חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יניר מרציאנו - מדוע מרבית המיזמים העסקיים נכשלים

לא פעם מציג בפנינו בעולם שבו אנו חיים תופעות מרתקות שאין ביכולתנולהסבירן. אחת מהן היא תופעת המיזמים העסקיים. נתון מעניין מגלה כי יותרויותר אנשים ברחבי העולם בוחרים לפנות לזירה העצמאית בבואם לקדם מיזמיםכאלה ואחרים. בה בעת אותם המחקרים מגלים כי יותר ויותר מיזמים נכשליםויורדים במהרה לתהום הנשייה. במקום ללמוד מהטעויות של קודמיהם, חוזריםהיזמים החדשים כל פעם מחדש על אותן הטעויות. אז לטובת כל אותם היזמים שבדרך– להלן ארבע מהטעויות העיקריות שעלולות להביא לנפילתו של המיזם העסקישלכם.

מובא ע"י יניר מרציאנו

קודם כל ולפני הכל, מיזם עסקי עלול להיכשל לאור העובדה כי פשוט אין לוביקוש בשוק הרלוונטי. לא פעם ממהרים היזמים לצאת לשוק עם רעיון עסקי שמרגשאותם אך בהיעדר סקירה מקיפה שתעמוד על היקף הסביבה התחרותית והביקוש –סיכויי הצלחתו אינם גדולים. בלשון המעטה. הקפידו לערוך מחקר שוק רציניואיכותי שיאפשר לכם לקבל את ההכרעה הבסיסית ביותר – האם אתם בכלל בכיווןהנכון?

בנוסף, על כל יזם לשים דגש גדול מאוד על בחירת קהלי היעד שלו. בחירה לאנכונה של קהלי היעד וכתוצאה מכך התאמה שגויה של אסטרטגיית השיווק – תובילבמהרה לכישלון בלתי נמנע. השקיעו את המשאבים הכספיים והאינטלקטואלייםהראויים, על מנת להימנע מתרחיש דומה.

הסיבה השנייה והחשובה לא פחות היא היעדר השקעה מספקת. זכרו, בניגודלשכירים, יזמים עצמאים הופכים לבוסים של עצמם. אך יחד עם היתרונות הכרוכיםבמעמד שכזה, מגיעה גם אחריות כבדה שאין שנייה לה – כל מלאכת הניהול, גיוסהלקוחות, השיווק וכיו"ב – מוטלת באופן זה או אחר עליכם. אם לא תשקיעו בעסקשלכם את מרביתו המוחלט של יום העבודה – תבינו במהרה כי העסק פשוט לאמתרומם.

הסיבה השלישית שבגללה קורסים לא מעט מיזמים עסקיים הינה הקשר האישי ביןהשותפים להקמת המיזם. בחרו בקפידה את האנשים עמם אתם מוכנים לצאת למסעהמשותף, וודאו כי אלה אנשים שעליהם תוכלו לסמוך – אנשים שבידיהם תוכלולהפקיד את מפעל חייכם. כל קרע שהוא, עלול לגרום לפירוק השותפות ולהפיכתו שלהמיזם המשותף לנחלת העבר – היו זהירים.

לבסוף, מוסיף יניר מרסיאנו אל לכם להזניח ולו לרגע אחד את תחום גיוס המשאבים. מרביתן המוחלט שלהחברות החדשות, מתקשות בגיוסו של הון ראשוני שיתמוך בפעילותן. נסו להתכונןמבעוד מועד לתרחיש שכזה וחפשו כבר מהרגע הראשון את מקורות המימון שלכם.המשקיעים אותם תגייסו יהפכו לשותפים נאמנים, בלעדיהם – המסע יהיה הרבה יותרסבוך.

יניר מרסיאנו, הנו מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניר מרציאנו  - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים.
לפרטים נוספים :
http://www.yanirmartziano.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניר מרציאנו

מאת: יניר מרציאנואימון עסקי19/09/111056 צפיות
בשבועות האחרונים, לצד המחאה הציבורית המתמשכת ומחאת הרופאים המשתתקת, עומדת איתנה מחאה נוספת ולא פחות חשובה – מחאת המתמחים. אלו הם אלפי רופאים בתחילת דרכם, אשר סיימו את לימודי הרפואה שלהם ועובדים מסביב לשעון, בתורנויות ומשמרות המחזיקות אותם ערים לעיתים יומיים רצופים תמורת שכר מגוחך (ואלו האנשים האמונים על חיינו).

מאת: יניר מרציאנוצדק חברתי05/09/11972 צפיות
כהמשך ישיר למחאת הציבור על יוקר המחיה בישראל, הגיע גם הרגע בו הציבור מתחיל להפנות את אצבעו לא רק אל הממשלה, אלא גם ישירות לטייקונים הגדולים. אגודת הסטודנטים הכריזה לפני מספר ימים על חרם כנגד רשת שופרסל, בדרישה להורדת מחירים. נסקור את המקרה וננסה להבין את דרך ניהול המשבר של שופרסל במקרה זה.

מאת: יניר מרציאנואימון לקריירה11/08/111144 צפיות
בין אם אתם רוצים לגייס השקעות ובין אם אתם מבקשים לגייס לקוחות חדשים – סביר להניח כי תשתמשו במצגת. אותו אמצעי עזר ויזואלי שהפך ברבות השנים לכלי יעיל מאין כמוהו שבאמצעותו אנו מצליחים להעביר בכמה שקפים קצרים את מה שבעבר העברנו באינספור דפים מסואבים ומלאי תרשימים.

מאת: יניר מרציאנוניהול ידע02/08/111120 צפיות
היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא. לא מעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכולים להפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרך להגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלבים הראשונים בתהליך היזמות העסקית.

מאת: יניר מרציאנוייעוץ עסקי27/07/111031 צפיות
העולם שבו אנו חיים הוא עולם של רשתות חברתיות. עולם שבו אילו הייתה יכולה להפוך למדינה – הייתה הרשת החברתית הגדולה בעולם, גדולה יותר בהיקפה מאוכלוסיית ארצות הברית וברזיל. כיום ישנם בפייסבוק בסך הכל כ-600 מיליון חשבונות פעילים. בישראל תמצאו יותר ממיליון תושבים המחזיקים בחשבון פעיל. זוהי בדיוק הסיבה שהרשתות החברתיות הופכות אט אט לזירות השיווק החשובות והמשמעותיות ביותר של ימינו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים לשיווק מוצלח ברשתות החברתיות. ככה עושים זאת נכון.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194049 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152835 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152670 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica