חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אומגה 3 צמחי ויטמין חיוני

מאת: תמר זבולוניתוספי מזון08/11/2011892 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אומגה 3 ויטמין חיוני

מדובר כנראה באחת החומצות המוכרים ביותר בעולם, ולא בכדי. חומצות שומן אומגה 3 ידועה בתרומתם לבריאות הלב והעורקים ובריאות המוח וזאת מאחר ולא הייתה מודעות רבה לנושא ממקורות  צמחיים. הדבר יכול  להפתיע בהתחשב בעובדה כי אומגה 3 צמחי הוא המקור לכל חומצות שומן אומגה 3 בטבע.

תועלות בריאותיות הקשורות בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה3  מצמח המרווה

לפני שננסה להבין מדוע תוסף מזון זה חיוני כל כך לרקמות התאים  בגופנו  וכן לתאים במוח כדאי להבין את התפקיד  של  חומצת אומגה 3 במעטפת התא האנושי. מעטפת התא מורכבת מחומצות שומן שתפקידן הוא לספק לתא הגנה וסינון החומרים הנכנסים ויוצאים ממנו. חומרי תזונה כגון גלוקוזה צריכים להגיע לתא וכמו כן מהווה מעין חומת מגן למניעת חדירה של חיידקים מסוכנים שעלולים לגרום לסרטן . מעטפת תא תקינה, המורכבת מכמות מספקת של אומגה 3 טבעי וללא רעלים  תסייע לתא בתפקודו הבריא.

החשיבות העיקרית של  שמן דגים צמחי

רבים מבני הדור הקודם עוד זוכרים כיצד אמן נתנה להם בילדותם "כפית שמן דגים"  כתוספת לגופנו  למען בריאותם. אם בעבר לא היו בידי החוקרים הוכחות בדבר יעילותם של תוספי מזון אלו הרי שכיום מדענים יודעים לקשור בין תועלות רפואיות כגון מחלות לב והסיכוי ללקות בהתקפת לב לבין תזונה ים תיכונית עשירה באומגה 3. היכן ניתן למצוא כמויות מספיקות של תרופת הסבתא?

וגם במרווה שנקראת מרווה מרושתת

מחקר שנעשה באוניברסיטת הווארד  העלה כי בארה"ב למשל, מתים בכל שנה כמאה אלף איש כתוצאה ממחסור ב"אלפא לינולידים אסיד" אי לכך  ניתן רק לשער כמה אנשים קיפחו את חייהם או  ניזוקו ממחלות הקשורות למחסור באומגה 3 . הנה כמה דוגמאות הקשורות בתועלות אומגה 3:

הריון ולידה: בתקופת ההיריון חשובה מאוד לעבור  ממספר בדיקות . גוף העובר אשר נבנה ומתהווה זקוק לחומרי בניין איכותיים שיבואו ליידי ביטוי בחייו הבוגרים. דוגמה טובה היא רמת המשכל שנקשרה לצריכה של "אומגה 3 בהריון" ע"י נשים הרות בחודשים בהם נבנה מוח העובר. מובן שגם בתקופת הנקה, חומצות שומן אלו חשובות מאוד מאחר והרך הנולד זקוק מאוד לחומרי בניין אותם הזכרנו. ישנם תוספי מזון ייעודיים לנשים בהריון והנקה כאשר תפקידן של חומצות אומגה 3 הטבעי  לא נפקד בהם.

הפרעות קשב וריכוז: היא אחת מהרעות החולות של העידן המודרני מצד שני, הדור שלנו חשוף למגוון רחב של גירויים והשילוב הזה עשוי להיות בבסיסה של תופעה מוכרת הנקראת "הפרעות קשב וריכוז". כבר היום, תוספי אומגה 3 לילדים תופסים מקום חשוב בחדרי הטיפול של מטפלים טבעיים ותזונאים, בד בבד למודעות גוברת כאמור ברפואה המערבית  ואין נזק מצטבר אומגה 3 מפעילה את התא במוח שאחראי על הבלוטה של הרוגע .

שמן דגים או שמן פשתן?

מדענים במערב אשר חקרו מדוע אסקימואים בריאים במיוחד גילו כי תזונה עשירה בחומצות שומן שמן דגים היא הבסיס לבריאותם. כיום אנו יודעים לבודד את המקור ואף לברר באילו תועלות בריאותיות נוספות נקשר אומגה 3. לעומת שמן פשתן המיוצר בכבישה קרה מזרעי פשתן הוא מקור צמחי לחומצות שומן אלו, אף ששני המקורות הנ"ל הם בעלי חסרונות מסויימים. שמן דגים בעולמנו המזוהם יכול להכיל רעלנים שמקורם באוקיינוס ושמן פשתן מצד שני מתחמצן בקלות ועשוי לאבד מתכונותיו.

צמח המרווה המרושתת שמהזרעים שלו  מפיקים  את האומגה 3 הצמחית :

אומגה 3 ממקור מרווה מרושתת הוא פיתוח ישראלי שנתגלה במכון ולקני ובשיתוף מכון ויצמן למדע

מדובר  בהמצאה הגאונית של ד"ר נתיב דודאי  מהמכון הוולקני  שהוכח כיעיל בצורה  יוצאת מהכלל בריפוי של מחלות שונות  כגון סכרת,כולסטרול הפרעת קשב וריכוז ועוד [ראה מרוולס עדויות  בגוגל]יש בשמן המרווה גם ויטמינים ונוגדי חמצון.

 



תגיות המאמר: אומגה 3, תזונה, תוסף מזון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר זבולוני

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172690 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172330 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןתוספי מזון12/05/171578 צפיות
במהלך תקופת ההריון הגוף משתנה ולעיתים יש חוסרים תזונתיים שונים. אפשר להשלים חוסרים אלה על ידי אכילה נכונה וגם השלמה בעזרת תוספי תזונה

מאת: שרון צרפתיתוספי מזון08/10/152470 צפיות
אחד מאותם צמחי מרפא פלאיים בהם ישנו שימוש רב בארצות כמו סין הינו שורש רדיולה אשר מספק סגולות רבות לבריאות הנפשית והפיזית של האדם שצורך אותו, עד כי החלו לייצר כמוסות טבעיות ממנו על מנת לקבל את היתרונות הללו בצורה מהירה ופשוטה.

מאת: רוני הכהןתוספי מזון23/07/151851 צפיות
קרוב לוודאי שרק חלק זעיר מצליח לאזן את צריכה היומית ללא שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי, אקסום ואחרים שמצליחים לספק את הכמות הנדרשת בצורה יעילה ביותר.

מאת: אמירתוספי מזון06/03/151720 צפיות
כל אחד מאיתנו אוהב לאכול אוכל שונה אבל כולנו בסופו של יום צריכים את אותם החומרים התזונתיים המסייעים לגוף. בדיוק לשם כך נוצרו תוספי תזונה המאפשרים לנו לא לאכול את כל החומרים שהגוף צריך אך עדיין כן לספק לו אותם בעזרת תוספי תזונה. א מי צריך תוספי תזונה? מה הכמות הנדרשת? ומתי כדאי לצרוך אותם? הכל במאמר הבא

מאת: יונתן קדםתוספי מזון09/03/148606 צפיות
בניגוד למה שרבים סבורים, התפתחות הטכנולוגיה לא הפכה את ניתוח שאיבת השומן לאקט פשוט וקליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica