חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אז מה לעשות עם כל הכעס הזה ?

מאת: מורן אומידי שמיליוגה10/08/20091364 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוב חיי תפסתי את עצמי כאדם שלוו, נינוח, מגיב לחיים בשאלות, בסקרנות. לא ממש ידעתי כעס מה הוא. מקסימום הגבתי ברוגז, רוגז רגיל אשר במקרים קיצוניים נמשך כמה שעות.

לאחרונה החיים זימנו לי אירוע קשה במיוחד עבורי ועבור משפחתי. כדי להסיר ספק, לא מדובר במחלה, אבל או תאונה. האירוע קשור לעלילת שווא ובכוונה אני לא מפרטת, לא כי זה לא מעניין,  אלא מפני שלאנשים קורים אירועים קשים בחיים וכל אדם יודע שהמקרה שלו הוא הקשה ביותר. המטרה שלי היא לספר על החוויה הפנימית שלי, על הדרך שאני מצאתי לצאת החוצה ולחזור אל שמחת החיים .

כאשר מצאתי את עצמי בעיצומה של הדרמה, למרות שהייתי בטוחה מאד בדרכי,  הרגשנו  שנעשה לנו עוול  גדול  ויחד עם תחושת  חוסר האונים , חשנו כעס עצום. אז הנה אני מלאה בכעס, המומה מהנסיבות, חשה חבולה וכואבת מבפנים, ביטני והבת הקטנה שלי בתוכי  – חודש שישי – מתבוננות במה שקורה, מה עולה, מה אני עושה?

ההבנה שעלתה מההתבוננות היא שהגוף שלי יודע מה נכון, אני רק צריכה להקשיב לו.

אז נתתי לכעס מקום להיות; לא נלחמתי בו, לא נסיתי לגרש אותו , להשתיק או ליפות אותו. חשבתי שהוא, הכעס, יביא דברים איתו.,  והרגשתי  שזה לגיטימי שאני כועסת .

כלפי חוץ אני ובן זוגי הגבנו  לפרשה, עשינו, נלחמנו ופעלנו בכל המישורים אשר יכולנו . כאשר כל הדרמה מתרחשת בחוץ, בתוכי פנימה הרגשתי התרחבות. כל נשימה היתה בהתחלה כמו קרש הצלה, כמו רפסודה לטובע. כל פעם שהנשימה היתה איתי  ואני איתה, הבנתי שהכל עכשיו בסדר. הסתכלתי פנימה וראיתי שלמרות כל הזעם הנמצא בפנים והטרגדיה בחוץ , משהו בסנטר שלי גדל והתרחב, שאני לא הולכת לאיבוד. חוסן – למרות הרעידת אדמה .

אלו היו ימים מאד ארוכים של כעס, בכי, עצבות מאד גדולה ושוב כעס וחוזר חלילה  ותוך כדי הבחנתי שאני עצמי גודלת בתוכי פנימה, כאילו חוץ מהתינוקת הקטנה שנמה לה אני עצמי צומחת ,  הריון שלי עצמי, כאילו שכל המתרחש בחוץ היה נחוץ לי כדי לצמוח, כדי לאפשר לעצמי להרחיב את התודעה שלי.  כמה פעמים ביום פניתי לילדה הקטנה והחכמה שבי  - אני עצמי – ושאלתי אותה מה היא צריכה? למה היא זקוקה ממני, והתשובות היו על פי רוב, חיבוק, אהבה, להוציא את הכעס. כל פעם שנתתי לה את שהיא צריכה-  הרגשתי טוב יותר, חשתי  אדמה תחת רגלי ולא ניסחפתי אל הסערה.

כבר בימים הראשונים, למרות הקושי, הבנתי שישנם גם רווחים לאירוע ושיש לו מקום בחיי, מקום של למידה. הרווחים היו רבים וגדולים: אני ובעלי התקרבנו וחווינו אינטימיות יוצאת דופן שלא הכרנו קודם, ראיתי איזה חבר בעל ערך הוא. כמו –כן   פניתי וביקשתי עזרה מהקרובים אלי, מה שהיה חדש עבורי,  ואלה נענו בשמחה . נוכחתי לראות כמה בתי חזקה וכמה אני סומכת אליה .ידעתי שיש בתים שהיו קורסים ממשבר כזה, אך הבית שלי  נשאר איתן ורק  התחזק. אמונות רבות בהם החזקתי קודם לגבי אנשים השתנו, דברים טכניים קיבלו תפנית לטובה,  אבל החשוב מכל עבורי היה-  האינטימיות עם עצמי אשר התעצמה, התחושה שטוב לי בתוך  גופי.

 השינויים שהתרחשו היו כמו יתדות של אוהל, העוגנים של חיי-  התרופפו ועפו ,  ואילו האוהל עדיין נשאר על עומדו, לא נופל-  ומה שמחזיק אותו , זו האנרגיה שלי בלבד והוא לא בסכנה. התובנה היתה שהעוגנים  הללו  אולי קיבעו והגבילו אותי, לא התאימו יותר, וכאשר התעופפו להם - היתה ברכה אשר הביא איתה קלילות ואפילו חופש.

ההתכנסות פנימה וההתבוננות איפשרו לכעס להיות מתועל  לאפיקים חיוביים, חזרתי לשחות,  לעשות הליכות, לכתוב, השעורים שלי קיבלו עומק נוסף.  התחושה היא שכאשר לא נלחמתי בכעס/ בעצב/ בדיכדוך -  לא נסיתי למגר אותו , אז הוא מצא דרכים טובות יותר לצאת, כל האנרגיה הזו חיפשה ומצאה דרך פיזית להשתחרר, ולא נשארה תקועה בפנים.

עכשיו אני מרגישה נינוחות חדשה, התבגרתי עוד קצת, אני יכולה לנוח בתוך מה שיש, גם אם זה דיכדוך, זה לא מפחיד כל- כך. אני זוכה לנוח בתוך זה, בנוכחות.  

באותם הימים פתחתי באקראי את הספר "עוצמת הרכות" של טובי בראונינג, ואלו המשפטים שקפצו לעיניי:" החלק הראשון בלקיחת אחראיות מלאה על חייך, הוא קבלת האפשרות שכל מה שקורה לך הוא בחירה שלך, גם אם לא במודע, וחשוב עוד יותר- בחירתך היא מה שאתה עושה עם מה שקורה לך".

ההבנה  שהייתי זקוקה לאירוע הזה בחיי,  היא קשה לעיכול אך  גם משחררת,  מפני שהיא מוציאה אותך מהמקום של הקורבן למקום של צמיחה וקבלה.

מורן אומידי שמיל

מורה ליוגה

מייסדת  יוגה הום – מרכז ליוגה והתפתחות אישית במושב בני ציון

 www.yoga-home.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורה ליוגה ולהתפתחות אישית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מורן אומידי שמיל

מאת: מורן אומידי שמילהריון ולידה17/08/091103 צפיות
לפעמים, לעצור לרגע, להתבונן, לחפש אופציה נוספת למצב נתון הוא המהות. המהות של להיות במקום בחירה חופשית, מקום שמאפשר לנו להיות נינוחות, מקבלות, אוהבות את עצמינו.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163216 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152751 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151784 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141666 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131998 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138392 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128898 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica