חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כאשר רוצים לשפר את חווית הלקוח

מאת: אבנר כהןניהול20/11/2011720 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנן גישות שונות של עסקים לגבי חווית הלקוח ומרכזיותה בעסק, אולם ככל שעסקים מתקדמים, הכל מבינים כי חווית הלקוח היא הבסיס עליו נבנה הקשר עם הלקוח, וכי ללא הלקוחות, העסקים לא יכולים להתקיים. השינוי עמוק עד כדי כך, כי חברות רבות פונות לקבלת ייעוץ כבר בשלב תכנון העסק, כדי להבטיח בניית חווית לקוח חיובית כבר למן הפתיחה.

אתגר אחר של עסקים הוא שימור לקוחות קיימים. כמו כל תחום מקצועי, גם אלה תחומים אשר נדרשות בהם מיומנויות מקצועיות. כיום פועלות בשוק חברות המציעות שירותי לקוח סמוי וסיוע בשיפור שימור לקוחות קיימים לעסקים.

עובד חדש לעסק איננו לקוח סמוי טוב

בעבר עסקים רבים היו נוהגים להיעזר בעובדים חדשים, כדי לבקש מהם לבדוק עד כמה העובדים בחברה עומדים בנהלי העבודה שנקבעו, אולם כאשר אנחנו מדברים על לקוח סמוי, אין זאת הכוונה. לקוח סמוי הוא משהו הרבה יותר מתודי ומתוכנן מאשר בדיקה אקראית של עמידה בנהלים. החברות המציעות שירותי לקוח סמוי אינן מציעות ביקורת רנדומאלית אלא תהליך ארוך טווח של איתור צרכים ובעיות ותיקון הליקויים.

התהליך מתחיל בדרך כלל בביקור של המנהלים המקצועיים של החברה בחוויית הלקוח הרגילה של הלקוח, כדי שאלה יקבלו מושג כללי של האופן בו עובדת החברה והתרשמות ראשונית שתסייע להתחיל לבנות את התהליך. לאחר ההתוודעות והפקת המסקנות הראשוניות תתקיים פגישה מעמיקה יותר עם בעלי העסק כדי לאפיין את המקומות הדורשים בדיקה ואופן הביצוע שלה. השלב הראשון של התהליך הוא איסוף מידע ואיתור הנקודות החזקות והחלשות של העסק.

המשך התהליך טמון בבדיקה שגרתית באמצעות לקוח סמוי, אשר בודק את השינויים בהתאם לתכנית העבודה שנקבעה בפגישה הראשונה, ואשר ממליץ את המלצותיו באשר לשינויים הדרושים והשינויים שבוצעו. הביקורות מבוצעות על פי לוח זמנים ויעדים שנקבעים בדרך כלל בפגישה שהוזכרה לעיל. מלבד זאת, שומרות החברות על קשר רצוף. החברות המובילות בדרך כלל גם מציעות אתר אינטרנט, אשר מאפשר לכם להתעדכן בצורה ישירה בהתפתחות התהליך. בחלק מהמקרים החברות אפילו מציעות עדכון מיידי באמצעות מסרונים אל מכשיר הטלפון הנייד של בעלי העסק.

שלבי התהליך כולו

בדרך כלל התהליך כולו יכלול 3 שלבים עיקריים. השלב הראשון בתהליך הוא שלב האבחון. בשלב האבחון, בו התמקדנו לעיל, כדי להדגיש את חשיבות התכנון ארוך הטווח של התהליך, צריך להכיר את מורכבות העסק, תרבות העבודה בו ועוד. מהות השלב היא איסוף נתונים אודות העסק ואופן פעולתו, כדי להתחיל להבין מהן הנקודות הדורשות תשומת לב. כאן עדיין לא ניתן לדעת מהם הדברים הדורשים שינוי, לפחות לא באופן מוחלט.

השלב הבא בתהליך זה הוא שלב המיפוי. בשלב זה מתחילים למפות ולנתח את הנקודות החזקות והחלשות של העסק כדי לבנות תכנית לצורך ייעול העסק. את התכנית מבצעים בדרך כלל באמצעות מקצוענים, אשר יש להם רקע אקדמי ומקצועי מספיק, כדי לאבחן את התהליכים בחברה. לאחר ניתוח הנתונים האלה מתחילים לבנות את התכנית והשינויים הדרושים לצורך ייעול העסק ובסופו של דבר שימור לקוחות מרבי.

השלב האחרון, אשר יבטיח לכם שימור לקוחות ואת ייעול העסק, הוא שלב המימוש או היישום של המסקנות מהשלבים הקודמים. כאן צריך לבנות תוכנית אשר נבחנת במשך הזמן שיוגדר על ידי שתי החברות יחד, כדי לבדוק את התקדמות התהליך. לא די בבדיקת אחוז שימור לקוחות כדי להבין אם התהליכים השתפרו, ויש צורך להתעמק בתהליכים ולבקר אותם בכל הרמות (אחת החברות מתגאה בכך שהיא אפילו בוחנת את הריח שהלקוח נתקל בו בעת שנכנס לעסק). המעקב יאפשר לכם להבין את מצבו של העסק בתהליך.

 



תגיות המאמר: שימור לקוחות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157215 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510987 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151251 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152549 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147540 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145775 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145778 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201486 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201598 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201615 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201335 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201149 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica