חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרקע חקלאית להשקעה - הבחירה הנכונה?

יוקר המחייה בכלל ושוק הנדל"ן בפרט עלה לאחרונה לראש הכותרות ולא יורד מסדר היום החברתי. הפגנות ענק ברחבי הארץ, בתל אביב, ירושלים, חיפה ואיפה לא, אנשי מעמד הביניים והשכבות החלשות מביעים את מורת רוחם מכך שכיום דירה בישראל הינה מציאות לעשירים בלבד.

לכן מפתיע למצוא פרסום של מודעות בתקשורת המבשרות בריש גלי על מבצעי נדל"ן מיוחדים ואטרקטיביים אודות מכירת מגרשים על קרקע חקלאית להשקעה. ואז האדם הנבון והסקרן מתחיל לשאול עצמו איפה הקאץ' כיצד בתקופה שבה כל המחירים בשמיים ישנם עדיין מבצעים והזדמנויות.

והתשובה פשוטה מדובר בסיכון ובהשקעה עתידית שאינה בטוחה. קרקע חקלאית מאופיינת על פי חוק מדינה כקרקע המותרת לשימוש חקלאי בלבד, אך ורק לגידולים, וחל איסור מוחלט להקים על פני אדמה זו מבנים תעשייתיים או מגורים, עבירה על איסור זה תביא להוצאת צו הריסה והוצאות משפט.

עכשיו מהי ההשקעה פה? כל המטרה בעצם שבבוא מהימים המדינה תפשיר את הקרקע לבניה ואז שוויה יעלה פלאים וניתן יהיה למכור אותה ברווח עצום או אפילו ליהנות בעצמכם מקרקע מוזלת לבנייה. אך מדובר בירייה באפילה, הכל נעשה מתוך תקווה עתידית כי כך אכן ייעשה, אין כל בטחונות וערבויות שאכן הקרקע תופשר בסופו של דבר ואף אם כן ההליך עלול לארוך שנים רבות והקרקע עלולה להיות מופשרת לא בחייכם ובנכם ונכדיכם ייהנו מפירותיה ולא אתם.

עליכם להבין כי הפרוצדורה בכל הנוגע לשחרור והפשרת קרקעות מורכבת מאוד במדינת ישראל, רוב הקרקעות שייכות למדינה ועליכם למצוא קרקע חקלאית בבעלות פרטית עניין אינו קל בכלל וכן לקוות כי אכן הקרקע תופשר בסוף, כי אם לא כל שתוכלו לעשות עם הקרקע זה לגדל מטעי פירות וזאת לא הייתה מטרת השקעתכם המקורית.

נוסף על כך נניח שהתסריט האופטימי התממש והנה אותה קרקע חקלאית שבבעלותכם הופשרה, הנכם בטוחים כי על אותו שטח ייבנה מבנה, המדינה יכולה להפקיע מכם את השטח לבנייה ציבורית כמו מחלפים, בתי ספר וכבישים ואז ערך הקרקע ירד פלאים כמו כן הפשרת קרקע חקלאית כרוכה בתשלום היטלי מס שונים כמו עלויות פיתוח ומס השבחה כך שלבסוף הנטו יקטן מהערכתכם הראשונית.

לכן בסיכומו של דבר מדובר על השקעה בעלת פוטנציאל רב עם סיכון גבוה, ואם ברצונכם למצוא בכל זאת השקעה בנדל"ן אולי אטרקטיבית פחות אך בוודאי שבטוחה יותר מומלץ כי תרכשו דירת מגורים להשקעה ותשכירו אותה. היתרון בכך שאינכם נדרשים לכל סכום הקנייה במיידי אלא ניתן לקחת מימון מהבנק בצורת משכנתא וכך לרכוש נכס, להשכירו, להחזיר מהשכירות את המשכנתא ובסופו של דבר להישאר עם נכס בטוח ביד לשנים רבות.

אם אכן בחרתם בדרך זו מומלץ בטרם נטילת המשכנתא להיפגש עם יועץ משכנתאות מומחה ולקבל הסבר אודות מסלולי משכנתא הקיימים וכיצד ניתן לבחור מסלולי משכנתא שיתאימו התאמה מושלמת ככל האפשר למצבכם הכלכלי ויכסו אתכם מכל הכיוונים האפשריים.

המטרה העיקרית העומדת לעיניכם בעת נטילת משכנתא היא כי בסופו של יום יעלה בידכם להחזיר את כל המשכנתא ללא כל בעיות או קשיים בנזילות ולכן שילוב נכון של מסלולי משכנתא חיוני ביותר למטרה זו ומאפשר לכם לבזר סיכונים. בין מסלולי משכנתא הידועים ניתן למצוא מסלול משכנתא בריבית קבועה, משתנה ועוד, כאשר ההמלצה לרוב הינה לפצל את המשכנתא בין מסלולי משכנתא השונים ולא להתרכז אך ורק במסלול אחד בלעדי.

מאמר זה מספק מידע כללי בלבד ואינו מיועד להחליף ייעוץ מקצועי. אין להסתמך על האמור במאמר זה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זיו רון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זיו רון

מאת: זיו רוןמשכנתא21/07/111037 צפיות
משכנתא הינה הלוואה מיוחדת המתפרשת על פני תקופה ארוכה ביותר המגיעה לעיתים עד ל-25 שנה, בכפוף להענקת המשכנתא הנכס הנרכש משועבד לבנק. משכנתא ניתנת להלוואה במגוון סוגי משכנתאות המוצעים מטעמם של בנקים למשכנתאות. בחירה נכונה בין סוגי המשכנתאות השונים יכולה להטיב את מצבכם בעתיד ולחסוך החזרים גבוהים יותר לבנק המלווה. ישנה אפשרות לשלב בין סוגי משכנתאות אך כמובן בטרם לכך כדאי לעשות שיעורי בית ולהבין היטב את המטריה של סוגי משכנתאות.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211350 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208649 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202951 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193012 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181610 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica