חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפעלת ביטוח רכב, בשעת אמת

מאת: בן רןביטוח רכב21/11/2011914 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכשתם ביטוח רכב, אך כעת נשאלת השאלה כיצד מגישים תביעה בפועל במקרה הצורך? כיצד נוהגים במקרה של נזקי רכוש או נזקי גוף? למי פונים, כיצד פועלים? ראשית נבחין בין סוגי ביטוח רכב הקיימים ובהתאם את המענה והטיפול הנדרש.

במקרה ורכשתם כמתחייב על פי חוק ביטוח חובה לרכב, ונפצעתם במהלך תאונת דרכים עקב שימוש ברכב המבוטח, אתם, נוסעי הרכב והולכי רגל שנפגעו, כולכם מכוסים במסגרת ביטוח חובה לרכב, משמע כל הוצאותיכם הרפואיות מכוסות וכן הנכם זכאים לפיצוי בגין כאב וסבל ואובדן כושר עבודה.

ביטוח רכב נוסף הינו ביטוח מקיף לרכב, שחל במקרה ונגרם נזק לרכב המבוטח כתוצאה מהתרחשות אירוע ביטוחי כדוגמת תאונת דרכים, שריפה, רעידת אדמה, גניבה, פריצה וכו', אתם יכולים לפנות לחברת הביטוח המבטחת ולהגיש תביעה בגין הנזקים. עם זאת במידה ורכב אחר הינו האשם בתאונת הדרכים תוכלו באמצעות חברת הביטוח להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב האחר הפוגע.

במקרה של תאונת דרכים או נזק רכוש בלבד ללא נפגעים, עליכם ליצור קשר במיידי עם מוקד השירות של חברת הביטוח המבטחת  במידה והרכב מושבת, ומגיע לכם שירותי גרירה וחילוץ במסגרת ביטוח מקיף לרכב, הזמינו גרר שיגרור את הרכב למוסך מורשה המצוי בהסדר עם חברת הביטוח. בעת הגשת התביעה להפעלת ביטוח מקיף לרכב תתבקשו למלא מסמכים ובהם לפרט כיצד אירע הנזק, במקרה ומדובר בתאונת דרכים תתבקשו לשרטט את מקום האירוע, ובמקרה של גניבה, תפרטו את המקרה.

לאחר מכן שמאי מטעם חברת הביטוח יגיע למוסך, יבחן את הרכב ויקבע את גובה הנזקים, במקרה ושיעור הנזקים גבוה משווי מחצית הרכב יוכרז הרכב כבלתי שמיש ואתם תהיו זכאים להחזר כספי בשווי הרכב בהתאם למחירון לוי יצחק בניכוי דמי ההשתתפות העצמית כפי שנקבע במסגרת פוליסת ביטוח מקיף לרכב, ואילו הנזק נמוך יותר אזי הרכב יתוקן בהתאם לקביעת השמאי ואתם תקבלו החזר כספי בכפוף לתשלום דמי ההשתתפות עצמית מצידכם.

כאשר אתם מעורבים בתאונת דרכים חובה לעצור בצד, במקרה של מעורבות בתאונת דרכים ללא נפגעים, חובה להחליף פרטים עם בעל הרכב הפוגע, פרטי יצירת קשר, שם מלא, חברת הביטוח המבטחת, כמו כן מומלץ לצלם את מקום האירוע והנזקים שנגרמו למכוניות המעורבות, בכדי למנוע מצב של תביעות כוזבות. זכרו כי לעולם אין לחתום על הצהרה המעידה כי תאונת הדרכים אירעה באשמתך, אף אם הדבר בולט וברור לכל. השאירו זאת למחלקת התביעות המשפטית של חברת הביטוח.

במקרה של תאונה עם נפגעים, חובה ליצור קשר במיידי עם משטרת ישראל ומגן דוד אדום. אסור להזיז את הרכבים ממקומם אלא במקרה חירום ובו נדרש לפנות את הפצועים במיידי לבית החולים. חוקר תאונות דרכים יגיע למקום האירוע, יתעד ורק לאחר מכן יאשר להזיז את הרכבים ממקומם.

עליכם לתעד את פרטי השוטרים, עדים במקרה והיו נוכחים במקום, ופרטי הרכבים כאמור, ליצור קשר עם מוקד החירום של חברת הביטוח ולבקש שליחת גרר כאמור לעיל. במידה ונפצעתם חובה להתפנות לבית החולים לקבלת טיפול, תעדו את הכל ולאחר מכן הגישו לחברת הביטוח בכדי לקבל את המגיע לכם במסגרת ביטוח חובה לרכב. גם אם חזרתם לביתכם ורק כעבור מספר ימים התחלתם לחוש בכאב, פנו גם אז לטיפול רפואי, קבלו אסמכתאות והציגו אותם בפני חברת הביטוח במסגרת ביטוח חובה לרכב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בן רן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בן רן

מאת: בן רןביטוח נסיעות22/11/11863 צפיות
לאחר צבא, לימודי תואר ראשון או סתם כך ללא סיבה מוגדרת, טיולי תרמילאים הפכו לאבן שואבת עבור ישראלים בכל הגילאים. הנופים הקסומים, האווירה האחרת, הקסומה, תרבויות שונות, טבע, שקט ושלווה, כל אלו מושכים ישראלים לרבים לתקופות שהייה ממושכות, לטיולים מאתגרים וחוויות חד פעמיות. אך כל אלו לא יהיו שווים דבר ללא הידיעה כי אתם בטוחים במסעכם וזאת באמצעות ביטוח נסיעות לתרמילאים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171736 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164124 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163367 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163089 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163068 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143611 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica