חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ראייה ממוחשבת - האדם מול המכונה

ראייה ממוחשבת והשכל האנושי

מי חכם יותר האדם או המכונה? שאלה זו אשר עולה כנושא לדיון אחת לכמה חודשים בעיתונים הנה שאלה פילוסופית אך עם זאת פרקטית במיוחד לאנשי המדע ואנשי התעשייה.

השכל האנושי מנסה תמיד להבין את הקורה מסביבו. במהלך חיינו אנו נחשפים לאירועים שונים אשר משפיעים עלינו ועל אופי המחשבה שלנו. ראייה ממוחשבת לא משפיעה על אופי המחשבה של המחשב אלא משפיעה על עבודתו של המהנדס או המתכנת העומד מאחורי המכונה.

אולי בשל כך קל יותר למכונות להסיק מסקנות אובייקטיביות אמיתיות היות והם מושפעות ממראית העין בלבד, וללא שום רגשות או ניסיון של המוח להסביר תופעות.

מציאת פגמים ע"י ראייה ממוחשבת

ראייה ממוחשבת מסוגלת למצוא פגמים גם בחלקים מיקרוסקופים שאינם ניתנים לראייה בעין האנושית   ולהסיק מסקנות בהתאם. מלבד יכולת ההגדלה הכמעט אין סופית, המחשב יכול לעצור את התמונה ולעשות replay  שוב ושוב. בעצם זוהי היכולת האבסולוטית של המכונה על האדם.

המחשב באמצעות תוכנה וקווים מנחים ברורים, יכול לערוך משוואות ולחבר בניהם ולהסיק את המסקנה הנדרשת מבלי לשלב בה רגשות או פונקציות אחרות שלא נכללו מראש בתוכנה המובנית בו. אנשים לעומת זאת, מורכבים מאין סוף פונקציות אשר מהוות רגשות ושיקולים ולכן לא אחת אנו לוקחים שיקולים אשר אינם אובייקטיבים או אינם קשורים לנושא.

ראייה ממוחשבת בתעשיות שונות

ראייה ממוחשבת כמו גם היכולת לנתח את התהליך המוזן מהווה פריצת דרך בכל הקשור לתעשיות שונות בעולם ובמיוחד להבנה ביולוגית על תהליכים מיקרוסקופיים ומהירים ביותר. לדוגמא: עכבר רץ במעבדה על גלגל מסתובב -  צילום רגלי העכבר וצפייה בהילוך איטי יכול להסביר את התופעה, אשר אלמלא  המחשב והיכולת להאט את התמונה ולהגדיל אותה, הייתה נשארת בגדר השערה בלבד.

האם ראיה ממוחשבת ע"י מחשב תחליף את העין האנושית?

המחשב תמיד יזדקק לאדם מאחוריו אשר ידע לפענח ולעדכן את הפעולות הרצויות אך עם זאת יכולתנו להסתמך על השיפוט של המחשבים גוברת מידי יום ומסייעת באופן ישיר ועקיף לשיפור איכות חיינו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכונת כתיבה – כתיבת תוכן הנה חברה קטנה ומשפחתית שהקמנו אחרי שזיהינו צורך גדל והולך בקרב מקדמי ובעלי אתרי אינטרנט לכתיבת תוכן איכותית. עד היום נהנו משירותינו עשרות לקוחות מכל המגזרים, משרדי ממשלה וצבא, חברות בניית וקידום אתרים ובעלי עסקים פרטיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכונת כתיבה

מאת: מכונת כתיבהמחשבים וטכנולגיה - כללי19/09/111117 צפיות
ראיה ממוחשבת היא בעצם סקירה של המחשב עבור הפעולה הדרושה. המחשב יכול במהירות עצומה לסקור, או במילים אחרות לראות, מידע גדול מאד. כמו כן הוא יכול לערוך השוואות, להגיע לפתרונות ולהסיק מסקנות.

מאת: מכונת כתיבהעסקים - כללי19/09/111054 צפיות
האקדמיה דורשת כיום קריאת מאמרים ומחקרים רבים הכתובים בשפה זרה. לרוב השפה הינה אנגלית. על מנת להיות מקצועיים יותר, ולדעת מה קורה בתחום הנלמד ברחבי העולם, מקומות הלימודים השונים מחייבים את הסטודנט לקרוא מאמרים אלו.

מאת: מכונת כתיבהתעשייה19/09/11967 צפיות
פעמים רבות אנו זוכים לראות מוצרים נקיים מכיתוב כאשר רק סימן היכר אחד נמצא עליהם. חשיבה אסתטית זו בעיצוב מוצר מאוד משפיעה בימים מודרניים אלו. ואפילו הביקוש לעיצוב מוצר בעל אסתטיות בולטת יכולה להביא להצלחה גדולה של חברות רבות.

מאת: מכונת כתיבהתעשייה19/09/111474 צפיות
בוכנות פשוטות ובסיסיות יותר מורכבות לרוב מגלילים באורכים שונים. בעבר השתמשו בסוגי ברזל אולם במאה ה-21 ועם פריצה עידן הטכנולוגיה החומר השולט בהרכבי בוכנות יהיה על בסיס אלומיניום. הבוכנה תנוע לפי ההתקן הרצוי (אחורה או קדימה), כאשר המנוע יבצע הליכים כאלה ואחרים של בעירה ויספק את הכוח הרצוי.

מאת: מכונת כתיבהעסקים - כללי14/09/111067 צפיות
בגדול מדובר בהמון חומרים שלא ממש נוכל למנות אותם כאן. מאידך, נוכל לספר לכם מסודות מעצב מוצר בקטנה. כמו: פלסטיק, סוגי עץ, סוגי מתכות, וחומרים מורכבים מכמה תרכובות שונות במביאות ליישום המוצר המבוקש לעיצוב.

מאת: מכונת כתיבהעסקים - כללי14/09/111052 צפיות
שירותי תרגום אינה המצאה חדשה, אלא קיימים כבר שנים רבות. הטכנולוגיה החדישה הכוללת בתוכה את האינטרנט, הפכה את העולם למעין כפר גלובלי קטן, בו אפשר בשניות להחליף מידע בין ארצות שונות. המסחר הפך להיות ממקומי לעולמי. הידע שניתן בשניות להשיג באינטרנט הוא עצום. אך ישנו פרמטר אחד שמונע מהכל להיות באמת מהיר וזורם. הבנת השפה של הדברים הכתובים.

מאת: מכונת כתיבהעיצוב תעשייתי 07/09/111248 צפיות
חברות שלא משקיעות במוצריה עיצוב תעשייתי עלולה להיבלע מול מתחריה בעוד שהם משקיעים משאבים וכספים רבים עבור עיצוב מוצריה. עיצוב תעשייתי מתאים לחברות מסחריות ובתוך כך הוא הופך לחלק מאוד משמעותי ממנה.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195941 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189150 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183066 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181974 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171673 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171776 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171787 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica