חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יניר מרציאנו מסביר כיצד יש לנהל את משבר המתמחים

מאת: יניר מרציאנואימון עסקי19/09/20111061 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשבועות האחרונים, לצד המחאה הציבורית המתמשכת ומחאת הרופאיםהמשתתקת, עומדת איתנה מחאה נוספת ולא פחות חשובה – מחאת המתמחים. אלו הםאלפי רופאים בתחילת דרכם, אשר סיימו את לימודי הרפואה שלהם ועובדים מסביבלשעון, בתורנויות ומשמרות המחזיקות אותם ערים לעיתים יומיים רצופים תמורתשכר מגוחך (ואלו האנשים האמונים על חיינו).

מובא ע"י יניר מרסיאנו

במהלך מחאת הרופאים והדיונים לשיפור תנאיהם, הושארו המתמחים מחוץ לחדרהישיבות וזכו להתעלמות מוחלטת. בסופם של הדיונים, כאשר הרופאים חתמו עלהסכם לשיפור תנאיהם, המתמחים נותרו באותו מצב והפקידו מכתבי התפטרות.בתחילת השבוע האחרון נכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות של המתמחים, אך אלו זכולצו מניעה מבית הדין הארצי לעבודה.

מאבק מוצדק מול לחצים לא הוגנים

לדעתי, כותב , יניר מרסיאנו מאבקםשל המתמחים הינו מוצדק ביותר ויש לעשות הסדר חדש הכולל את שיפור תנאיהם שלהמתמחים. על המדינה למצב את הרפואה כמקצוע מתגמל ולעודד אנשים לשאוף אליו.

המתמחים נחשפים בכל יום למראות קשים, מצבי לחץ רבים ועובדים יום ולילהבמשמרות ארוכות מסביב לשעון. עצם היותם מתמחים לא הופך אותם לעבדים בשכרוההתייחסות אליהם חייבת להשתנות.

כל הניסיונות להפוך את המתמחים, בעצם התפטרותם, למפקירי חיים – הינםנסיונות אופורטוניסטים שמשרתים את טובת ההסכם שנעשה עם הרופאים ותו לא.המתמחים נלקחו כבני ערובה לטובת יצירת הסכם לא הגון ולא צודק.

בעקבות התנאים הלא הוגנים המופעלים כנגד המתמחים ומאבקם, לדעתי עלהמתמחים לחבור למנהיגי המחאה הציבורית הכוללת, מה שיוציא אותם מהנישה בה הםנמצאים ויגביר את אהדת הציבור אליהם.

לחבור למחאה החברתית הכוללת

ההתנהלות של המתמחים אינה יעילה , כפי שציינתי המתמחים מנהלים חזית לבדואין להם מספיק אהדה בציבור היות והם נישתיים. עניינם הוא לא עניין כללהציבור ולכן הוא נבלע בצל המאבק החברתי ויודעים שניתן להשתיק אותם.

המתמחים חייבים לעמוד על דרישותיהם, תוך כדי התפטרות, גם אם בית הדיןלעבודה פסק אחרת ומחייב אותם לעבוד. מניעת התפטרותם מנוגדת לחוק יסוד חופשהאדם. לא ניתן להעסיק עבדים בשכר, לרצוע את אזנם ולשים על חוטמם נזם שלחזיר.

על המתמחים לחבור למחאה הכוללת ולא להיות בצילה. השורש האמיתי של מאבקהמתמחים הינו יסוד קיום לאיתנות הרפואה, מכיוון שאם השורש לא יישתל נכון,הפירות הרקובים ייפגעו בקידום של הרפואה המודרנית.

יניר מרסיאנו, ייעוץ ארגוני אפקטיבי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניר מרציאנו  - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.
לפרטים נוספים :
http://www.yanirmartziano.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניר מרציאנו

מאת: יניר מרציאנוצדק חברתי05/09/11977 צפיות
כהמשך ישיר למחאת הציבור על יוקר המחיה בישראל, הגיע גם הרגע בו הציבור מתחיל להפנות את אצבעו לא רק אל הממשלה, אלא גם ישירות לטייקונים הגדולים. אגודת הסטודנטים הכריזה לפני מספר ימים על חרם כנגד רשת שופרסל, בדרישה להורדת מחירים. נסקור את המקרה וננסה להבין את דרך ניהול המשבר של שופרסל במקרה זה.

מאת: יניר מרציאנואימון לקריירה20/08/111143 צפיות
לא פעם מציג בפנינו בעולם שבו אנו חיים תופעות מרתקות שאין ביכולתנו להסבירן. אחת מהן היא תופעת המיזמים העסקיים. נתון מעניין מגלה כי יותר ויותר אנשים ברחבי העולם בוחרים לפנות לזירה העצמאית בבואם לקדם מיזמים כאלה ואחרים.

מאת: יניר מרציאנואימון לקריירה11/08/111149 צפיות
בין אם אתם רוצים לגייס השקעות ובין אם אתם מבקשים לגייס לקוחות חדשים – סביר להניח כי תשתמשו במצגת. אותו אמצעי עזר ויזואלי שהפך ברבות השנים לכלי יעיל מאין כמוהו שבאמצעותו אנו מצליחים להעביר בכמה שקפים קצרים את מה שבעבר העברנו באינספור דפים מסואבים ומלאי תרשימים.

מאת: יניר מרציאנוניהול ידע02/08/111126 צפיות
היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא. לא מעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכולים להפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרך להגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלבים הראשונים בתהליך היזמות העסקית.

מאת: יניר מרציאנוייעוץ עסקי27/07/111037 צפיות
העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתה יכולה להפוך למדינה – הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפה מאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליון חשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל. זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובות והמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים לשיווק מוצלח ברשתות החברתיות. ככה עושים זאת נכון.

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193619 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173764 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173791 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174134 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162642 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163062 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162602 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica