חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב, הביטחון מעל הכל

מאת: מוטי לויביטוח רכב29/10/2011719 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בהתאם לחוק הפלת"ד כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח רכב חובה, מדובר בברירת מחדל ונהיגה ללא תעודת ביטוח רכב חובה מקורית ומשולמת הינה עבירה פלילית והעובר עליה צפוי לקנס כספי גבוה ולעונש מאסר בפועל. אך האמת זהו רק קצה הקרחון היות וביטוח רכב חובה נועד לכסות נזקים גופניים ונפשיים ואם אותו אדם אינו מבוטח אז כל אותן הוצאות רפואיות שהיו מכוסות על ידי חברת הביטוח ייפלו לפתחו, ולא מדובר רק עליו אלא כל מי שהיה מעורב בתאונת הדרכים כולל גם נוסעי הרכב והולכי רגל שנפגעו כתוצאה משימוש ברכב.

לכן טוב תעשו כולכם אם מיד לאחר רכישת הרכב תפנו אל חברות הביטוח תבצעו סקר שוק מקדים ותרכשו ביטוח רכב חובה במחיר אידיאלי, ומדוע בכלל לעשות סקר שוק? היות והחל מאפריל 2001 ניתן אישור לחברות הביטוח להציע תעריפי ביטוח רכב ולא להיות עוד מחויבים לתעריף ביטוחי אחיד.

חברות הביטוח משקללות את הסיכון בהתייחס למאפייני הנהג והרכב ובהתאם מציעות תעריפי ביטוח מותאמים ואישיים לכל מבוטח. בין השאר פרמטרים אלו כוללים את נפח המנוע, גילו של הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, מינו של הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, וותק הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות בנוגע לכל נהגי הרכב, תביעות קודמות בשלוש השנים האחרונות, הימצאות כריות אוויר ברכב. כל חברת ביטוח מעניקה משקל שונה לכל פרמטר וכך מתקבלות בפועל הצעות מחיר השונות זו מזו לגבי אותם נתונים, הפרשים היכולים להגיע אף למאות שקלים.

ומדוע מתייחסים כל כך לגילו של הנהג והוותק? היות ונמצא כי נהגים צעירים ביחס לאחוזם באוכלוסיה נוטים להיות מעורבים בתאונות דרכים ביחס גבוה יחסית, ומבחינת חברות הביטוח מדובר בסיכון. לא מדובר פה בנהג חדש, אלא בגיל, מתחת לגיל 24 תחשבו כנהגים צעירים. כמו כן חברות הביטוח פועלות בהתאם להנחת עבודה בסיסית הגורסת כי נהגים וותיקים בעלי עבר נקי ישלמו פחות מאשר נהגים צעירים שכבר היו מעורבים בעברם בתאונות דרכים.

להשלמת ההגנה, אם ברצונכם לבטח את רכבכם מפני נזקי רכוש עליכם לרכוש ביטוח רכב נוסף, ביטוח רכב מקיף, ביטוח זה אינו חובה ונתון לשיקול דעתכם הבלעדי וגם היקפו אינו קבוע, אתם יכולים להתאים את היקף פוליסת ביטוח רכב מקיף בהתאם לצרכיכם האישיים ודרישותיכם. חברות הביטוח מחויבות להציע תנאי מינימום לקהל המבוטחים בנוגע לביטוח רכב מקיף, אסור להן להרע את מצב המבוטחים אלא רק לשפרו, ואכן בפועל חברות הביטוח מוסיפות תנאים, כיסויים ושירותים ולכן גם במקרה זה מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בטרם רכישת ביטוח רכב מקיף ולהשוות מה נכלל במסגרת פוליסת הביטוח.

עם זאת היקף הפוליסה עצמה תלוי בסופו של דבר רק בכם, אתם יכולים להסיר או להוסיף כיסויים ושירותים וכך להשפיע בעצם על תעריף ביטוח רכב מקיף. לדוגמא אתם רוצים להיות מכוסים מפני רעידת אדמה שאינה מופיעה בפוליסת הביטוח שהוצעה לכם, אז תוספת כיסוי זה כרוכה כאמור בתשלום נוסף, או להיפך אתם לא רוצים שירות רכב חלופי אז תקבלו הנחה בתמורה להסרתו מהפוליסה וכן הלאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוטי לוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוטי לוי

מאת: מוטי לויביטוח נסיעות28/10/11700 צפיות
כאשר אתם רוכשים ביטוח נסיעות לצורך שהייה בחו"ל מדובר לרוב על ביטוח נסיעות סטנדרטי המכסה הוצאות רפואיות, ביטוח מטען ושאר כיסויים ללא כל התאמה למצבכם הרפואי, יעד הטיסה ואופי הנסיעה. ביטוח נסיעות בסיסי זה מתאים לרוב אך ורק לאנשים בריאים, לבילוי רגוע ושקט נטול פעילויות ספורטיביות ואתגריות לטווח זמן קצר שאינו עולה על 55 יום ברציפות לרוב. עם זאת במידה ואתם חורגים מהגדרות אלו תידרשו להוסיף לביטוח הנסיעות הרחבות ביטוחיות שונות המקנות עבורכם כיסויים נוספים, לדוגמא הרחבת ילדים, ספורט חורף וכו'.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171739 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164128 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163370 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163093 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163074 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143615 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147853 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica