חפש מאמרים:
שלום אורח
14.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון - לא רק לעשירים

מאת: עמית ורדדיני משפחה12/09/2011697 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסכם ממון

בשנים האחרונות לאור הגידול בסטטיסטיקה של שיעור הגירושין בישראל, כמו גם העובדה כי יותר ויותר אנשים מתחתנים בגיל מאוחר יותר, לאחר שצברו ממון ורכוש, זוגות רבים פונים לפני החתונה אל עורך דין המתמחה בענייני משפחה לשם עריכת הסכם ממון, דבר שבעבר היה מיתוס כי הינו נחלתם של אנשים עשירים בלבד. במאמר נסקור בפניכם בקצרה את היתרונות בעריכת הסכם ממון, החשיבות של הסכם ממון למקרה של פירוד וגירושין עתידיים או חס וחלילה פטירת מי בני הזוג, וכן נביא לכם טיפים נוספים בקשר עם הסכמי ממון.

דוגמאות - למה חשוב לערוך הסכם ממון?

זוגות נישואים בשנית - פרק ב':

במקרה של זוגות הנשואים בפעם שניה, כל אחד צבר רכוש מנישואין קודמים, כמו כן יתכן ויש להם ילדים מנישואין קודמים.

במקרה כאמור, הם גם מודעים לאפשרות של גירושין, וכי לא ניתן לדעת מראש כיצד יסתיים הקשר ביניהם.

לעתים, מדובר בזוגות שחוו גירושין עכורים עם סכסוכים על כספים, רכוש, ענייני ילדים וכיו"ב.

חשוב במקרים כאלה לערוך הסכם ממון אשר יסדיר את מערכת היחסים הכלכלית במקרה של פרידה וגירושין, או חס וחלילה פטירה של מי מהם.

איזה רכוש שהיה קיים לצדדים קודם יישאר בבעלות אות והצד. יש להגדיר את הרכוש הפרטי ויש להגדיר איזה רכוש יהיה משותף.

עריכת הסכם ממון מקצועי בהחלט עשויה גם להסיר חששות של ילדים ורגשות של כעס או טינה כלפי בן הזוג החדש שאינו האם או האב הביולוגיים של אותם הילדים, בבחינת קיבוע והסדרה של המצב הכלכלי גם כלפי הילדים העשויים לחשוש שינשלו אותם מרכוש שילקח ע"י בן הזוג החדש.

הסוגייה של דירת המגורים:

בשנים האחרונות פסיקת בית המשפט העליון השתנתה וקבעה חזקה משפטית לגבי דירת המגורים המהוהו את גולת הכותרת של התא המשפחתי.

למה הכוונה? אם בעבר היתה בבעלות אחד מבני הזוג דירת מגורים אותה קנה בכספו הפרטי או שקיבל בירושה או מתנה מההורים, אשר היתה רשומה על שמו  עוד מלפני החתונה, דירה זו היתה נשארת תמיד בבעלותו ולבן הזוג האחר לא היו בה זכויות כל שהן.

ברם, הפסיקה של בית המשפט העליון כרסמה בשנים האחרונות בעקרון הזה וקבעה, כי במקרה של מגורים משותפים בדירת מי מהצדדים, אשר נמשכה הרבה שנים, עם הולדת ילדים שגודלו בה, וכדומה, נוצרת לעתים חזקה משפטית של שיתוף בזכויות באותה דירה, המקנה לצד האחר מחצית מהזכויות בדירה, זאת למרות שכאמור היא נרכשה מלפני החתונה ע"י צד אחד בלבד.

הסכם ממון מקצועי באמצעות עורך דין מומחה לתחום ימנע בעיה קשה מסוג זה.

מתנות וירושות

לעתים, יש מקרים בהם מי מבני הזוג מקבל ירושה או מתנה מההורים וכו' ובכסף זה הוא מעוניין לרכוש דירה למשפחה, ביחד ע םכספים נוספים שיש לבני הזוג. הכספים אינם תמיד מאוזנים ויתכן ולאחר זמן מה הצדדים יתגרשו. במקרה כזה, הצד שקיבל מתנה לפעמים בשווי של מאות אלפי שקלים מהוריו, אינו מצפה לתת את מחצית מהכסף כעבור תקופה קצרה לבן הזוג. במקרה כאמור, ניתן לערוך הסכם ממון שיגדיר שמדובר בכספי מתנה, הניתנים רק לצד אחד, או לקבוע תנאים שהמתנה תיהפך של שני הצדדים רק לאחר נניח 10-15 שנות נישואין, או שהדירה במקרה של גירושין תועבר במתנה לילדים.

כפי שראינו , באמצעות עריכת הסכם ממון מקצועי ובאופן הוגן, נכון וחכם ניתן לפתור בעיות עתידיות רבות!

מומלץ להיוועץ בנושא עם עורכי דין הבקיאים בתחום של הסכמי ממון.

שיהיה המון בהצלחה.

 



תגיות המאמר: הסכם ממון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13879 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131649 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131139 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121066 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121188 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121101 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211507 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211514 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211309 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201623 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182018 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181586 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181712 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171806 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica