חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול במחלות חניכיים

מאת: דורון אבניאליבריאות השן08/08/20111096 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטיפול במחלת חניכיים מהווה את אחת הבעיות המרכזיות בתחום בריאות השן וחלל הפה וגורם מרכזי שיש להתחשב בו בטיפולי שיניים, מאחר שקרוב ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים ממחלת חניכיים. ללא טיפול במחלת חניכיים, לא ניתן לשמור על היבטים אחרים של בריאות חלל הפה, והמחלה עלולה להביא לתופעות דוגמת נסיגת חניכיים ובהמשך גם אובדן שיניים.

מחלת החניכיים הנפוצה ביותר היא דלקת חניכיים, ממנה סובל אחוז גבוה מאוכלוסיית העולם המערבי, והיא מהווה גורם ראשון במעלה לאובדן שיניים בקרב אנשים מעל גיל 40. מחלות החניכיים נגרמות כתוצאה מהיווצרותה של שכבת חיידקים על השן, ואזור חיבורה לחניכיים הנקראת פלאק ומפרישה חומרים רעילים הגורמים לריקבון השן, ובמקביל לשקיעת סידן על השיניים המביא ליצירת שכבת אבנית הגורמת לדלקת חניכיים, יוצרת כיסי חניכיים וגורמת לנסיגת חניכיים.

טיפולי חניכיים צריכים להיעשות במרפאת שיניים. מומלץ לעבור טיפול של הסרת אבנית אחת לשלשה חודשים. במקרים בהם מצטברת שכבת אבנית מתחת לקו החניכיים, ישנו צורך בטיפול יסודי יותר להסרת האבנית, הנקרא הקצעת שורשים.

טיפול של הקצעת שורשים מתבצע תחת הרדמה מקומית, והוא כולל ניקוי שורש השן משכבות של חיידקים ואבנית באמצעות מכשירים חדים החודרים במרווח שבין השן והחניכיים. טיפול של הקצעת שורשים ניתן לבצע רק לאחר הסרת האבנית מעל קו החניכיים ולאחר תקופה קצרה של הכנה מצד המטופל, הכוללת הקפדה על צחצוח נכון.

יעילותו של טיפול הקצעת שורשים באה לידי ביטוי בעובדה שבמקרים רבים היא חוסכת את הצורך בניתוח חניכיים. גורם נוסף התורם להיווצרות מחלת חניכיים הוא העישון, וזאת משום שהעישון מביא להצרת כלי הדם ובכך מפחית את אספקת הדם לחניכיים. משום כך, בעת טיפול במחלת חניכיים, מומלץ למטופל להפסיק לעשן לפחות עד לסיום הטיפול.

מתח נפשי גם הוא משפיע לרעה על יכולות הגוף להתמודד עם מחלות בכלל, והדבר כולל גם התמודדות עם מחלות בחלל הפה וכן היכולת להתמודד עם טיפול במחלת חניכיים.

טיפול במחלת חניכיים הינו בעל חשיבות החורגת משאלות של היגיינת חלל הפה. הזיהום הנוצר על ידי שכבת החיידקים בשיניים ובחניכיים עלול לחדור למחזור הדם ולגרום לזיהומים בשאר חלקי הגוף.

מחקרים מראים כי מחלת חניכיים חמורה עלולה להגביר את הסיכויים ללקות במחלת לב, להחרפת מחלת הסוכרת אצל אלה החולים בה, למחלות בדרכי הנשימה או להביא ללידה מוקדמת אצל נשים בהריון. על פי מחקרים שנעשו, 75 אחוז מהחולים במחלות חניכיים מתקדמות הנמצאים מתחת לגיל 50, מפתחים גם מחלת לב.

בעיה נוספת בתחום בריאות השן היא חריקת שיניים. זהו מצב בו אדם מחכך את שיניו אלה באלה באופן לא מודע, בעיקר בעת שינה. אצל רוב הסובלים מבעיה זו אין נזק משמעותי, אך אצל 6 אחוזים מהסובלים מחריקת שיניים מביאה הבעיה להרס הדרגתי של השיניים, כאב ראש וכאבים בלסתות.

הגורם לחריקת שיניים אינו ידוע, אך מעריכים שמתח נפשי מחריף את הבעיה וישנה גם השערה בדבר קיומו של גורם גנטי הגורם לבעיה לעבור בתוך המשפחה בחלק מהמקרים. למרות שאין פיתרון המפסיק את הבעיה, קיים טיפול המפחית את הנזק לשיניים באמצעות הרכבת סד דמוי פרסה על הלסת העליונה, ובכך מופחת קצב שחיקת השיניים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר. צלצלו עכשיו 03-6050889

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון אבניאלי

מאת: דורון אבניאליבריאות השן04/09/121410 צפיות
רבים מהפציינטים האמורים לעבור השתלות שיניים מביעים חשש אודות האפשרות שלא יוכלו לאכול אוכל מוצק וקשה לנגיסה לאחר השתלת שיניים. במאמר זה, אתן הנחיות כלליות מה כדאי לאכול בשעות הראשונות ובימים שלאחר ההשתלה עד לחזרה לשגרה מלאה של אכילה.

מאת: דורון אבניאליבריאות השן08/08/12896 צפיות
הדנטלית מחמירה ומחמירה ככל שעוברות השנים ולכן חשוב מאד להקפיד ולטפל בשיניים. במאמר זה נסקור כיצד משפיעה בליה דנטלית על מצב השיניים ומה ניתן לעשות על מנת לטפל בבליה זו ולשקם את השיניים.

מאת: דורון אבניאליבריאות השן16/07/12903 צפיות
קשתית שקופה היא קשת העשוייה מחומר שקוף, נראת הרבה יותר טוב לשיניים ובמקביל עושה את העבודה ביישור השיניים ומחליף את הגשר המתכתי הכל כך לא אסטטי.

מאת: דורון אבניאליבריאות השן21/12/111276 צפיות
מחיר ניתוח הרמת סינוס יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים, ובמיוחד כשמדובר בהליך מורכב יותר, הכולל גם שתלים דנטליים. ישנן שתי טכניקות: הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה. במחיר ההליך, יש לכלול גם את עלות השתלים אם משלבים גם שתלים דנטליים.

מאת: דורון אבניאליבריאות השן21/12/111232 צפיות
ניתוח הרמת סינוס מתבצע במקרים בהם העצם איננה גבוהה מספיק. ישנן שתי טכניקות: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה. במאמר זה נסקור את הטכניקות השונות, כיצד זה מתבצע והסיבוכים האפשריים. יש לציין, כי מדובר בהליך בעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד שהופך לפופולארי ביותר בשנים האחרונות.

מאת: דורון אבניאליבריאות השן19/10/111150 צפיות
רבים סובלים מבעיות חניכיים שונות מגיל צעיר, העלולות לגרום לנזק בריאותי חמור ולמצב בלתי הפיך. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת קיימים פתרונות חדשניים להתמודדות מול בעיות אלו.

מאת: דורון אבניאליבריאות השן08/10/111047 צפיות
השינויים השונים בחלל הפה בגיל השלישי מצריכים מענה מיידי ופתרון הולם. במקרים רבים, ניתוחי חניכיים מאפשרים להתמודד עם בעיות אלו באופן הטוב ביותר, בזכות פתרונות טכנולוגיים ורפואיים מתקדמים ומשוכללים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181668 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181779 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171380 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica