חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על תזונה, השמנת יתר ותחלואה נלוות

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/20121206 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 


השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד. בחלק מהמחקרים העכשווים בודקים את הקשר בין השמנה לבין מחלות כמו אלצהיימר, סרטן על סוגיו השונים ומחלות ניווניות.

 

בספרות המחקרית אין כמעט עוררין על כך ש דיאטה מתאימה ו תזונה מאוזנת יכולות לסייע רבות בניהול מחלה, בהפחתת סימפטומים במחלות קיימות ואף מניעה של תחלואה. עם זאת, על אף העידוד של הרופאים לרדת במשקל, רוב המטופלים שסובלים מהשמנת יתר וממחלות רקע נוספות שמושפעות מההשמנה במידה כזאת או אחרת, אינם משנים את צורת האכילה שלהם.

 

חוסר ההיענות של מטופלים לשינוי הרגלי האכילה שלהם ואי קבלתם את הדיאטה המומלצת על ידי הרופאים היא מאוד בולטת בקשיי ניהול מחלת הסכרת. אנשים בעלי סכרת זקוקים להשגיח בצורה מיידית וכרונית על התזונה שלהם, מאחר והם חייבים להשאר מאוזנים. שינויים ברמת הסוכר שלהם בדם יכולה להוביל אותם להרגיש סחרחורת, חולשה, עייפות ואף לגרום לאובדן הכרה. בטווח הארוך אי יציבות של רמת סוכר ככל הנראה תגרום להדרדרות מחלת הסכרת והתקדמותה לשלבים לא פשוטים כמו אובדן ראייה וקטיעת איברים.

 

הפער, בין ההמלצה המחקרית בנושא תזונה בניהול מחלות מסויימות לבין ההתנהלות של מטופלים בשטח בכל הקשור לאכילה, דורש מאנשי המקצוע לעצור ולבדוק כיצד ניתן לצמצמו. כמו כן, כדאי למערכת הרפואית לשאול שתי שאלות מרכזיות: מהם הדברים המרכזיים שמונעים ממטופלים לעשות שינוי בהרגלי האכילה שלהם למרות האיום הגופני המיידי והארוך טווח? וכיצד ניתן לסייע למטופלים לאמץ הרגלי אכילה נכונים יותר?

 

רוב המוסדות הרפואיים נועצים בדיאטנים ובפסיכולוגים לשם כך. עם זאת, ישנה עוד עבודה על שינוי הגישה של הרופאים אל המטופלים בכל הקשור לתזונה וניהול מחלה באמצעות אכילה מותאמת.

 

 

 

 


 



תגיות המאמר: תזונה, דיאטה, השמנה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121228 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121258 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121516 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121271 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121153 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאת: tom lachamדייטינג12/01/12999 צפיות
פגישה ראשונה לנצח תהיה במקום ציבורי כמו בית קפה או מסעדה ולא משנה כמה הפרטנר עשה עליכם רושם וירטואלי טוב. לעולם לא נפגשים במקום העבודה ובטח שלא בבית הפרטי של אף אחד מכם.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191991 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181692 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181276 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189658 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181562 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica