו למומחים שעוסקיםבתחום.

לבסוף, החיפוש אחר מקורות המימון והמשקיעים היא אבן היסוד השלישית של כלתהליך פיתוח ראשוני. לעיתים רחוקות מצליח היזם לגייס את הסכומים להם הואזקוק על מנת להוציא את הפרויקט מהכוח אל הפועל. בדיוק לשם כך יהיה עליולפנות לקרנות הון-סיכון או "מלאכים" שיעזרו לו. לשם כך יהיה על היזם למפותאת שורת המשקיעים הפוטנציאליים ולבחון את פורטפוליו ההשקעות שלהם על מנתלהבין מי מהם יכול לסייע באמת ובתמים לפרוייקט אותו ברצונכם לקדם.

לסיכום,מוסיף יניר מרציאנו אם אתם מתכננים לצאת למסע עצמאי במסגרתו תבקשו לממש את אחד הרעיונות שעלובמוחכם הקודח – בדקו תחילה את השטח, הכינו תוכנית רצינית ומקיפה שתציג אתהיעדים והמטרות שתרצו להשיג ואת אסטרטגיות הפעולה שבאמצעותן תעשו כן. ואלתשכחו את מלאכת גיוס המשאבים החשובה מאין כמוה.

יניר מרציאנו הוא מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניר מרציאנו  - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.
לפרטים נוספים :
http://www.yanirmartziano.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניר מרציאנו

מאת: יניר מרציאנואימון עסקי19/09/111056 צפיות
בשבועות האחרונים, לצד המחאה הציבורית המתמשכת ומחאת הרופאים המשתתקת, עומדת איתנה מחאה נוספת ולא פחות חשובה – מחאת המתמחים. אלו הם אלפי רופאים בתחילת דרכם, אשר סיימו את לימודי הרפואה שלהם ועובדים מסביב לשעון, בתורנויות ומשמרות המחזיקות אותם ערים לעיתים יומיים רצופים תמורת שכר מגוחך (ואלו האנשים האמונים על חיינו).

מאת: יניר מרציאנוצדק חברתי05/09/11971 צפיות
כהמשך ישיר למחאת הציבור על יוקר המחיה בישראל, הגיע גם הרגע בו הציבור מתחיל להפנות את אצבעו לא רק אל הממשלה, אלא גם ישירות לטייקונים הגדולים. אגודת הסטודנטים הכריזה לפני מספר ימים על חרם כנגד רשת שופרסל, בדרישה להורדת מחירים. נסקור את המקרה וננסה להבין את דרך ניהול המשבר של שופרסל במקרה זה.

מאת: יניר מרציאנואימון לקריירה20/08/111136 צפיות
לא פעם מציג בפנינו בעולם שבו אנו חיים תופעות מרתקות שאין ביכולתנו להסבירן. אחת מהן היא תופעת המיזמים העסקיים. נתון מעניין מגלה כי יותר ויותר אנשים ברחבי העולם בוחרים לפנות לזירה העצמאית בבואם לקדם מיזמים כאלה ואחרים.

מאת: יניר מרציאנואימון לקריירה11/08/111143 צפיות
בין אם אתם רוצים לגייס השקעות ובין אם אתם מבקשים לגייס לקוחות חדשים – סביר להניח כי תשתמשו במצגת. אותו אמצעי עזר ויזואלי שהפך ברבות השנים לכלי יעיל מאין כמוהו שבאמצעותו אנו מצליחים להעביר בכמה שקפים קצרים את מה שבעבר העברנו באינספור דפים מסואבים ומלאי תרשימים.

מאת: יניר מרציאנוייעוץ עסקי27/07/111031 צפיות
העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתה יכולה להפוך למדינה – הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפה מאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליון חשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל. זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובות והמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים לשיווק מוצלח ברשתות החברתיות. ככה עושים זאת נכון.

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221134 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211068 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21927 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21844 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161769 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152228 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica