חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריקוד משפחתי-ביקורת-ארנה פורת,ענבל-אולם דואל

מאת: אלי ליאון-elybikoretתיאטרון30/01/20091978 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

464ריקוד משפחתח-תיאטרון ארנה פורת,ענבל-אולם דוהל464     שיתוף פעולה בין תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער ותיאטרון המחול ענבל הוליד מופע מקסים בשם "ריקוד משפחתי". אמנם הוא נוצר כמופע לילדים ולנוער אך יהנו ממנו גם מבוגרים ובעצם כל הגילים.   המתכונת פשוטה ביותר.סבתא שהיתה רגילה לדאג לנכד שלה פתאום "משתגעת"מראה לנכד אלבום משפחתי ,נזכרת בעבר ומתחילה לרקוד בלהקה שהיא מקימה. זה נותן לה טעם מחודש בחיים, פורחת ומגשימה שאיפות מהעבר. היא מצליחה בסופו של דבר להדביק גם את נכדה לאהוב את ריקודי השורשים שלה, ריקודים אתניים עליהם היא גדלה.   במסגרת הסיפור, הכוריאוגרפית המצוינת רוני ברנדשטטר בנתה מופע בו אנו רואים הן ריקודים אתניים הן ריקודים מודרניים והן שילוב בין שניהם עם קריצה לשפה הענבלית המיוחדת.הרגשנו גם מיקצב תימני בריקוד מערבי מובהק. זהו מופע שיש בו מחנה משותף מענין ויוצא מהכלל בין המוסיקה העכשוית לבין המוסיקה והריקוד המזרחי אתני. על קצה המזלג אנו רואים את הצעדים והתנועות האופיניות שבריקוד הרומני,המרוקאי,התימני,ההודי,העכשוי וכו'.   בריקוד הפח בו מחוללים משתמשים בפח כתוף שאומץ ע'י יהודי תימן ככלי הקשה מסורתי, משולב גם הריקוד המערבי העכשיוי שמאמץ ברצון מסורת זו. אפשר לומר שבמופע נוצר מיזוג גלויות מושלם באמצעות ריקודי השורשים השונים.   המופע נכתב ובוים על ידי יאקי מחרז בצורה קיצבית ביותר,מגוון מאוד, מלא אנרגיה וחום,עם נימה של הומור.הוא מראה לבני הנער והצופים הצעירים האחרים פן אחר של ריקוד, ריקודים שעוברים מדור לדור ושלא מוכרים לכולם.יש בו מוסר השכל ואמירות המוגשות בטוב טעם ועדינות. המוסיקה של רן בגנו חלקה המקורי ושילוב הקטעים  השונים בפס הקול מצוינת מהוה חלק אינטגרלי של המופע ותורמת רבות להצלחתו. התלבושות-אולה שבצור נאות,אסתטיות ומושכות את העין. כל להקת הרקדנים היתה מצוינת במחול והבחורים גם באקרובטיקה.    הנכד -שגיא לוי נהדר.הוא מלא מרץ,רוח נעורים,מחקה את סבתו היטב.תחילה הוא אומר שהנו מספיק מחובר לאוזניות שלו והמוסיקה שהוא אוהב ואין לו צורך להתחבר לתוף ולשגעונות של הסבתא אך בסוף הוא משתכנע ומצטרף ללהקה שהיא הקימה. הסבתא מלכה חג'בי היא באמת מלכה. היא מצויינת הן בריקוד,הן בשירה והן במשחק. היא הוכחה שאם רוצים משהו אף פעם אינו מאוחר להגשים זאת אם אתה עקשן,דבוק במטרה ואינך מותר בקלות .     לראות או לא לראות:לראות ולא רק ילדים ובני נער .מומלץ ביותר לכל הגילים.  נכתב על ידי elybikoret , 23/1/2009 14:16

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131359 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13958 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121282 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121468 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121251 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111319 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111247 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223235 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222816 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223111 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213142 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214230 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213291 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213704 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica