חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק - המעשה של הפיכת יכולת להון

מאת: אברהם אלוןשיווק30/07/2009974 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

שיווק

החשיבה, המתכונת, השיטות, האפשרויות הטכניקות

של הפיכת              "יכולת"                ל"הון"    או

מימוש מירבי של "הפוטנציאל" להשגת המטרה.

 

ביטויי השיווק מופיעים בתחומים רבים:

אישי, תדמיתי, רעיוני, פוליטי, מסחרי, כלכלי

תכני השיווק:

רעיונות,

מוצרים,

שירותים,

עמדות,

השקפות.

מבחני השיווק:   יצירת ייחוד, בניה ושימור של יתרון יחסי, חידוד והגברת כושר התחרות, השפעה אפקטיבית.  בכל אחד מהיעדים הללו נדרשות דרכים שונות וטקטיקות שונות כדי להגיע ליעד הנדרש.

המבחן המעשי - הגעה ברורה ומוחשית ליעד שהוצב.

בכדי להגיע לכך חייבת להתרחש פעולת "מכירה".

"מכירה" היא התהליך שבה המוכר גורם ללקוח לקנות משהו מעבר לכוונותיו המקוריות, או בכמות או בעלות או במגוון.

על מהות המכירה בשורות הבאות:

א. על ההבדלים בין קניה למכירה

 

האם תהיתם פעם מהי בעצם מכירה? לכאורה תהליך פשוט שמתרחש מאות מיליוני פעמים ביום בכל רחבי העולם: מישהו מעוניין בפריט מסוים, החל מכריך או מקדונלד וכלה במכונית או ביאכטה, וקונה אותו באחד מאפיקי הקנייה המקובלים, החל משוק הפשפשים ועד האינטרנט.

מדע השיווק של ימינו למד להבחין בין הפעולה שתיארתי, המוגדרת כ"קנייה" ובין פעולה אחרת הנקראת "מכירה". מהו ההבדל בין השתיים ומדוע הבחינו ביניהן?

"קנייה" היא הפעולה בה הלקוח יודע אל נכון במה הוא מעוניין  ורוכש את הפריט שברצונו לקנות.

לדוגמא: דוכן עיתונים מוצב בפתחה של חנות לכלי כתיבה. עוברים ושבים נוטלים עיתון אחד מתוך הערימה וניגשים לדלפק לשלם או משלשלים מטבע בפתחו של מתקן העיתונים. בסופו של יום יאמר בעל החנות "מכרתי היום כך וכך עיתונים".

טעות בידו. הוא לא מכר אפילו עיתון אחד. הלקוחות קנו כך וכך עיתונים מרצונם ללא כל התערבות מצידו. אילו היה מנצל את כניסתם לחנות ומספר להם על מבצע מיוחד שיסתיים בעוד מספר ימים ובמסגרתו הם יכולים לרכוש פריט זה או אחר בהנחה, כי אז אפשר היה להגדיר את פעולתו זו כ"מכירה".

איך נגדיר, אם כך, את המונח "מכירה" ומהם התנאים המאפשרים אותה?

"מכירה" היא מפגש בתכנים, בעיתוי ובקשר בין המניעים של הלקוח ובין התשובות של המוכר

כמעט תמיד, הלקוח אינו קונה את תכונות המוצר או תכניו, אלא את תועלותיו, יתרונותיו והתשובות המגולמות בו, מול צרכיו, שאיפותיו, חלומותיו ובעיותיו שלו.

מהם אם כך מניעי הקניה האופייניים:

¨רווח או תועלת : חיסכון, כדאיות.

¨הגנה, ביטחון או בטיחות.

¨נוחיות, פורקן, הנאה.

¨הימנעות מבעיה או מסבל.

¨גילויי אהבה וחיבה לזולת.

¨גאווה ויוקרה.

במילים אחרות, המשווק נדרש למאמצי שכנוע ולמיומנויות השפעה כדי להניע את הלקוח להחליט לקנות, כלומר להיענות לשידוליו של המוכר. מהלך קשה זה לא יושג אלא אם

המוכר יבין את הפסיכולוגיה והדינמיקה של דפוסי ההתנהגות של הלקוח כשהוא ניצב בפני החלטת קניה.

ב. כיצד יוצרים "כדאיות קניה"?

ההחלטה לגבי הקניה מושפעת בעיקר מ"כדאיות הקניה" בעיני הלקוח. על המוכר לגרום ללקוח לראות את ה"מוצר" שהוא מציע במקום גבוה ככל האפשר במדרג של כדאיות הקניה ובמונחים של ניתוח "עלות תועלת"

הגדלת "כדאיות הקניה" תושג על  ידי:

* הקירבה האמיתית שלנו לצורך של הלקוח וחידוד התועלות שיופקו על ידו

לאחר הקניה.

* העלאת רמת החיוניות של "מוצרינו",

בעיקר ככל שהמחיר" גבוה יותר, או יכולת הקניה של הלקוח נמוכה יותר.

* הדגשת כדאיות הקניה במונחים של תפוקות ותועלות: מה יקרה לצורך

של הלקוח לאחר קבלת התשובה הטמונה     ב"מוצר".

ג.  סיכום

המכירה מוגדרת כ"אמנות" ובצדק רב. היא משקפת תהליך קשה ומורכב, שבו המוכר מרכז את מאמציו ומיומנותו כדי להביא את הלקוח להחלטת קנייה. בעידן החדש של תחרות חריפה, לקוח מתוחכם ושפע של מידע, אמור איש המכירות לשכלל ללא הרף את יכולותיו כדי להגיע לתוצאות שיצדיקו את השקעתו ההולכת וגוברת בתהליך המכירה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אברהם אלון

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב17/06/131588 צפיות
רוב המשפחות בארץ הן רב דוריות. למרות "הדבק החברתי" האופייני לישראל נוצר פער גדול, לעיתים לא ניתן לגישור, בין הדור המבוגר (סבים וסבתות) ובין הדור השלישי (נכדים ונינים). ההתקדמות הטכנולוגית המואצת, קצב החיים המטורף, המרדף אחר כסף, תהילה והישגים, מאפיינים את הדור הצעיר ומותירים את הקשישים הרחק מאחור. לעיתים יש תחושה כבדה של ניכור אמיתי, חרף האהבה והכבוד ההדדיים. האם העניין "אבוד"? מה ניתן לעשות בפועל? המאמר מתאר את סיבות התופעה ושורשיה ומציע פתרונות מעשיים רבים.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב15/08/101498 צפיות
אדם זקן, אלמן, אב לשלושה וסב לשבעה, יושב ומהרהר בחייו ובמצבו. עולים במוחו מחשבות אודות הקשר המשפחתי, תכיפות הביקורים, מהות ועומק היחסים הבין דוריים. חרף המסקנות העגומות יש שביב תקווה במחשבותיו.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב25/01/102248 צפיות
מחקרים עדכניים מערערים על המוסכמות המקובלות לגבי תפקודו של המוח המבוגר. מתרבים הסימנים שגם בגיל מתקדם אפשר לשמור על חדות המחשבה ולשמר את רוב היכולת השכלית, חרך העלייה בגיל. המאמר מספר על דוגמא אחת מרתקת בנושא חשוב זה.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב08/12/091319 צפיות
האם אדם מבוגר או קשיש יכול ללמוד כמו בימי נעוריו? האם יכולת החשיבה שלו או זיכרונו מאפשרים לו ללמוד? מה אומרים המחקרים החדשים בנושא? מדוע מסקנותיהם מפתיעות אפילו את חוקרי המוח?

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב28/11/091581 צפיות
מה גורם לו לאדם לשוב לעברו בתכיפות הולכת וגוברת, ככל שגילו מתקדם? איזה מין דיאלוג מנהל האדם עם גילו? מהן נקודות המבט השונות מאד של השניים? כולנו חובבי נוסטלגיה, בעת שהיא מובילה אותנו אל אחרועים מרגשים או חיוביים בחיינו הפרטיים או הלאומיים. במאמר - מבט אחר על הנושא.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב07/11/091212 צפיות
בישורת האחרונה של החיים נוטה האדם להתמקד בעברו. העתיד נראה לו קצר, בעייתי, קשה. המאמר קורא להפנות את הראש קדימה ו"להמציא" עתיד אליו כדאי לשאוף ולמענו כדאי לחיות.

מאת: אברהם אלוןגיל הזהב04/11/091627 צפיות
הררי מילים נכתבו על הזיקנה. דוד אבידן המנוח כתב: "אדם זקן - מה יש לו בחייו"? אכן, הזיקנה נתפסת כמאוסה, עלובה, מסכנה. אומרים שהצעירים שונאים את הזקנים כיוון שהם מראים להם איך ייראו פעם. ואילו הזקנים שונאים את הצעירים כיוון שהם מזכירים להם איך הם עצמם נראו פעם. האם אין מנוס מזיקנה כזו? היש דרך לחיות קשישות וזיקנה מאושרות? איך עושים את זה? על כך - במאמר.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: קורן דורשיווק06/07/222378 צפיות
כיצד ניתן לשווק בפייסבוק עם הכלים המתקדמים שיש היום בדפים עסקיים בפייסבוק? טיפים חשובים

מאת: nirשיווק24/06/213615 צפיות
הקמת אתר עסקי בפייסבוק הינו כלי מצוין המאפשר לכם לפרסם את עצמכם ולהגיע אל קהלים חדשים, המחפשים אחר המוצר או השירות אותו אתה מציע ולשמר את הלקוחות הקיימים שלכם.

מאת: ישראל רף שיווק31/05/213785 צפיות
העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים במארזי שי, עציצים ממותגים, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם עם מסר ממותג בעציץ להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: שלום כהןשיווק02/05/175465 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/162631 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162958 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/162069 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica