חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צריך הסכם ממון לפני נישואין? תשאלו את פול מקרטני

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/10/2011953 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני שבוע התבשרנו כי זמר החיפושיות לשעבר, פול מקרטני בן ה- 69,התחתן במזל טוב בפעם השלישית עם ננסי שבל היהודייה. לצד החגיגה, הצהובוניםהאנגלים וגם התקשורת העולמית, עסקו בשאלה מדוע מקרטני,אחד מהמוסיקאיםהעשירים בעולם, בחר שלא לערוך הסכם ממון עם אשתו הטרייה. הסוגיה קיבלה משנהתוקף, היות ובנישואיו הקודמים לדוגמנית הת'ר מילס, הוא נאלץ לשלם לה מעלל- 50 מליון דולר לאחר שהשניים התגרשו (וזאת לאחר שהיא דרשה לא פחות מ- 250מליון!).

מקרטני טען שהוא עדיין מאמין באהבה ולכן הוא לא צריך לעגן את הנישואיןבהסכמים למיניהם. הציניקנים יאמרו שהיות ושבל באה ממשפחה אמידה, הוא לאחושש שהיא תחמוד את כספו. יכול להיות שהמחשבה של הזמר האנגלי קצת תמימהויכול להיות שלא, אבל בכל מקרה תמיד יש לשקול בכובד ראש את סוגיית עריכתהסכם ממון לפני החתונה – לצד היתרונות וגם החסרונות הטמונים בה.

הסכם ממון לפני נישואין- תופעה שכיחה

בדור האחרון, גיל הנישואין עלה בקרב גברים ונשים כאחד ולכך השלכות רבות,המתבטאות, בין היתר, בתחום הכלכלי. זוגות רבים מגיעים ליום חתונתם כשהםאמידים או בעלי רכוש עליו הם מעוניינים להגן, או לחילופין, כאשר מדובר בבןאו בבת להורים אמידים, הם מעוניינים להבטיח את כספם. נסיבות אלה הגבירולאחרונה את המודעות לעריכת הסכם ממון, שצבר פופולריות רבה. הסיבה העיקריתלכך הוא שיעור הגירושין הגבוה והידיעה, כי הליך הגירושין במקרים רבים עשוילהיות מלווה במתח, אכזבות, כאב וגם פשרות כספיות.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הינו הסכם הצופה את פני העתיד ומטרתו להסדיר את חלוקת הרכושבין בני הזוג עם פרידתם. בהסכם ממון ניתן לקבוע כל קביעה באשר לחלוקתהרכוש, לרבות רכוש עתידי, מתנות או ירושות. רבים מהזוגות, שחווים נישואיןשניים, עורכים הסכם ממון שכן הם מעוניינים להבטיח כי כל הרכוש שצברו במשךחייהם יעבור לילדיהם מנישואיהם הראשונים.

אישור הסכם ממון

על פי חוק יחסי ממון יש לערוך הסכם ממון בכתב וחובה לאשרו בבית המשפטלענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אם נערך ההסכם לפני הנישואין או בעתעריכתם, ניתן לאמתו אצל רושם נישואין או אצל נוטריון האימות כאמור, נותןתוקף חוקי להסכם הממון. הדרישה לאישור ההסכם הינה מהותית ולא רק ראייתית.אישור בית משפט להסכם יינתן רק לאחר שהצדדים הופיעו בפני השופט בעצמם וביתהמשפט נוכח לדעת, כי חתמו על ההסכם מרצונם החופשי והם מבינים את המשמעותהמשפטית שבחתימתם על ההסכם. כל שינוי של הסכם הממון חייב אף הוא להיערךבכתב ויש לאשרו בבית המשפט או בבית הדין הרבני, על מנת שיקבל תוקף משפטי.

חסרונות בעריכת הסכם ממון

רוב הזוגות הצעירים נישאים מתוך אהבה אמיתית וכנה ולא מתוך שיקוליםכלכליים או מתוך רדיפת בצע. דרישת אחד הצדדים לעריכת הסכם ממון גורמתלתחושה קשה, לפגיעה ביושר ולעלבון אצל בן הזוג השני. דרישה שכזו אף גורמתלחוסר ביטחון ומעלה את האפשרות של כשלון חיי הנישואין, וזאת עוד לפניהחתונה.
לעיתים צד חושש שמא סירובו לחתום על הסכם הממון יתפרש כרצון בממון בן זוגו,כשהאמור אינו נכון כלל. במצב דברים זה ייתכן שתבוטל החתונה.
הידיעה על הסכם ממון המונח במגירה במהלך חיי נישואין, עלולה לגרום למתחיםרבים בין בני זוג – מתחים אשר לא היו נוצרים אילמלא היה נערך הסכם שכזה.

יתרונות בעריכת הסכם ממון

הסכם ממון עשוי למנוע הליכים משפטיים קשים וארוכים במקרה של גירושין.
הסכם ממון מגן בפני דרישות בלתי הגיוניות וסחיטה של בן הזוג, אשר אינו חפץבגירושין במידה שקיים הסכם ממון מאושר, ניתן לאכוף את ההסכם ולכפות אתביצוע תנאיו .
הסכם ממון יוצר יציבות וביטחון במערכת היחסים בין בני הזוג. כל צד יודע את מעמדו ובהתאם לכך יכול לכלכל את צעדיו.
הסכם ממון מוסיפה עו"ד להסכם ממון אירית רייכמן מגן על ילדים מנישואים ראשונים ועשוי למנוע מתיחות ולשפר אתהיחסים בין הילדים מהנישואים הראשונים לבין בן הזוג של האב והאם מנישואיםשניים.
הסכם ממון יוצר הגנה מפני נושים של אחד מבני הזוג, מעניק הגנה לבן הזוג ומונע אפשרות כי נושים יפגעו בזכויותיו.
הסכם ממון הקובע חלוקת רכוש מיד עם הפרדות הצדדים, מאפשר חלוקת רכוש מיידיתבמקרה של פרידה ואין צורך לחכות לאחר מועד סידור הגט לצורך חלוקת הרכוש,כפי שקובע החוק.

עו"ד אירית רייכמן –משרד עורכי דין, מגשרת ונוטריון, עורך דין להסכם ממון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161167 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148511 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145839 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137926 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131705 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121598 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/121205 צפיות
תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171800 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica