חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם שלום בית והסכם גישור - כיצד תמצאו מגשר טוב?

מאת: עו"ד איתן קוהלידיני משפחה09/10/2011638 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההחלטה לפנות להליך גישור ולהעדיפו על פני ההליך השיפוטי בדיני משפחההיא הצעד הראשון לקראת מציאת דרך לפתרון הסכסוך בהסכמה, בהבנה ובאופןהצופה פני עתיד, אשר יאפשר לכם להמשיך הלאה ולחיות את חייכם ביום שאחרי תוםהסכסוך. עם זאת, לא די בעצם קבלת ההחלטה. השלב הבא מתמקד בבחירת מגשרשיסייע לכם להגיע לאותו פתרון מיוחל. במאמר שלפניכם נתייחס לכמה פרמטריםשעליכם לקחת בחשבון בבואכם לבחור את המגשר הטוב והמתאים לכם ביותר.

מובא ע"י עו"ד לגירושין, איתן קוהלי

בקיאות ומקצוענות – זוהי כמובן הדרישה היסודית והטבעית ביותר. מגשר בקיאומקצועי ייטיב לנווט את ההליך בו בחרתם אל המטרה – סיום הסכסוך בדרךמוסכמת. זאת ועוד, ככל שהמגשר שתבחרו יהיה גם עורך הדין המתמחה בתחום דיניהמשפחה, תתווסף למיומנותו כמגשר, גם השכלתו המשפטית, מכוחה יאבחן המגשר אתנושאי המחלוקת ויעלה בידיו לבצע ניהול נכון של הליך הגישור, תוך התייחסותלסוגיות המשפטיות הרלוונטיות ושקילת הפתרונות השונים, לאורן.

נוחות וחיבור – אל תהססו לפנות לכמה מגשרים – הציגו בפניהם את מהותהבעיה והגיעו לפגישת היכרות . מטרתו של הליך הגישור הינה להגיע להסכםשישביע את רצונם של שני הצדדים – לשם כך עליכם לוודא שהאדם אשר בידיוהפקדתם את ניהול ההליך, משרה אוירה שמאפשרת הידברות ואשר בנוכחותו תרגישורגועים, בטוחים ומסוגלים לדבר על הבעיות שהתגלעו ולגבש פתרונות אפשריים.אדם שעליו תרגישו שאתם יכולים לסמוך.

שכר טרחה סביר – במובחן מההליך המשפטי, העלויות הכרוכות בהליך הגישור הןנמוכות בהרבה ולאור זאת, ובהתאמה גם שכר טרחתו של המגשר. בדומה לפרמטריםהאחרים, זהו מרכיב נוסף ולא פחות חשוב בשיקולי הבחירה מדוע יש להעדיף אתהליך הגישור על פני פניה לערכאות המשפט.

מגשר הוגן ונטול משוא פנים - מעבר לידע המקצועי, לניסיון ולחסכון בשכרהטרחה – חייב המגשר להיות בעל תכונות אנושיות בסיסיות שערכן לא יסולאו בפזבכל הנוגע להליך הגישור. בחרו באדם שאתם מרגישים כי יוכל לנהל את ההליךבצורה סמכותית, החלטית ואובייקטיבית אך גם אנושית והוגנת. עליכם להתרשםמיושרו ולא מכושרו השיווקי. אחד הטיפים המעניינים בהקשר זה הוא לעמוד עלדרישתכם לנוכחותם של שני מגשרים משני המינים – גבר ואישה. כמובן שבקשה מסוגזה צפוייה לייקר את ההליך אך עשוייה למנוע אי-נעימויות ואו הטיות כאלהואחרות בהמשך הדרך.

משרד עורך דין קוהלי, כמוביל ומתמחה בעשיית צדק בתחום המעמד האישי והגירושין, מאמין, כי בדרך של הליך להסכם גישור, יצאו הצדדים, ילדיהם, הוריהם וכל הסובבים אותם , מנצחים ומורווחים.

הכותב הוא עורך דין לגירושין ומגשר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: