חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלוויה חורפית-ביקורת-חנוך לוין-סטודיו ניסן נתיב

מאת: אלי ליאון-elybikoretתיאטרון30/07/20091432 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הלויה חורפית-חנוך לוין-הסטודיו למשחק ניסן נתיבת"א538הסטודיו למשחק ניסן נתיב מסיים את שנת הלימודים הזאת עם  ההצגה הלויה חורפיתמאת חנוך לוין. מביימת את ההצגהאלינור אגם בן דוד. זהו בימוי מיוחדלמחזה של חנוך לוין שנהג לביים את מחזותיו בעצמו. הבמאית נתנה למחזהצורה של פארסה קלילה ,במובן הטוב של המילה,מבלי לאבד את החן הלויני ומבלי לחרוגמרוח המחזה. היא הושיבה את כל17 השחקנים לשבת על הבמה גם שאשר אין להם תפקיד ומהלומר.נוהג זהכנראה מקובל בין הבמאים המביימים בניסן נתיב כוון ש,אם אינני טועה, ראיתי כאן כברארבע, חמש הצגות מבוימות ע"י במאים שונים שהמשתתפים כל הזמן עלהבמה. לא תמיד הבנתי אתהטעם בכך ולפעמים זה גם הפריע למהלך התקין של ההצגה. הפעם הבמה היתהגדולה, השחקנים ישבו בצדדים לא התערבבו עם הלוקחים חלק בעלילה והדבר רק הוסיףלתמונה החזותית הכללית. ההצגה היתהטובה ואיכותית והיתה נשארת כזו גם אם הבמאית היתה מותרת על הושבת השחקנים עלהבמה.הבימוי היה מאוד חינני,גובל בשובבות, היה בו הרבה מוסיקה,תנועהשהוסיפו רבות להצלחת ההפקה. הרבה משתתפים בה.כולם גילמו את תפקידם על הצד הטוב ביותר. כולם היו מאופריםבלבן והתלבושות והתפאורה-יהודית אהרון עוצבו בהתאם. התאורה -מרטיןעדין היתה טובה ויצרה את האוירה הדרושה למחזה. המוסיקה-יובלשפירא היתה קליטה,התאימה למעמדים השונים והיתה חלק בלתי נפרדמההצגה. התנועה-מרינהבלטוב- יצרה תנועה בילתי פוסקת על הבמה שהשתלבה היטב עם הנעשה והוסיפה חיות רבהלהצגה.

המחזה מוגדר כקומדיה ועוסקבחיי היום יום של יחיד ומשפחה.

היחיד והמשפחה עסוקיםבבעיות שלהם וכל אחד עוסק בהן.

הבן - ענינו להודיע לקרובימשפחתו על מות אימו .

המשפחה- עינינה לברוח ולאלקבל הודעה זו מהחשש  שאם יקבלו את ההודעה, הדבר יפריע להכנות לחתונה של הבת שצריכה להתקיים במקבילללויה.

שני הצדדיםעקשנים.הבן רוצה למסור את ההודעה בכלמחיר ורודף אחרי קרוביו .

המשפחה -כדי לא לקבל את ההודעההרעה ולא להשבית את שמחת החתונה עוזבים את הבית ובורחים.

הפעם העקשנות השתלמה לשניהצדדים.

הבן מוסר את ההודעה .החיים ממשיכים כי הם חזקים  מהמות וכך גם החתונה וגם הלוויה מתקימים בזמן .

כאמור כל משתתפי ההצגהמשחקם היה טוב מאוד וכל הדמויות הוצגו  בצורה יפה ומעוררתכבוד.

חווה טיזזו-הזקנההיתה בה שמחת חיים.

לצ'ק הבן נירזליחובסקי היה בדילמה מה לעשות איך לכבד את זכר אימו ולא להפריע יתר על המידהלקרובי משפחתו

עידו ברטל כרוזנצויגונדב נייטס כליכטנשטיין היו מצוינים כשני הספורטאים

המצפון-הפרופסור-אורי אוריין שאינו קרוב משפחה ומחליט להשתתף בלויהבסופו של דבר אינו מקבל גמול ויוצא כמלשין.האם חנוך לוין רצה לרמוז לנו במחזה זה שבעולמנו היום אין מקום למצפוןאלא רק לאנוכיות, לכדאיות ?

מסקנה אחת של לויןברורה ואין עליה ויכוח-החיים עומדים מעלהמות הם נמשכים וחשובים יותר.

למרות שאלון לוי וליברכר כמלאכים לא הוציאו מילה מהפה נוכחותם על הבמה הורגשה היטב וזה יאמרלזכותם.

 

לראות או לא לראות:הפקה יפה,משעשעת, משוחקת ומבויימת היטב.בהחלטמומלץ לראותה.הנאתי היתה מלאה ואפילו יותר.

נכתב על ידי elybikoret אלי ליאון, 16/7/2009 08:25

 



תגיות המאמר: תיאטרון, ELYBIKORET, חנוך לוין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131367 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13965 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121289 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121474 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121256 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111324 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111253 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223275 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222855 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223147 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213178 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214265 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213327 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213744 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica