חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב - כיסוי נזקי רכוש, גוף ונפש

מאת: יגאל כהןביטוח רכב27/09/2011789 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בישראל מנסים ככל האפשר להילחם בתופעת תאונות הדרכים והגניבות. הקימו גדר הפרדה בגדה המערבית, מתקינים ברכבים אמצעי בטיחות מתקדמים, מסבירים בלי סוף על נהיגה בטוחה וזהירה ועוד, אך עד המציאות מכה על פנינו ומדי יום מתרחשות עשרות תאונות דרכים בכבישי ישראל ובכדי לבטח עצמכם ככל האפשר חיוני כי תרכשו ביטוח רכב מקיף, ביטוח רכב שיעניק לכם שקט נפשי וכלכלי.

ביטוח רכב מקיף הוא רק אחד מבין שלושה ביטוחי רכב עיקריים, ביטוח רכב חובה, צד ג' וכאמור ביטוח רכב מקיף. לכל ביטוח מטרה משל עצמו ואפיונים שונים. ביטוח רכיב מקיף מחשב לכולל ביותר ומופעל בהתרחשות מגוון אירועים ביטוחים הגורמים לנזק רכוש ברכב המבוטח. שימו לב כי ביטוח רכב מקיף אינו נוגע כלל בנזקי גוף אלא רק רכוש.

פוליסת ביטוח רכב מקיף מתבססת על פי תקנות הביטוח על פוליסה תקנית וכוללת רף מינימאלי ממנו חברות הביטוח אינן יכולות לרדת. בפועל חברות הביטוח עקב התחרות המצויה בענף מציעות פוליסות ביטוח משופרות בצורה ניכרת ולכן חובה לעיין בפוליסת הביטוח היטב בטרם רכישת ביטוח הרכב.

ביטוח רכב מקיף יכסה כל נזק שייגרם לרכב המבוטח במגוון אירועים כגון שריפה, גניבה, תאונת דרכים, שיטפון ועוד, הכל בהתאם למוגדר מראש בפוליסת הביטוח. בפועל ביטוח רכב מקיף עובד כך: נניח שרכבכם נגנב, כעת הנכם זכאים להחזר כספי בהתאם לשווי הרכב על פי מחירון לוי יצחק בניכוי דמי השתתפות עצמית.

במקרה של תאונת דרכים הרכב נלקח למוסך מורשה מטעם חברת הביטוח. שמאי מטעם חברת הביטוח מגיע למקום ועורך הערכת נזק. במידה ועלות הנזקים עוברת את רף מחצית שווי הרכב, חברת הביטוח מכריזה על הרכב כאובדן מוחלט ואתם זכאים לשווי הרכב בניכוי דמי ההשתתפות העצמית. במקרה שהרכב בר תיקון, השמאי קובע את עלות הנזק המכוסה והכל מכוסה שוב בכפוף ניכוי דמי ההשתתפות.

נוסף על כך ביטוח רכב מקיף כולל שירותים נוספים המסייעים לבעל הרכב כדוגמת רכב חלופי למקרה שהרכב מושבת ואתם זקוקים לרכב חלופי. שירותי גרירה למקרה שהרכב תקוע תקבלו שירות גרירה למוסך, כיסוי נזקי שמשות, עזרה משפטית ועוד.

עם זאת ביטוח רכב מקיף אינו סוף הסיפור וכעת חובה עליכם לרכוש ביטוח רכב חובה מכח חוק הפלת"ד. ביטוח רכב חובה מיועד לכיסוי נזקי גוף ונפש שאירעו לנפגעים כתוצאה מתאונת דרכים. אין מדובר בנזק רכושי. כאמור לכל ביטוח רכב מטרה מוגדרת משל עצמו. ביטוח רכב חובה מכסה הוצאות רפואיות כמו ניתוח, אשפוז, ביקור רופא וימי מחלה, פיצוי בגין כאב וסבל ואף אובדן כושר השתכרות.

גם במקרה של ביטוח רכב חובה מומלץ לערוך סקר שוק בין חברות הביטוח השונות, אתם רק תצאו מורווחים מהעניין. ברוב המקרים ביטוח רכב תופס וחברות הביטוח מכסות כל הוצאה שתידרש בין אם רכוש או גוף אולם ישנם מקרים שבהם חברות הביטוח יכולות להסיר מכם כל אחריות ולכן הכרחי כי תמנעו מכך ככל האפשר. מדובר כמובן בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף או תחת ביטוח רכב שאינו תקף. אל תתעסקו עם הגורל, זה לא כדאי משום בחינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יגאל כהן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל כהן

מאת: יגאל כהןביטוח נסיעות25/09/11739 צפיות
לאחר השירות הצבאי או עם סיום לימודיהם האקדמאיים ישראלים רבים בוחרים לטוס לחו"ל לטיול ממושך הידוע בשם טיול תרמילאים. טיולי תרמילאים בארצות רחוקות ומלהיבות המציעות נוף קסום, שקט ושלווה אך יחד עם זאת סכנות וחששות. לא פעם טיול תרמילאים מסתיים בחילוץ המטייל מתהום, סופת שלגים ועוד, ובדיוק לכך כדאי להיות מכוסים מראש ולרכוש ביטוח תרמילאים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171743 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164131 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163373 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163097 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163078 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143618 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147859 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica