חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת ביוגרפיות - לגלות סיפור חיים ולהוציאו לאור

מאת: אירה כהןתחביבים02/08/20091374 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
  • כתיבת ביוגרפיות וסיפורי חיים היא תהליך מרתק, הפותח צוהר לגילוי והעלאת פרטים אישיים ומשפחתיים, התבוננות, מסע ויצירה. התהליך יכול להימשך בין 10-3 חודשים, בהתאם להיקף העבודה ובמורכבות החומרים. כל ספר הוא פרויקט בעל מאפיינים ייחודיים משלו, הנגזרים מצרכי מזמין העבודה והחומרים עליהם מתבסס הסיפור. עם זאת, ברוב העבודות ישנם כמה שלבים עיקריים דומים:

  • פגישת היכרות - כמו בכל מערכת יחסים, ההתחלה היא בפגישת היכרות עם מספר הסיפור. הפגישה חשובה ליצירת 'כימיה', תחושה נעימה, אמון ורצון להיכנס ביחד לתהליך עבודה פורה ויצירתי. זה הבסיס להתקדמותנו המוצלחת.
  • הגדרת נושא הספר- שלב התחלתי חשוב הוא מיקוד והגדרת הקו המוביל של הספר, וקביעת המסר שיעבור כחוט השני לאורכו.
  • ראיונות- לתחקיר של סיפור מלא בהיקף רחב, בעל עומק ופירוט מקסימאלי, נדרשות כעשר פגישות בנות כשעתיים-שלוש. עם זאת, אם תידרשנה פגישות נוספות, הן תותאמנה באופן אישי לקצב של מספר הסיפור. במישור זה יתרוננו הוא בכך שאצלנו לא קיים פער בין מי שמראיין לבין מי שכותב ועורך את החומרים. כך נשמרות האחידות והאותנטיות בין חומרי הגלם לבין החומרים הסופיים הערוכים.
  • תחקיר- שלב זה מוסיף לסיפור קונטקסט היסטורי ולימודי. לאחר הראיונות נאסוף מידע ארכיוני אודות התקופה, המקומות והנושאים המוזכרים בסיפור. מידע זה יעשיר ויגבה את החומרים ברקע היסטורי בעל ערך מוסף לסיפור.
  • תמלול- התחקירים המוקלטים יהפכו לחומר גלם כתוב בתמלול אישי. הקלדת החומרים ותמלולם מאפשרים חזרה נוספת על החומר, ומכינים היטב לשלב הכתיבה. בסיום התמלול יועבר הטקסט לעיון מספר הסיפור, על מנת שיבין מהם החומרים העומדים לרשותו. מכאן נצא לדרך היצירתית...
  • כתיבה ועריכה- תהליך שכתוב החומר והעריכה נעשה תוך התחשבות בסגנונו של המרואיין ובקהל הקוראים של הספר. זה המקום להיות יצירתי, לכתוב סיפור קולח, אותנטי ומעניין לקריאה, הערוך בשפה סיפורית, אם באמצעות עלילה ואם באמצעות קטעים ואפיזודות, וכמובן, בלשון רהוטה ונקייה משגיאות.
  • עימוד ועיצוב גראפי- עם סיום התיקונים וההגהות על כתב היד, אנו בוחרים תמונות, תעודות ומסמכים מתאימים, סורקים ומשלבים אותם בתוך הטקסט באמצעות תוכנת עימוד מיוחדת. לעיתים עוברים המסמכים והתמונות תהליך שיפור וחידוש. הגרפיקאי מעמד ומעצב את הכריכה על פי סגנונו ונטיית לבו של הלקוח. לאחר שיאושרו הספר והכריכה להדפסה, הם יישלחו לבית הדפוס ויודפסו תוך פיקוח צמוד. הספרים מודפסים בבתי דפוס מהמתקדמים והאיכותיים ביותר, בהם ניתן להדפיס כל ספר בכל גודל וכמות. לסיום, אוחז הלקוח בידו ספר מושלם עם כמות העותקים המבוקשת.
    כפי שוודאי התרשמתם, מדובר בתהליך ארוך, הדורש מצד אחד סבלנות, אורך רוח ויצירתיות, ומצד שני מהווה פרויקט משפחתי מרגש, מאחד ומגבש. הדרך שנעבור תהיה משותפת, לפיכך נשמח אם יעמוד לרשותנו איש קשר מהמשפחה, איתו נוכל לעבוד בשיתוף פעולה בכל החלק הלוגיסטי, ומולו נתאם כל שלב בהפקת הספר.

    עם תום הפרויקט, מגיע הדובדבן שבקצפת - קובעים תאריך להשקת הספר בחיק המשפחה, ומודיעים בסיפוק: "עשיתי דברים רבים בחיי, עכשיו גם הוצאתי ספר."

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קליפ סטורי - www.clipstory.co.il

לספר את הסיפור שלנו, לצלם את הרגעים

חיים בתמונות ומילים

אירה כהן - 050-6968481

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה כהן

מאת: אירה כהןאימון אישי02/08/091488 צפיות
לכתוב את הסיפור שלי! הסדנה מתאימה לכל איש ואישה, המעוניינים לכתוב בעצמם את סיפור חייהם, להעלות על הכתב את קורות חיי בני משפחתם ולתעד שורשים. זאת כאשר הם חווים את תהליך הכתיבה בעצמם באופן מלא.

מאת: אירה כהןסיפורי מסע02/08/091179 צפיות
עברתם איזו חוויה משמעותית בחיים? יש לכם תחושה שקרה דבר מה שחולל שינוי משמעותי בחייכם? התגברתם על מכשול או משבר? יצאתם מנצחים? ודאי תרצו להנציח זאת, לספר על כך ולחלוק את הרגשות והתחושות עם יקיריכם. בסופו של דבר – זה סיפור ההצלחה שלכם!

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161859 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162890 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162471 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162281 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162288 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152458 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152475 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica