חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לצאת מהדיכאון?

מאת: מור טיפוליםתראפיה08/08/20111532 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לעיתים קרובות אנשים מבלבלים בין דיכאון לסוג של עצב, כולנו מרגישים מפעם לפעם בין אירועי החיים אובדן או דאגה. לעיתים הסובלים מדיכאון נוטים להאמין שהם צריכים כוח רצון כדי למשוך עצמם מן המצב הרגשי שלהם ולהתמודד עם העולם מנקודת מבט חדשה וללא עזרה מקצועית, כאשר למעשה הסתמכות עצמית במקרה הזה בדרך כלל לא תועיל עבור אלה הסובלים מדיכאון. על כן, מומלץ עבורם לשקול טיפול בדיכאון שיהיה יעיל יותר ויפנה לסימפטומים הספציפיים או לגורמים המניעים את הדיכאון וללמוד טכניקות שינטרלו את ההשפעות השליליות על המטופל, כגון: טראומה, מתח, דאגה או מצבים נפשיים אחרים.

תסמינים שכיחים בדיכאון

רובד גופני: פיזי וסביבתי
תורשה – בקירוב ל-50 אחוז מהסובלים יש נטייה תורשתית, אין זה אומר שישנו גן המועבר בתורשה, זוהי תולדה של חיקוי אחר התמודדות שהייתה אופיינית בקירבתנו כשהיינו ילדים.
 קנדידה (פטרייה שמר המתפתחת במערכת העיכול ומתפשטת בגוף כתוצאה מהרגלי אכילה לא נכונים, לחץ ומתח, שינויים בגוף האדם, מתרופות למיניהן  במיוחד אנטיביוטיקה ועוד ודורמת אף לדיכאון).
אלרגיה למזון.
דיכאון לאחר לידה או לפניה.

חוסר פעילות גופנית.
תופעות גיל המעבר / מנפואזה.
תת פעילות של בלוטת התריס.
סמים ותרופות.
היפוגליקמיה.
השמנה.
מחסור בחומצה פולית.
רמות נמוכות של המוליכים העצביים סרוטונין (אחראי לתחושות ורגשות הקשורים ל”מצב רוח”, כגון התרוממות רוח, דיכאון, תוקפנות, התנהגות אימפולסיבית וכדומה) ונוראדרנלין (מופרש בעיקר בעת מצבי לחץ או מאמץ).

רעילות סביבתית – זיהום אוויר (מחסור ביונים שליליים, התגברות היונים חיוביים), חשיפה למתכות כבדות (קדמיום, כספית,  עופרת).
דוחק.
מחסור באור השמש (דיכאון עונתי).
חוסר קרקוע באדמה.
 

ברובד הרגשי והשכלי: נפשיים ורגשיים
חשיבה מעוותת.
עצב.

עצבנות מתמשכת.

צער, תחושות הנגרמות כתוצאה מ: אובדן, שכול, גירושים או פרישה.

קשיים בריכוז.

חוסר מנוחה.
תחושות של כישלון.
התמכרות לעבודה.
תחושת חוסר אונים.
חוסר ביטוי עצמי.

חוסר נמרצות.
תחושת רפיון ידיים.

נדודי שינה או שינה מרובה.

טראומות רגשיות כילדים: היסטוריה של נטישה, התעללות, אלימות או הזנחה.

מחשבות אובדניות.

ברובד הרוחני: הרוח והחברה
תחושות של בדידות.
חוסר בקשר משפחתי או חברתי.

חוסר מטרה או משמעות לחיים.

הרגשת ניתוק מאלוהים או מהרובד הרוחני.
 
הטיפול בדיכאון
טיפול מחשבתי התנהגותי מתמקד בקשר בין מחשבות ורגשות. הטיפול מתבסס על הנחה שלחשיבה ולדפוסי התנהגות יש חלק מרכזי ומשמעותי בחיי הרגש. מנקודת המבט של הטיפול בדיכאון, מחשבות שליליות יוצרות דיכאון, אשר בתורן מזינות את דפוסי החשיבה השלילית וכך נוצר מעגל קסמים שאינו נשבר אלא רק מתעצם. כך שלמעשה הסובלים מדיכאון תקועים במעגל של שליליות.

טיפול בפסיכותרפיה הוליסטית בדפוסי המחשבות וההתנהגויות נוגע בשורש הדיכאון על ידי טיפול במחשבות המתגברות את הדיכאון, כמו כן הטיפול מסייע ללמוד התנהגויות בריאות שיעודדו אותך להתמודד עם רגשות שליליים בצורה נכונה.

לעתים נתחיל את הטיפול בזיהוי מחשבות מעוותות / שליליות / לא הגיוניות / שאינן מקדמות אותך משום שהן מערערות את בריאות הנפש שלך. מחשבות מעוותות כוללות: ציפיות שאינן ניתנות להשגה, חשיבה פסימית, נטייה להעצים מקרים לקטסטרופות , אמונות ופחדים לא הגיוניים ועוד. אנו ננתח את המחשבות ונראה האם הן מקדמות אותנו או תורמות להתפתחותנו, לאחר מכן נזהה דפוסי התנהגות שונים המשמרים את הדיכאון או החרדה או בעיות אחרות ונלמד לשבור דפוסים אלה, נמחק את ה"תוכנה" הישנה ונבנה במקומה "תוכנה" חדשה שמטרתה לקדם אותנו ולעזור לנו להתמודד עם מצבי החיים בדרך חיובית ומועילה.

שינוי דפוס החשיבה הוא הצורה היעילה ביותר לשינוי הרגש וההתנהגות הנגזרים ממנה. המטרה היא להחליף מחשבות אוטומטיות כמו “אני לא מוצלח” או “אני אשם בכל מה שקורה ואין דרך לתקן זאת” במחשבות חיוביות יותר, מתאימות יותר ומקדמות יותר. מטרת  הטיפול בדיכאון היא להגביר את רמת הפעילות של המטופל, להגביר את ההערכה והדימוי העצמי, הקשרים החברתיים שלו, להגדיל את כמות הפעילויות המהנות והמתגמלות שהוא מבצע, ומתן הביקורת העצמית ולסייע למטופל למצוא נקודות מבט חיוביות על העולם.

החיים יכולים להיות שונים.  אתה יכול להפוך את חייך למה שאתה רוצה שהם יהיו. אתה יכול לבחור לגדול, להפוך לאדם שאתם שואף להיות, ללמוד, ולהיות המאסטר של החיים שלך או שאתה יכול לבחור להסס,  לקפוא על השמרים, לפחד ולחיות בבינוניות. אתה אחראי להצלחתך כמו שאתה אחראי על התסכולים שלך וחוסר ההתקדמות שלך.

אני אעזור לך למצוא את התשובות. אתה הוא המחליט אילו עמדות שימושיות לך וממה ניתן להיפתר. זוהי הבחירה שלך. פנו אלי בחינם להתייעצות ויחד נתחיל את המסע.

054-5448556
מור טיפולים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

החיים יכולים להיות שונים.  אתה יכול להפוך את חייך למה שאתה רוצה שהם יהיו. אתה יכול לבחור לגדול, ללמוד, להפוך לאדם שאתם שואף להיות, ולהיות המאסטר של החיים שלך או שאתה יכול לבחור לקפוא על השמרים, להסס, לפחד ולחיות בבינוניות. אתה אחראי להצלחה שלך כמו שאתה אחראי על התסכולים שלך וחוסר ההתקדמות שלך.

אני אעזור לך למצוא את התשובות. אתה הוא המחליט אילו עמדות שימושיות לך וממה ניתן להיפתר. זוהי הבחירה שלך. פנו אלי בחינם להתייעצות ויחד נתחיל את המסע.

054-5448556
מור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מור טיפולים

מאת: מור טיפוליםתראפיה01/08/111156 צפיות
לפעמים אתה צריך מישהו לדבר איתו. . . כשהרגשתך משפיעה על השינה שלך, הרגלי האכילה שלך, העבודה שלך, מערכות היחסים שלך או בחיי היומיום שלך. פסיכותרפיה הוליסטית לוקחת את שיטות ייעוץ והטיפול המסורתית (פסיכולוגיה למשל) לשלב הבא, פסיכותרפיה הוליסטית מאגדת את הנפש, הגוף, השכל והרוח לגישה הוליסטית- האדם השלם.

מאמרים נוספים בנושא תראפיה

מאת: לילה בן הרוש תראפיה09/11/171126 צפיות
בתוך חיינו יש הרבה מתח לחץ שגוררים איתם כל מיני מחלות , איך אפשר למצוא את השקט הפנימי ? איך אפשר לחזור לתוך מקום של שקט , אהבה ואיזון פנימית? סדנת הדגל של דהרמה גולן "לחזור הביתה " עוסקת בדיוק בזה בגילויי המפתח הפנימי לאיזון ושקט . לחיים שהם מה חיים ללא פשרות פנימית על השקט הנפשי שלנו.

מאת: סוגנדהותראפיה23/12/142326 צפיות
“לא, אין לי בעיות עם כוחניות" "אני אדם רוחני ואני לא רוצה להתעסק עם כוחניות" "כוח הוא בשביל פוליטיקאים, לא בשבילי" "כסף הוא כוח, ולי יש כסף" "אני פשוט לא יכול לסבול כוחניות"

מאת: דר' ירון זפרןתראפיה30/03/147678 צפיות
מהי פסיכותרפיה רוחנית? כיצד משתלבת פסיכולוגיה עם רוחניות בטיפול? מהן הטכניקות עימן עובד המטפל בגישה זו? דר' ירון זפרן, מורה רוחני ופסיכותרפיסט, מסביר מהי פסיכותרפיה הוליסטית

מאת: דר' ירון זפרןתראפיה30/03/147427 צפיות
מהי פסיכותרפיה רוחנית? כיצד משתלבת פסיכולוגיה עם רוחניות בטיפול? מהן הטכניקות עימן עובד המטפל בגישה זו? דר' ירון זפרן, מורה רוחני ופסיכותרפיסט, מסביר מהי פסיכותרפיה הוליסטית

מאת: אוהד ז.תראפיה23/09/131809 צפיות
טיפול פסיכולוגי דורש כוחות התמודדות, נכונות לעבודה עצמית , ומחויבות עמוקה לטיפול. הרבה יותר קל להדחיק בעיות, ולא להסתכל לתוך הנפש, אבל מי שמגיע לטיפול פסיכולוגי ניסה כבר, את הדרך הזו של ההדחקה, וזו לא עבדה עבורו. השיפור במצב המטופל יגיע, מהנכונות שלו לעבוד על עצמו ולהתייחס בצורה רצינית לטיפול. זה בא לידי ביטוי במחויבותו לטיפול ובהתמדתו. המטופל צריך לגלות נכונות לעבוד עבודה עצמית, במהלך הפגישות, אך גם ביניהם.

מאת: אוהד ז.תראפיה23/09/131870 צפיות
טיפול פסיכולוגי, שנקרא גם פסיכותרפיה הוא מפגש עם איש מקצוע, שמתמחה בהבנה של תהליכים נפשיים הנובעים מהמודע או מהתת מודע. מי שיש לו רישיון לעסוק בטיפול נפשי, הוא פסיכולוג קליני בעל מומחיות שיש לו רישיון מתאים לעסוק בתחום זה. בתהליך טיפול פסיכולוגי, יש אינטראקציה בין הפסיכולוג למטופל, ויש חשיבות גדולה לכך שיהיה ביניהם יחס של קרבה ואמון, שמתבסס על יכולתו של הפסיכולוג, להיכנס לעולם של המטופל, לקבל ולהכיל אותו איך שהוא, ולאפשר לו להיחשף בפניו ללא חשש שיידחה

מאת: אוהד ז.תראפיה23/09/131720 צפיות
אדם המחליט לפנות לפסיכולוג חושש לפעמים לפני המפגש עמו. הוא לא יודע באיזה פסיכולוג לבחור. אם אין לו המלצות קונקרטיות הוא עלול להרגיש שהוא קונה חתול בשק. ישנם כל מיני סוגי פסיכולוגים. יש פסיכולוגים, שהמפגש הראשון אתם מתחיל, בבירור ההיסטוריה, שכולל שאלות, אודות החיים שלכם, משפחתכם, עברכם התעסוקתי, הפחדים שלכם ומשאלותיכם. פסיכולוגים אחרים יבקשו שתספרו להם, מה מביא אתכם להגיע אליהם, ויעודדו אתכם לדבר באופן חופשי על הכול.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica