חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

853חוטאים-ביקורת-יהושע סובול-הקאמרי

853-חוטאים-יהושע סובול-הקאמרי צילומים-אלי ליאוןלמרות שמצבן של נשים בארצות ערב רבות ידוע היטב, קשה מאודלצפות במחזהו החדש של יהושע סובול "החוטאים" שגם ביים  והמוצג במסגרת אנסמבל רינה ירושלמי-תיאטרון הקאמרי.המוצג הנו סיפורה של אשה פרופסור באוניברסיטה דהיינו אשהמשכילה ולא מפשוטי העם שהעיזה למרוד ולחיות את חייה בניגוד לכללים הפנטיים של הדתבאותה מדינה ההופכים את האישה לחפץ השייך לבעלה או לאדם נחות.העלילה מתרחשת בארץ מוסלמית בה שלטון דתי קיצוני אם כי שםהמדינה אינו מוזכר. במדינה זו נהוגים נשואין בכפיה.גם האישה וגם הגבר חותנובכפיה. האישה נאפה עם סטודנט שלה וכאשר הדבר נודע לשלטונות הופעלהחוק הדרקוני שבמדינה דהינו מות האישה בסקילה. במקרים כאלוהגבר יוצא פטור בלא כלום.כל פשעה של האישה היה שנתנה דרור לרגשותיה ,התאהבה בסטודנטשהיה כבר בעל משפחה. גם האישה היתה נשואה בניגוד לרצונה בנשואי הכפיה עוד כשהיתהקטנה.המחזה הנו מונולוגים של האישה או דו שיח עם מאהבה כאשר היאנמצאת כל הזמן בתוך בור הסקילה עם שלושת רבעי גופה העליון בתוך הבור וראשה מכוסהבצעיף שחור.במצב כזה אין לה אפשרות לזוז, להתנועע ומשחקה הוא עם הפנים,עם ההבעהבלבד.למרות כל המגבלות הללו משחקה נפלא.באותו הזמן הגבר מכין את האבנים לסקילתהאישה.ההפקה כמעט סטאטית.היא מלאת רגש רב ,מלאת דריכות,מתחוענין.כל זה בזכות הבימוי הנבון והמעולה של סובול.משחקה של אייר וולפה בתפקיד האשה מלא תשוקה,מיניות,רצוןלאהבה,לחופש,למגע יד גבר.משחקה קשה מאוד לביצוע ,מלא רגש והוא נהדר. אייל צ'ויבן המאהב בתחילה מאופק, חושש להביע את רגשותיו אךבסופו של דבר גם הוא נכנע לאהבה,לתשוקה. ההצגה אמנם קשה אך המאמץ לראותה שווה בזכות משחקם הטוב שלשני המשתתפים.מתחילת ההצגה יש הזדהות מוחלטת בין המתרחש על הבמה לבין הקהלשבא לצפות בה.האישה היתה מרדנית עוד בהיותה צעירה.  היא עזבה את משפחתה,הפכה פרופסור באוניברסיטה, נשאה בניגוד לרצונה אך המשיכה במרדנותה והתאהבה בבחורהצעיר והנשוי. בהצגה היא מגוללת את מה שקרה ביניהם.היא היתה היוזמת הואנהנה והסכים לפיתוי.האישה היא מרכז העלילה.היא היוזמת.היא הדומיננטית בכל.משחקהמרשים ובהשואה אליה משחקו הטוב והמוקפד של הגבר מחויר במקצת.הוא מצטייר בעינינוכצמא לאישה הרוצה אותה וצמא לספק את צרכיו המיניים.בתחילה הוא נראה כנער שפותה אךבלי עידודו האישה לא היתה מגיעה לסופה המר.נרמז במחזה ,וזה הנכון ,שהוא זה שהלשיןלשלטונות .סוף ההצגה מסתיים בריקוד הנראה כלא מציאותי,סוריאליסטי מודבקכאשר מכירים ,לפחות עפ'י השמועה,את המצב במקרים דומים שקרו ,אם כי הוא מרשיםביותר,מבויים היטב,ומרגש ביותר.התפאורה והתלבושות עוצבו על ידי הדס מוצרי ולוסיאנהפלמר.הן פשוטות ביותר, צנועות אך אומרות הכל. את התאורה עיצב יעקב סליב.תנועה  עדי גילת.לראות או לא לראות:הצגה לא קלה אך מאוד כדאית לצפיה בגללהשוני שבה,בגלל המשחק הטוב ובגלל הנושא שזר לנו לחלוטין.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,08/8/2011 07:15 אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקראמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.אני מזמין אתכם להכנס לאתרי  בוריכזתי ביקורות שכתבתי  והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבופורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.
הכתובתwww.elybikoret.022.co.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131363 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13963 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121287 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121473 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121254 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111322 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111250 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223299 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223590 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223327 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205185 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205224 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206160 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192340 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica