חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד לידועים בציבור - יחסי ממון בין ידועים בציבור

מאת: עו"ד איתן קוהלידיני משפחה07/05/2013800 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על ידועים בציבור, שאינם נשואים, חלה הלכת השיתוף בנכסים במידה  והם חיים יחד חיים משותפים, מקיימים אורח חיים תקין במאמץ משותף, ואינם שומרים על הפרדת רכוש.

לשם הוכחת כוונה לשיתוף בנכסים בין בני זוג ידועים בציבור נדרשות ראיות נוספות מעבר לעצם החיים המשותפים יחדיו. יש להתחשב בכל מקרה ומקרה, בין היתר, בטיב הקשר הזוגי, בנסיבותיו ובכוונות המונחות בבסיסו, תוך בחינת האפשרויות שמעדו בפני בני הזוג למיסוד הקשר מחד גיסא ומידת האפשרות של כל אחד מבני הזוג לניתוק הקשר מאידך גיסא.

ע"א 52/80 שחר נ' פרידמן- אורח חייהם המשותף של  ידועים בציבור יכול ללמד על הסכם משתמע לשיתוף בנכסים. עם זאת, העדר האקט  הפורמלי של הנישואין עשוי להיות בעל משקל ראייתי ולהצביע בנסיבות מסוימות על ארעיות הקשר בין בני הזוג ועל העדר גמירות דעתם לשתף בזכויותיהם. לפיכך, לעתים הלכת השיתוף לא תחול בתחילת החיים המשותפים כידועים בציבור, אלא רק עם עבור זמן מסוים והתייצבות הקשר ביניהם. אך גם בעניין זה אין לקבוע מסמרות וזה יוכרע לפי נסיבות כל מקרה ומקרה.

זכות הידוע בציבור לירושה:
זכות הירושה בין בני זוג שאינם נושאים יכולה להישלל מכוח צוואה, ומותנית בתנאים מצטברים לפי סעיף 55 לחוק הירושה כדלקמן:

א. בני הזוג אינם נשואים זה לזה, ואף אחד מהם אינו נשוי לאדם אחר.

ב. ניהול חיי המשפחה שהם חיים אינטימיים, המושתתים על אהבה, מסירות ונאמנות, כאלה שבין בעל ואישה, ומעידים על כך שבני הזוג קשרו את גורלם זה בזה. עם זאת, לא נדרש כי חיי המשפחה גם ישכנעו את הסביבה והציבור שבני הזוג חיים כבעל ואישה לכל דבר.

ג. ניהול משק בית משותף- כפועל יוצא מחיי המשפחה המשותפים. כאשר בני הזוג חיים באותו בית, ברור מאליו שהם ניהלו משק בית משותף, כל עוד לא הוכח אחרת.

תנאים מצטברים אלו, לא הגדירו תקופה מינימלית בה נדרש שיתקיימו.
אם בני הזוג אינם נשואים, אך הם חיו בדירת בן הזוג המנוח לפחות 3 שנים לפני פטירתו והם מקיימים את התנאים המצטברים לעיל ( אי היותם נשואים זה לזה או לאחרים , קיום חיים משותפים וקיום משק בית משותף)- קמה לבן הזוג זכות לרשת את דירת בן זוגו המנוח מכוח סעיף 11(א)(2) לחוק הירושה.

איתן קוהלי - עו"ד לדיני משפחה, מייסד המשרד, בחר לייחד את עבודתו בתחום דיני המשפחה, מתוך תחושה עמוקה של שליחות ומחויבות
להעניק ללקוחותיו, המצויים בנקודת מפנה גורלית של חייהם את השירות המקצועי לו הם זקוקים, תוך שימת לב ודגש מיוחדים לכל מקרה ומקרה והתאמת פיתרון משפטי ההולם את נסיבותיו.
עו"ד איתן קוהלי בעל ניסיון ב - גביית מזונות לילדים,הסכם גירושין,הסכם גישור,הסכם שלום בית,הקטנת מזונות,טיפול בהוצאה לפועל ועוד..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: