חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתחזים, גזענים ומטרידים- ברוכים הבאים לפייסבוק

מאת: tom lachamהכרויות16/08/20111353 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתר פייסבוק, כידוע, הוא הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם עם למעלה מ-750 מיליון משתמשים, כ-65 מיליארד צפיות בדפים בחודש אחד, חצי מיליארד חיפושים בחודש וכ-2 מיליארד תמונות. השימוש באתר הינו חופשי וללא תשלום, ומאפשר לגולש להצטרף ל"קבוצה חברתית" (עיר, מקום עבודה, תחביב משותף וכו') ולתקשר עם שאר חברי הקבוצה. באפשרות המשתמשים ליצור לעצמם פרופיל אישי, וכן "רשימת חברים" אליהם ניתן לשלוח הודעות ולשתף עימם מידע, תמונות וסרטונים. כ-46% מאזרחי ישראל פתחו דף משתמש באתר.

לרוע המזל, לאתר הפופולרי שהוקם על ידי מארק צוקרברג, סטודנט מאוניברסיטת הרווארד, יש לא מעט השפעות שליליות שחלקן אף מסוכנות.

הפייסבוק הוא מקום מפלטם של מתחזים רבים. אותם אנשים מזדהים כאדם אחר, יוצרים רשת הכרויות בשמו ומנצלים אותה לצורכיהם. מגדילים לעשות אלו המשתמשים בפייסבוק כמוקד לאיסוף מידע לפני ביצוע עבירה פלילית. מיקומו של הקרבן בתאריך ספציפי מאפשר להם לבצע שוד מתוכנן מראש או פריצה לביתו, מכוניתו וכו'.

הפייסבוק תורם לחופש הביטוי ומעודד אותו אך, באותה העת, מעלה על נס גזענות ופשעי שנאה נגד אוכלוסיות ספציפיות. קבוצות רבות בפייסבוק קוראות להשמדת ישראל ובמהלך חמש שנים האחרונות נפתחו מאות קבוצות המעודדות ביצוע פשעים אלימים כלפי כל סוגי האוכלוסייה. בשנת 2008 פתח נער בן 14 מקנדה דף בפייסבוק בשם "20 בנובמבר- יום הבעיטה בג'ינג'י". עמוד זה הביא לעשרות מקרים ברחבי ארה"ב וקנדה בהם, בדיוק בתאריך הנקוב, הותקפו ילדים ג'ינג'ים בבתי הספר וסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה.

אפקט שלילי נוסף שאמנם מסוכן פחות אבל מרגיז בהחלט הוא שימוש באפליקציות שונות בפייסבוק כאמצעי לשליחת ספאם. במקרה זה נדרש הגולש התמים לכתוב את כתובת המייל שלו במקום המיועד לכך. בהמשך יועברו כתובות אלו למפיצי הספאם העושים בהם שימוש לא חוקי.

פגיעה בפרטיות והטרדות הינן מפגע נוסף. משתמשי פייסבוק רבים, רובם חדשים, אינם מודעים להגדרות הפרטיות ההתחלתיות ואינם משנים אותן. כתוצאה מכך, נחשפים תכנים אישיים לעיני זרים, שהמשתמש התמים לא בהכרח התכוון לחשוף. בנוסף, רבים רואים בפייסבוק אתר היכרויות בפוטנציה ושולחים הצעות "מפתות" לדפי משתמשים המוצאים חן בעיניהם. בפייסבוק מבהירים שוב ושוב שהאתר לא הוקם למטרת הכרות או מציאת בן/בת זוג ומנסים למגר את התופעה אולם אין באפשרותם לשלוט לחלוטין בהטרדות מן הסוג הזה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121228 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121257 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121205 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121516 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121271 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121153 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאמרים נוספים בנושא הכרויות

מאת: שאול כהןהכרויות10/03/202808 צפיות
כיום הדרך הקלה והמהירה ביותר להכיר אנשים חדשים היא דרך האינטרנט. פחות אנשים מכירים כיום ברחוב, בים או בפארק. אז אם אתם מחפשים להכיר כל מה שנותר לכם...

מאת: שמוליקהכרויות10/03/202801 צפיות
אין כמעט אף אחד שלא חולם על זוגיות מלבלבת, כזו שמלאה באהבה ומובילה בסופו של דבר לחתונה והקמת משפחה מאושרת. אתרי הכרויות מתבססים על השאיפה...

מאת: אבי דוידיהכרויות23/02/193541 צפיות
מאמר שימושי לגברים שרוצים לדעת איך להתחיל עם בחורות וגם לנשים שרוצות לדעת איך להצליח עם גברים.

מאת: שמוליקהכרויות17/02/172179 צפיות
עולם הדייטינג עבר שינוי מהותי בשנים האחרונות ,פעם שרצינו להכיר האפשרויות היו די מוגבלות, ההיכרויות הפופולאריות לקשר בדרך כלל הגיעו דרך חברים/משפחה או במסגרות לימודיות/חברתיות/צבא ובבילויים יזומים...

מאת: ברסלב מאירהכרויות22/01/163087 צפיות
סך הכל את/ה לא רוצים להיות לבד... רוצה חיים עם אשה/בעל טובה לשמוח בחיים נכון ?! זה למה את חושב שאם תגרה את נפשך בסרטים כחולים סרטי סקס ועירום - אתה חושב שזה ישחרר לך את הלחץ ? דמיונות אתה הולך לבזבז את מיטב בכוחות שלך והקדושה שלך על דמיונות ובסוף תשאר לבד רטוב ובודד מתוסכל ועצוב !!! איך יוצאים מזה ??????

מאת: בובו נגן הסקסופוןהכרויות02/11/153018 צפיות
יש אינספור אתרי הכרויות באינטרנט - אתרי הכרויות למטרץ סקס וסטוצים, לדתיים, לאנשי הייטק, לגיל הזהב, לצעירים, לחיפוש שוגר דדי ועוד רבים ומגוונים אחרים. ההבדל העיקרי בין כל האתרים מתחלק למעשה לשניים: אתרים חינם ואתרים בתשלום...

מאת: אוריה בן מנחםהכרויות22/06/153163 צפיות
רבים מאיתנו עושים זאת כיוון שהדבר מוסיף לריגוש שבמערכת היחסים, ויש היאמרו כי אלמנט של אהבה אסורה רק מגביר את החשק והאהבה בין בני הזוג ואף מעצים את הקשר ביניהם, במיוחד כאשר על דבר הקשר להשאר בתור סוד ולא לצאת לאוויר העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica