חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

במקום לטבוע

במקום לטבוע   / מורן אומידי שמיל

האם יש מקום יותר טוב בימים חמים אלו לאישה בהריון – חוץ מים?

לפני כמה ימים, נכנסתי לים כמו בכל יום כמעט, הים לא שקט בימים האחרונים, וחברתי ואני השתכשכנו לנו להנאתנו.

פתאום התחילו גלים חזקים במיוחד מכמה כיוונים שסחפו אותי פנימה למים העמוקים.

התחלתי לשחות ולשחות במאמץ להגיע למקום שאוכל לעמוד בו כדי לצאת מהסחף, שוחה ושוחה ממש בכל כוחותיי- אבל הגלים לקחו אותי יותר עמוק...

המשכתי לשחות, להתאמץ, להתעייף ובזמן הזה החברה שלי שהצליחה לצאת מהסכנה, אמרה לי:

" אל תשחי- תני לגלים לקחת אותך". שמעתי אותה, זה ישר מצא חן בעיני , מה גם שראיתי שלא ממש הולך לי בדרכי, אז אמרתי לי: " יאללה, אני מנסה- ניתן לגלים לקחת אותי".

הפסקתי להתאמץ, הפסקתי לשחות- ורכבתי על הגלים, וראיתי איך באמת לאט לאט, בלי שאני עושה כלום- הגלים מסיעים אותי לכיוון החוף. אחרי כמה דקות ארוכות הגעתי עם חיוך לחוף.

והחיוך על מה? החיוך היה על ההבנה שזה כל- כך מטאפורי  למה שקורה לי בתקופה של ההריון הזה, לעומת הראשון.

ההריון הזה הביא כבר מתחילתו מצבי רוח שונים ומגוונים, בעיקר כאלה שמוגדרים על- ידינו כ"רעים" או "שליליים"  כמו: עצבות, דכדוך, עצבנות, חוסר חשק, עייפות מהכל. תערובת כזו של "דיכדוכיים" שבאים בלי סיבה, לכאורה. אני יודעת שאנחנו מלאות בהורמונים וזה שכיח, כך כולנו אומרות, אבל בכל זאת זה מצב חדש עבורי, מצב שצריך לעכל (בהריון הראשון "החברים" הללו לא הופיעו). אז לקח לי כמה שבועות להבין ולדעת, שזאת הדרך, שזה כרגע גם חלק ממני, מהחיים.

למזלי, ישנם ברשותי מספר כלים שרכשתי עם השנים, כלים אשר עמדו לצידי גם במצבים נוספים כך שחזרתי אליהם והשינוי לא איחר לבוא. ראיתי שכאשר אני מקבלת את עצמי ואוהבת את עצמי גם במצב כזה המצב הרוח הרע  עובר, למחרת אני קמה שמחה ופתאום אחרי יומיים קמה שוב עם עצבות ... וזה בסדר... כי אני רואה שזה מגיע בגלים ...

בשבועות האחרונים יש והעצבות נמשכת ימים, אז אני לומדת כל פעם מחדש להרפות ולהקשיב. פעם, בעצם עד לא מזמן, זה היה מפחיד: " אני נופלת לדיכאון, מה יהיה? עד מתי זה ימשך? לנצח? "  עכשיו כאשר אני לא מנסה לשחות בכוח החוצה, או נגד הזרם", אין לחץ ואפשר לראות  כי אם נלחמים נופלים ושוקעים עוד יותר לבור המפחיד, ולוקח יותר זמן לחזור.

כעת אני חווה את עצמי בתוך המצב, נושמת לתוכי, לכאן ועכשיו- והפחד מתמוגג וגם העצבות עוזבת  במהרה.

מי שעוד עוזרת לי לחזור לכאן היא התינוקת הנפלאה שבתוכי. הבעיטות הקטנות שלה בפנים  מזכירות לי כמה חיים קסומים יש כרגע, היא כבר מורה נהדרת של יוגה.

הכותבת: מורן אומידי שמיל , מורה ליוגה ומייסדת מרכז יוגה הום

במושב בני- ציון. 09-7480145 .WWW.YOGA-HOME.COM

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורה ליוגה ולהתפתחות אישית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מורן אומידי שמיל

מאת: מורן אומידי שמיליוגה10/08/091362 צפיות
רוב חיי תפסתי את עצמי כאדם שלוו, נינוח, מגיב לחיים בשאלות, בסקרנות. לא ממש ידעתי כעס מה הוא. מקסימום הגבתי ברוגז, רוגז רגיל אשר במקרים קיצוניים נמשך כמה שעות

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204659 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: vodplaceהריון ולידה15/08/1610929 צפיות
אפשר ללכת לבד לצילומי הריון, ואפשר ללכת עם אלו שאנחנו אוהבים.

מאת: רוני הכהןהריון ולידה03/08/1611111 צפיות
העולם מורכב מבחירות שונות ומגוונות שאותן נשים רשאיות לבצע עבור עצמן בתור נשים חופשיות ועצמאיות, אז למה רק היום אנו שומעים יותר בחופשיות על הפלה בכדורים שקיימת כבר תקופה ארוכה?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/1611490 צפיות
זהו זה- ההיריון הארוך ומורט העצבים הגיע לסיומו הטוב ותינוק או תינוקת חמודים הגיחו לאוויר העולם. מכאן, מתחילות אינספור שאלות: איך מאכילים אותם? מתי צריך להחליף להם? איך מטפלים להם בבעיות של גזים בבטן?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167495 צפיות
היום בו מגיח לאוויר העולם תינוק או תינוקת חדשים הם מהימים המרגשים ביותר- לא רק עבור המשפחה הקרובה שלו, אלא גם עבור שאר קרובי המשפחה וכן עבור חברי המשפחה. זהו יום מרגש, אשר כולל בתוכו את תחילתה של דרך מיוחדת במינה.

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167478 צפיות
הכניסה של ילד או ילדה חדשים למשפחה מהווה סיבה למסיבה (שלעיתים אף יכולה להיות כפולה או משולשת). כמו בכל מאורע משמח, כמו יום הולדת או יום נישואין, אנחנו נרצה להעניק מתנות מיוחדות ליולדת ולמשפחתה. למרות הרצון הטוב,

מאת: אבי דוידיהריון ולידה28/12/155946 צפיות
מידע שימושי על תרופה להפלה לנשים המתלבטות כיצד לבצע את ההליך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica