חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי ציור גמור?

מאת: זיו איילציור10/08/20091172 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ב1611 מקבל רמברנט מדון אנטוניו רופו הזמנה לציור ,כשהציור מגיע לידיו דון אנטוניו מתלונן שרומה- הציור אינו גמור--רמברנט עונה בתשובה "אין באלכסנדר דבר שתאורה נכונה לא תוכל לתקן".

-השאלה מתי עבודה(ציור או פיסול או צילום)גמורה  היא שאלה שכל אמן שואל את עצמו.רמברנט שנהג לעבוד  בתבליטיות גסה (כפי שראו זאת בני תקופתו)ב"אימפרסיו" (שכבות צבע עבות בעיקר של הצבעים הבהירים כדי שהאור הנופל על התמונה ידגיש חלקים אלה לא רק בגלל צבעם הבהיר אלא גם בגלל מרקמם הבולט) הואשם לא פעם עי' בני זמנו  שהשאיר את עבודתו לא גמורה .

להלן כמה משפטים שיוחסו בזמנו לרמברנט ואשר נאמרו מן הסתם ללקוחות שהתקרבו יתר על המידה וחיפשו לשווא את הגימור המלוטש.

"ציור  נחשב לגמור ברגע שהאמן החליט כך"

"ציור גמור ברגע שהאמן סיים להביע את רעיונו "

לציור  לא צריך להתקרב ריח הצבע עלול לקלקל את ההנאה ,בציור מסתכלים מרחוק."

מעבר לאנקדוטות האלה שמגלות יותר מתפיסה אסטיתית חוסר סבלנות ללקוחותיו -ברור שמה שרמברנט עשה זו קפיצה גאונית  מתפיסה אחת של יופי ואסטיקה ואומנות לתפיסה אחרת -דיסוננסית יותר -פחות הרמונית ,רוויות מתח ועלפי תפיסתם  של בני זמנו גסה. 

באותו ענין כשרודן עושה את מסעו המפורסם באיטליה ומסתכל בפסלים של מכאלאנגלו הוא כותב שיותר משהרשימו אותו הפסלים הגמורים הרשימו אותו העבודות שננטשו במהלכן-

 
חלקי הגוף היוצאים מן הסלע,האמירות שלא זוקקו ועודנו(כל מי שביקר במוזיאון רודן יכול להכיל את אותה אמירה עליו -הסקיצות שלו מענינות לא פעם יותר מהפסלים המוגמרים-אולי למעט מוליר.)(חוג ציור)

בכל מה שכתבתי אנני עונה על השאלה המהותית מתי צריך לסיים עבודת אומנות,אבל גם אני לא פעם מרגיש פעם שעבודות גמורות(כלומר שבחרתי להמשיך אותן בכיוון כלשהו) איבדו משהו מעוצמתן

 
 



תגיות המאמר: צילום, פיסול, אומנות, ציור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זיו אייל,חוגי ציור ילדים נווער ומבוגרים

www.sadna4u.com

פיסולhttp://www.sadna4u.com/page1.html

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זיו אייל

מאת: זיו איילציור24/09/101364 צפיות
על הצורך בגבולות באומנות, ,על חרדת הדף הריק, למה אני הכי חופשייה כשאני קשורה ועוד

מאת: זיו איילאמנות פלסטית22/09/101663 צפיות
על סוסי הטרהקוטה הענקיים והסודיים של דרום מזרח הודו

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/102024 צפיות
על יצרתיות וגיל מבוגר ,על שאלות של מה עוצר ומה מניח לנו להמשיך להיות פוריים

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/102378 צפיות
על הפיסול של אילן אורבוך,על שאלות של כיצד זיכרון נוצר וכיצד הגיאוגרפיה מטעינה אותו במשמעויות.

מאת: זיו איילפיסול18/09/102823 צפיות
טכניקות ליציקת חול,חומרי יציקה ושיטה.וגם טיפ אחד ללימוד ציור.

מאת: זיו איילאמנות פלסטית25/08/102888 צפיות
בטון הפך בשנים האחרונות לחומר שהאומנות השימושית עושה בו שימוש נרחב, בפיסול, כחומר לתבליטים, יצירת כדים וכלים שונים, ואפילו תכשיטי בטון. ישנן טכניקות רבות לעבודה עימו, חומר ציפוי, יציקה, גילוף,ועוד

מאת: זיו איילפיסול25/08/102058 צפיות
על סוגים שונים של תערובות גבס לאומנות,תוספים וזיון המשטח.

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/163173 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/152652 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/152855 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/152611 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/153260 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: מירה לויציור11/09/143188 צפיות
דברים בעקבות תערוכתו של שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: דודישציור01/09/148550 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica