חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסטטיסטיקה של החיסונים

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/20121188 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 

המונח 'חיסונים' הוא מונח שכיח ושגור בימינו. רובינו נתקלנו באיזשהו שלב בחיינו מול ההתלבטות או ההכרח לעבור חיסון כלשהו. מדי שנה משרד הבריאות מעביר לבתי החולים ולקהילה התוויות ודגשים לגבי חיסונים נחוצים. למשל: כל שנה יוצר חיסון נגד זן שפעת חדשה. אנחנו- כהורים לילדים, מקבלים המון מידע בנושא של חיסונים לילדינו, ועלינו לחסנם על מנת למנוע את הידבקותם באי אלו מחלות כמו למשל אדמת,  חצבת,  חזרת ואבעבועות רוח. אפילו כאנשים בוגרים המטיילים במדינות העולם השלישי, מומלץ לנו לעבור חיסונים כנגד צהבת, מלריה, טיפוס הבטן ועוד.

 

חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות. לא הוכח עדיין קשר סיבתי, אבל יש מספר תיאורי מקרים בתקשורת של ילדים שעברו חיסונים מסוימים, ולאחר מכן סבלו מהפרעות בהתפתחות או בתקשורת.

 

מצד אחד, כמות המקרים שבהם ייתכן וארעה פגיעה מחיסונים, היא מזערית, וזאת לעומת שאר המקרים, שבהם החיסון היה אפקטיבי ומנע תמותה ומחלות. מצד שני, למי שכן נפגע הסטטיסטיקה לא משנה. הנושא לא מאוד מדובר כיום אם כי יש התאגדויות של אנשים שהם נגד תרופות וחיסונים. האם יש ליידע את הציבור בסיכוי הנמוך והלא מוכח לסיבוך לאור חיסון? האם חוסר האינפורמציה בנושא הוא בגדר רשלנות או רשלנות רפואית . האם מי שהוא או ילדו נפגעו מחיסון יכולים לפנות ל עו"ד רשלנות רפואית ולתבוע? ואם כן- אז את מי?

 

לשאלות אלו אין מענה כיום, ולא בטוח שניתן לענות עליהם. חיסונים מסייעים לפרט ולכלל לשמור על בריאות ואי הידבקות במחלות מסוכנות. בכל אקט רפואי עלול להיות גם סיכון כלשהו, והשאלה שתכריע- מה חזק יותר? התרומה הכללית של חיסונים או הסיכון הנמוך שלא הוכח שייתכן והם גורמים במקרים אחדים? כל אחד לפי אמונתו יחיה, בינתיים המדינה תומכת בחיסונים לטובת כלל אזרחיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121227 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121257 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121205 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121516 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121271 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121153 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאת: tom lachamדייטינג12/01/12999 צפיות
פגישה ראשונה לנצח תהיה במקום ציבורי כמו בית קפה או מסעדה ולא משנה כמה הפרטנר עשה עליכם רושם וירטואלי טוב. לעולם לא נפגשים במקום העבודה ובטח שלא בבית הפרטי של אף אחד מכם.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223106 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213611 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201778 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica