חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גירושין וילדים

מאת: עמית ורדדיני משפחה29/09/20111082 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גירושיןגירושין וילדים

גירושין לעולם אינם קלים. מדובר בתהליך קשה וכואב, גם אם הגירושין הם בהסכמה וברור לצדדים שמוטב להם לחיות בנפרד, מאחר ואינם מסתדרים ו/או האהבה פגה מזמן. אולם, לזוגות מתגרשים שיש ילדים, מדובר בתהליך הקשה שבעתיים, שכן פירוק התא המשפחתי עשוי לגרום לילדים טראומה לא פשוטה כלל ועיקר.

כאשר זוגות נוקטים בהליכי גירושין, שניהם מוכנים לעשות מאמצים בדרך-כלל, להביא לסיום הגירושין וכל הכרוך בכך בהקדם, למען שלא יצטרכו להתמודד עם התהליך, שהינו ממילא קשה וכואב,עוד זמן רב האחד מול השני. כאשר לבני זוג יש ילדים, הדבר מקשה גם מהבחינה המשפטית, שכן לעתים כל אחד מהן מעוניין במשמורת על הילדים, לגדלם ולחנכם בעצמו ולפי אמונתו , קורת הגג שלו, עם פיקוח ושליטה מרביים וקשר הדוק עמם.

הנושא של משמורת ילדים קטינים הינו סוגיה סבוכה העולה בכל פעם בגירושין, הן מבחינת ההורים והן מבחינת הילדים.זוגות רבים מצליחים להגיע להסכמות ולהסדיר נושא זה, אך בלא מעט מקרים מתרחשים מאבקים קשים ביותר לגבי סוגיית משמורת ילדים קטינים, כאשר האב מעונין במשמורת משותפת, דהיינו, שהילדים ישהו תחת חסות ההורים באופן שווה ביניהם. מוסד זה של משמורת משותפת לא היה נהוג בעבר, אולם כיום נהיה נפוץ יותר ויותר.

לפי ההלכה הפסוקה, קיימת חזקה משפטית בשם – "חזקת הגיל הרך", לפיה כאשר זוג מתגרש ויש ילדים קטינים מתחת לגיל 6, האם מקבלת כמעט באופן אוטומטי את הילד למשמורתה, אלא אם האב מצליח להפריך את החזקה, שכן טובת הילד מבחינת בתי המשפט הוא להיות עם האם בגיל כה צעיר. עם זאת, האב יכול להוכיח, כי הנסיבות מצדיקות משמורת שלו דווקא, כגון: מקרים של אם נרקומנית, או אלכוהוליסטית, או עם הפרעות נפשיות קשות, וכיוצ"ב.במקרים אחרים, כאמור, מאחר והילד זקוק ליציבות בחייו, המשמורת תהיה אצל האם, או האב.

בכל מקרה, יש לציין, כי גם אם הילדים הם במשמורת של האם, האב זכאי להסדרי ראיה, כלומר, מועדים קבועים בו יוכל לשהות במחיצתם הילדים והם במחיצתו ולבלות עמם, ואף שהם ילונו אצלו לסירוגין, מספר פעמים בשבוע. יש כל מיני סוגים של הסדר יראיה ובהסדרי הראיה המורחבים, הילדים נמצאים אצל ההורים לסירוגין, אצל כל הורה בסופ"ש, וכן שוהים אצל האב, כולל לינה, גם יום או יומיים במהלך השבוע.

על פי דיני משפחה, ההורה שאינו המשמורן, כלומר, זה שלא קיבל משמורת על הילדים הקטינים, מחויב להשתתף בהוצאות גידולם וכלכלתם, מה שקרוי דמי מזונות. העיקרון הוא שיש לכסות את הוצאות גידול הילד השוהה אצל ההורה השני, בהתאם לצרכיו השונים, כגון: ביגוד, מזון, הנעלה, וכן קורת הגג ואחזקתה (משכנתא, שכירות, הוצאות הבית, וכיוצ"ב), מה שקרוי מדור ואחזקת מדור.הפסיקה קבעה כי סכום דמי המזונות הבסיסי הוא 1,150 ₪ בצמוד למדד, וכי בגין כל ילד יש לשלם הוצאות מדור של 30% בגין הילד הראשון ו- 40% בגין נוסף, וכן הלאה.

הליכי גירושין רבים נסבים על סוגיית גובה המזונות, אשר הינה לב הסכסוך, כאשר נושא זה לרוב מסוכם בסוף ואף מהווה מכשול לחתימת הסכם גירושין במקרים לא מעטים, עד שיש הסכמה לגביו. הליך גירושין אינו פשוט לזוגות, ובמיוחד שלגור בנפרד זה הרבה יותר יקר, וסוגיית המזונות המשולמים שנים רבות קדימה, עד הגיע הילד לגיל 18 (ובמהלך שירות צבאי לפי שליש מסכום מזונות, מקובל בישראל).כאשר ההורים של הילדים מתגרשים, ילדים עשויים להרגיש כי כל עולמם חרב עליהם, ולכן חשוב שלא לריב בנוכחותם, לא להסית את הילדים כנגד הצד השני, לא ללכלכך עליו, ולזכור תמיד, כי זה שאתם לא מסתדרים ביניהם זה דבר אחד, אולם הצד השני תמיד יישאר ההורה של ילדיכם וחשוב לשמור על קשר טוב של הילדים עם ההורים וגם בין ההורים עצמם. תמיד יהיו חגים, תמיד יהיו ימי הולדת, בר מצוות, חתונות ועוד אירועים רבים אותם תצטרכו לחגוג יחדיו, לטובת הילדים והמשפחה, גם לאחר פירוק התא המשפחתי וגם אם תתחילו בפרק ב' ויהיו לכם ילדים נוספים מבן זוג אחר.

בני זוג שנוקטים בהליכי גירושין, צריכים בסופו של דבר, לערוך הסכם גירושין ולהסדיר את כל המחלוקות והעניינים הרכושיים ולגבי הילדים. הסוגיות של מזונות, משמורת והסדרי ראיה הן חלק בלתי נפרד מכל הסכם גירושין. חשוב לציין, כי גם במקרה של הורים שמעולם לא היו נשואים, כלומר, היו בסטאטוס של ידועים בציבור ונולדו להם ילדים, גם ניתן להגיע להסכם פירוד, לרבות קביעת משמורת והסדר יראיה ומזונות, כמו לגבי זוגות נשואים.

 



תגיות המאמר: גירושין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13877 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131648 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131133 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121064 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121184 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121099 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211473 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211510 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211305 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201620 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182016 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181582 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181697 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171803 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica