חפש מאמרים:
שלום אורח
28.11.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אכילה מודעת

מאת: אורי אלישרהשמנת יתר18/11/20111005 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קחו שפע, ובסיכול אותיות קלוש קיבלתם פשע. מהו פשעו של השפע? הרי אני מתומכיו הנלהבים ביותר. בעיניי הצמידות בין רוחניות לכחישות חומרית נובעת מפרשנות מוטעית של בני המערב את החוכמות המזרחיות השונות. החיים הם התרחבות, התפשטות וצמיחה. זהו טבעם. צמצום עצמי עשוי לשמש כנתיב ללמידה אבל הוא מלאכותי מעצם הגדרתו. יש לנו רצון מולד לדעת, לגעת, לגלות, להשיג, לקבל, להיות, ואני חושב שאם הרצון הזה שם, צריך להבין אותו, לרכוב עליו כמו על דרקון פראי כך שיוביל אותנו למחוזות מופלאים. קל מאוד לקטלג את חוש ההתפשטות שלנו כיצר הרע ולנסות לבער אותו בעזרתן של 'מידות טובות' – אבל הדבר יוצר מאבקים נצחיים בנשמה, הוא מפצל יותר מאשר מחבר.

כסף, בריאות, מימד חומרי מספק ומפנק – כל אלה נפלאים ממש ואני מאחל לכל אחד ואחת מאתנו שפע מכל זה.

אז מה הבעיה?

לפני כמה שנים בילינו אני ומשפחתי בחופשה בחו"ל, באחד מאותם קלאבים של 'הכול כלול'. הנה מתכון לשפע: אינספור בריכות, אינספור פעילויות, אינספור חדרי אוכל, מסעדות ודלפקים עמוסים כל טוב. זה היה מופלא בהתחלה ופיתה אותי להתיר רסן. התנפלתי על שלל האפשרויות כמו אדם שנכנס לים וקופץ ראש לתוך גל גדול ששועט לקראתו. מהר מאוד חשתי מותש, מייחל למצוא פינה שקטה ולתרגל בה תבנית, או למדוט קצת. אלא שלהזכירכם הגעתי חמוש בילדים קטנים ופעלתנים כך שנגזר עליי למלא עצמי מרץ ולעמוד בקצב.

באופן המפתיע ביותר, אי הנוחות המרכזית שלי התעוררה בחדר האוכל. לעזאזל, היה שם יותר מדי אוכל! מה לקחת? עשרות טבחים, אופים, צולים, מוזגים ומלצרים זמזמו בעמדותיהם, ומיני המאפים, הבשרים, התבשילים, הסלטים, המשקאות, הממרחים והקינוחים היממו אותי. הרגשתי כיצד המקום הזה נוטל ממני את כושר השיפוט שלי, את המיקוד והמרכז שלי, והופך אותי לפתי באיזו ארץ פלאים. כללים וחוקים נשכחו, היגיון ושכל בריא נעלו את עצמם בכספת שבחדר, והתחלתי לבלוס. אכלתי, טעמתי, נשנשתי ולגמתי. תחושת ההתשה שלי רק התגברה.

זהו הפשע של השפע. אם אנחנו מניחים לו להטביע אותנו

בחיבוקו המתוק, הכובש, הוא נוטל מאתנו את בינתנו,

את החריפות הרוחנית שלנו.

אפשר לתת הרבה דוגמאות לנושא: החופש לזפזפ מול עשרות ערוצי טלוויזיה לאו דווקא מעשיר אותנו, הוא נוטה להוזיל בעינינו את החומרים המוצגים לפנינו ולגרום לנו לחפש את 'הדבר הנכון' בערוץ הבא, תמיד בערוץ הבא; ארון הבגדים המתפקע גורם לנו להביט בבגד שרק לפני זמן קצר התרגשנו לרכוש וללבוש – ולא לראות אותו בכלל; האנשים האלה שתומכים בנו, מעצם היותם קרובים ונאמנים נוטים להפוך מובנים מאליהם בעינינו. והרשימה ממשיכה.


להוריד הילוך

הדרך להתמודד עם פוטנציאל ההשפעה השלילית של השפע, היא פשוט להוריד בעדינות הילוך. זה מה שעשיתי בפעם הבאה שהגענו לחדר האוכל העצום. צעדתי לאט, עם צלחת אחת, ומלאתי אותה במזון פשוט. חזרתי לשולחן ואכלתי את ארוחתי באופן מזין: לעסתי לאט, כשתשומת לבי מופנית אך ורק לפעולת האכילה. את זה הגוף שלי אהב. חשתי שהוא מתרענן, מרוצה מהעובדה שאיני מעמיס עליו מזונות כבדים ומיותרים. הודיתי לעצמי על שמצאתי את עצמי בתוך הבלבול אליו נקלעתי. 'כל פעולה בשלווה', כמאמר המשפט: הרי לנו אידיאל לשאוף אליו!

תרגול אכילה מתונה:

'מזון מהיר' הוא אוקסימורון שהוליך שולל רבים וטובים מאתנו. לא רק שאכילה מתונה היא תרגיל נהדר בהתמודדות עם שפע (שהרי גם המקרר וארונות המטבח שלנו נוטים לצבור יותר משביכולתנו לנצל ופעמים רבות אנו זורקים מזון) – זהו גם אחד התנאים החשובים ביותר לדיאטה מוצלחת ולתפקוד ראוי של מערכת העיכול, אחת מספקיות האנרגיה העיקריות שלנו.

תרגול

1. מהפעם הבאה שבא מזון אל פיכם, נסו ללעוס אותו באיטיות, כשאתם נושמים מתוך מודעות במהלך הלעיסה ונמנעים מלפטפט / לקרוא / לצפות בטלוויזיה תוך כדי.

כשאנו פועלים כך מתחוללת בתוכנו קשת של תהליכים חיוביים: אנזימי הרוק מצליחים לעכל את המזון ביעילות ולנו יש את השהות להתענג על המרקם, הטעם והארומה.

2. הודו בלבכם על העובדה שביכולתכם להזין את עצמכם

יש לנו גם השהות להתמלא רגשות תודה על האפשרות להזין את עצמנו ולאחל לכל הברואים שלא ידעו רעב ומצוקה.

3. שימו לב למימד המתווסף למזון שבפיכם בכל פעם שאתם נושפים וכיצד הוא חומק מכם כשאתם שואפים, רק כדי לחזור בנשיפה הבאה. זה מרתק.

כשאנחנו נפתחים לאכילה עצמה המזון נטמע בנו באופן עמוק יותר.

4. כשאתם בולעים את המזון, נסו לעקוב אחריו במסעו הארוך אל תוככם.

אצל רובנו, מרגע שהמזון חוצה את בלוטות הטעם שבפה, אין יותר שמץ של מודעות לגביו. זו הסיבה שאנחנו מרשים לעצמנו לאכול כל כך הרבה 'סוסים טרויאנים': אם זה נראה טוב, מריח טוב, טעים בטירוף ויש לו המון פרסומות בטלוויזיה, למה שלא נאכל את זה (מה, רק כי זה שמן, משומר, עתיר מונוסודיום-גלוטומאט / סוכרים / צבעי מאכל / שרידי אנטיביוטיקה / חומרים החשודים כמסרטנים? למה להיות קטנוניים)?

ככל שאנחנו מתחברים לעצמנו המוטיבציה שלנו להכניס חומרים לא בריאים למערכת פוחתת באופן טבעי – והמעקב אחרי המזון כשהוא יורד מהוושט לקיבה וכו' הוא אתגר שלוקח אותנו לכיוון הנכון.

5. איכלו רק את מה שאתם מודעים אליו בזמן האכילה

אכילה איטית, מרוכזת בעצמה, מובילה לשובע מהיר ושלם יותר. העובדה שאנו מפיקים יותר מתהליך האכילה ומהמזון הנאכל גורמת לכך שנאכל פחות. אם תאכלו רק את מה שאתם מודעים אליו בזמן האכילה – תתפלאו לגלות כיצד באופן טבעי אתם נמשכים למזון בריא ופשוט יותר, חווים פחות התקפי זלילה פרועים ובכלל – אוכלים מה וכמה שאתם צריכים, לא יותר ולא פחות.

אנחנו בני מזל שתרבותנו היא תרבות שפע. אני מאחל לכולנו שלא יחסר מזון על צלחתנו לעולם. אבל בואו נזכור שמידת האיפוק והפשטות יכולות להגן עלינו מפני הפשע שבשפע.

 

אורי אלישר

orielishar.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי אלישר Dip. Ac. Herbs

מטפל ומורה לרפואה סינית ושיאצו

http://orielishar.com/

orielishar@gmail.com

0545-336-989

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי אלישר

מאת: אורי אלישררפואה סינית22/11/11739 צפיות
כיצד מטפלת הרפואה הסינית ביעילות בכאב ראש ובמיגרנה.

מאת: אורי אלישררפואה סינית20/11/11730 צפיות
לטעמי המזון יש יכולות תירפואטיות משל עצמם. קיראו איזה טעם יכול לעזור לאיזו בעיה רפואית

מאת: אורי אלישרדיאטה ותזונה19/11/11843 צפיות
מאחר ורובנו לא מנהלים אורח חיים ספורטיבי; ומאחר וחלקנו סבור שאם 'יעשה דיאטה' בעיותיו הגופניות ייפתרו, נראה לי שחשוב להבהיר בפשטות איך הגוף עובד, ומהי משוואת באת"ל.

מאת: אורי אלישררפואה סינית18/11/11720 צפיות
לפני שאתם לוקחים את משכך הכאב הבא, תעיפו מבט במאמר פוקח העיניים שלפניכם.

מאת: אורי אלישרהשמנת יתר15/11/111079 צפיות
השמנת יתר (obesity) היא ההפרעה המטבולית השכיחה ביותר בארצות המפותחות. ביכולתה להיגרם כתוצאה ממחלה (כגון תת-פעילות בלטות התריס ותסמונת קושינג), אך ברוב המקרים היא אינה תוצר של מחלות – אלא הגורם להן. לרפואה הסינית צורת התייחסות מקורית ודרכי פעולה פאקטיביות להתמודדות עם התופעה

מאמרים נוספים בנושא השמנת יתר

מאת: אודי ביגהשמנת יתר23/09/143927 צפיות
רבים מאתנו סובלים מעודף שומן. עודף שומן נוטה להיאסף באזורים מרכזיים בגוף. בבטן, בסנטר, בזרועות, בישבן, במותנים ובירכיים. כידוע אין כמו שינוי תזונתי ושילוב של ספורט על מנת לטפל בבעיה ולתקן את אורח החיים, אך לעיתים מבקשים לאפס את נקודת הפתיחה באופן יותר קיצוני, ועל כן יש פתרון העוסק בשאיבת שומן. הליך זה מיועד לנשים וגברים כאחד, ומומלץ לעבור אתו לפני גיל 40, וזאת כיוון שמומלץ שהעור יהיה יחסית גמיש, כך הוא יידע להתאים את עצמו מחדש לצורת הגוף שנוצרה לאחר השאיבה.

מאת: רינה אבשלוםהשמנת יתר07/03/1412543 צפיות
ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח חיוני ומצליח חיים עבור חלק מהאנשים, עם זאת עדיין עלולה להיות סוגיה של מחיר מכיוון שלא בכל מקרה תסכים הקופה להשתתף.

מאת: ד"ר רעות בר-לב BodyResetהשמנת יתר19/02/149645 צפיות
במאמר זה נחקור את סוגי הדיאטה הנפוצות היום בשוק. נבין את העיקרון המוביל של כל אחת, היתרונות, סיכויי ההצלחה והחסרונות.

מאת: ד"ר יאיר גילוניהשמנת יתר11/11/139957 צפיות
המכשור החדשני שמאפשר המסת שומן בקור בטיפול אחד בלבד באזורים מסוימים בגוף, הגיע גם לישראל, אחרי שבחודשים האחרונים רשם הצלחה גדולה במדינות אירופה.

מאת: עדי סאקרהשמנת יתר01/10/132867 צפיות
על הקשר ההדוק בין מזון, מערכת העיכול, בריאות וחולי מדברים ומוכיחים מחקרים רבים. הרעיון שעומד מאחורי מאמר זה הוא סוג של איסוף חומרים בעיקר מארה"ב בה למדתי והתמחתי, ,סיכומם למאמר אחד שעושה מעט סדר באמצעות התבונות של טובי המומחים בארה"ב בחקר הסרטן ובעיות במערכת העיכול , ריכוז טיפים בתחום האכילה תחום ההימנעות וכיצד תיפטרו מעודפי רעלים מסוכנים. אז קדימה, הקדימו חכמה למכה. עצירות ורעלים – הסכנה שבפתח ... מדוע מסכנת תופעת העצירות את בריאותינו ? עצירות חייבת להדליק לנו נורה אדומה, מדובר בבעיה אמיתית

מאת: קובי עזרא סוכרתהשמנת יתר15/08/132850 צפיות
סוכרת ופעילות גופנית פשוט תעשה ספורט! הפעילות הגופנית עוזרת מאוד להוריד ולאזן את רמות הסוכר בדם. Barnard, R.J., L. Lattimore, R.G. Holly, S. Cherny, and N. Pritikin. 1982. Response of non-insulin-dependent diabetic patients to an intensive programof diet and exercise. Diabetes Care 5:370-374. אם כן, מה לעשות באיזה ספורט לבחור? אז התשובה הינה פעילות אירובית (כגון: משחקי כדור, הליכה מהירה, ריצה קלה – בזהירות, ועוד), אחת מסוגי הספורט הנ"ל צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות הגופנית של חולה הסוכרת

מאת: ד"ר יאיר גילוניהשמנת יתר14/08/132898 צפיות
המסת שומן בקור היא בלי ספק השיטה המוצלחת ביותר מבין כל השיטות להיפטרות מהשומן המיותר, מטעמים רבים. לשיטה יתרונות על פני שיטות אחרות, והפעם אתרכז ביתרונות הקשורים להשפעות על הגוף במהלך הטיפול ולאחריו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica