חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כאשר רוצים לייעל את התהליכים בעסק

מאת: אבנר כהןניהול20/11/2011964 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום הייעוץ הארגוני הוא תחום אשר כבר הוכיח פעמים רבות בעבר את חיוניותו עבור עסקים רבים ואת יעילותו בשיפור תהליכי העבודה בעסקים. עצם המעבר לשיח של תהליכים בעסקים משיח של משימות ותו לאו, הוא מהפכה אשר התאפשרה בין היתר בזכות תחום הייעוץ הארגוני.

אחת השיטות היעילות ביותר לבחינת התהליכים והממוקדת בנכס החשוב ביותר של העסק – היא לקוח סמוי לעסק. לקוח סמוי איננו עובד החברה בתחפושת, אלא תהליך שלם, הכולל גם – נוסף על הרבה דברים אחרים ובעיקר מחשבה וניתוח של נתונים – ביקורות על ידי לקוח סמוי שמבקר בעסק מתוך מטרה לסייע לייעול העסק.

על ייעול העסק ושיפור תהליכי העבודה בו

אחת המטרות של כל העסקים היא לייעל את עבודת העסק. למנוע כפילויות ולמנוע מנגנונים מיותרים אשר גוזלים מאמץ וזמן יקר מצוות החברה. חברות רבות משקיעות משאבים רבים לצורך זה, כולל סדנאות גיבוש ובניית צוותי העבודה השונים. אולם, חלק חשוב נוסף של תהליכי החברה בעבודה הוא גם חווית הלקוח. בלי הלקוחות, העסק לא יוכל להתקיים. הלקוחות, ניתן לומר, הם הנכס החשוב ביותר של החברה לצד כוח האדם של החברה והמוצר שלה. עסק אשר יש לו מוצר מעולה, אולם אין בו חווית לקוח מעולה, גם אם הוא רווחי – הוא איננו רווחי כפי שיכול היה להיות אם היו משקיעים בחוויית הלקוח, ומבטיחים כי היא תהיה כזאת המושכת לקוחות להישאר בעסק.

לשם כך, ניתן כיום להיעזר בשירותי לקוח סמוי מאת חברות העוסקות בכך. חשוב להיעזר בשירותי לקוח סמוי כאלה דווקא, משום שהמדובר בתהליך ארוך טווח שתכליתו לבחון ביסודיות את התהליך שעובר הלקוח בחברה, ולא רק לבצע ביקורות חד פעמיות כדי "ליישר" את העובדים החורגים מנהלי העבודה ולהטיל מורא ומשמעת. אין מדובר בשירות של ביקורות פתע, אלא בתהליך מתוכנן היטב שתכליתו ייעול העסק בסוף התהליך.

ראשיתו, של התהליך בפגישה של מנהלי חברת הייעוץ עם תהליכי הלקוח והעבודה בחברה המזמינה. במהלך פגישות אלה מתוודעים מנהלי הייעוץ לכלל השלבים השונים בחוויית הלקוח, במוצר ובתהליכי העבודה של העסק. חלק זה הוא חיוני, כדי לבנות ולאפיין את השלב הבא של הבדיקה שהוא איסוף הנתונים לעומק. על סמך המסקנות הראשוניות המופקות בתהליך זה בונים תכנית של בדיקה מעמיקה יותר של העסק. ייעול העסק יתאפשר רק לאחר שהנתונים שנאספו ייבדקו וינותחו על ידי אנשים מקצוע מוכשרים, אשר יציעו את המלצותיהם על בסיס הידע והניסיון שלהם. באמצעות ההמלצות שתגובשנה לאחר איסוף הנתונים, תיבנה תכנית עבור ייעול העסק במסגרתה תבוצענה גם ביקורות על ידי לקוח סמוי בחברה.

יוגדרו יעדים ולוחות זמנים לתהליך ייעול העסק, כדי להבטיח מעקב אחר ההתקדמות של היישום של המסקנות. שיתוף הפעולה ההדוק דורש, כי בעלי העסק המזמין יידעו בזמן אמת על ההתקדמות ועל נקודות תורפה בתהליך ההטמעה של ההמלצות וכו', ולכן מציעים עסקים רבים העוסקים בתחום זה אתרי אינטרנט, המאפשרים לבעלי החברה המזמינה לראות בדיוק את הביצוע וההתקדמות של תהליך ייעול העסק כולו. בחלק מהמקרים, ניתן אפילו לקבל SMS בזמן אמת על תחילת כל שלב ושלב בתכנית העבודה שנקבעה ועל ההתקדמות שלה.

בתום התהליך, אם יבוצע בצורה רצינית ומעמיקה, תוכלו לראות שיפור ניכר בחוויית הלקוח בחברה ושיפור גם בתהליכי העבודה בחברה ויעילותם. כל אלה יבטיחו, כי העסק שלכם יעבוד בצורה המיטבית – הן כלפי פנים מבחינת תהליכי העבודה בתוך העסק והן כלפי חוץ – מול הלקוחות השונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157214 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510986 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151251 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152546 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147539 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145775 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145776 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201611 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201326 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201140 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica