חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צמיגים: הטיפול בעונת החורף.

צמיגים הם דבר בטיחותי ברכב ממדרגה ראשונה, הצמיג הינו המומנט הראשון המחבר בין הרכב לכביש, הרבה נהגים בארץ דואגים להחלפת צמיגים בעונת החורף למרות שצריך להחליף צמיגים ברכב בכל ימי השנה.

הסיכון בחורף בנסיעה בצמיגים פגומים שהם יבשים ויש בהם סדקים או שחוקים, הוא יותר גדול בעונת הקיץ, זה ידוע כי בכבישים רטובים רמת האחיזה בין פני הכביש לצמיג נמוכה מכבישים יבשים.

מה קובע רמת האחיזה בצמיג ?

צמיגים לרכב מיוצרים בכל מיני טכנולוגיות שונות, יש צמיגים שמיוצרים במיוחד לעונת החורף כמו שיש צמיגים לעונת הקיץ, משום שבארץ שלנו ההפרש בין טמפרטורה בין שתי העונות הוא גדול, מייבאים צמיגים שמתאימים לשתי העונות, כמו כן המדדים נקבעים לפי סוג הרכב וביצועים בין הנהגים, היחס בין רמת השחיקה ואחיזה הוא יחס הפוך ככה ,אם רמת השחיקה גבוהה אז  האחיזה נמוכה , אפשר לראות בצמיגים מדד השחיקה במילת TREADWEAR, המסקנה היא נהג שצובר ברכבו בשנה 40 אלף קילומטר, לא כמו נהג  צובר רק 15 אלף קילומטר, ברכב שנוסע כמו 40.000 בשנה צריך צמיג עם אחוז שחיקה גבוה, כדי למנוע שחיקה  מהירה של צמיגים ,   ולא להחליף צמיגים כל חצי שנה, ונהג שצובר 15.000 קילומטר ברכבו לא כדאי שיתקין צמיגים עם אחוז שחיקה גבוה, כי זה מיותר. עדיף צמיגים עם רמת שחיקה נמוכה . ככה הוא ישפר את האחיזה של הצמיגים  בכביש , ואם יתקין צמיגים ברמה שחיקה גבוהה הצמיגים יתייבשו לפני שהם נשחקים.

חשוב לזכור !

צריך להקפיד על בדיקת האוויר בצורה תדירה בצמיגים, וצריך לבצע פעולה זו לפני נסיעה ארוכה ברכב, ולפני שיתחמם האוויר בתוך הצמיג. מומלץ בשעות הבוקר, האוויר בצמיג משתנה בין חום לקור משתנה ½ בי אס אי לכל 10 מעלות צלזיוס בטמפרטורה בתוך הצמיג. כמות אוויר לא תואמת הוראות יצרן הרכב, פוגעת בצורה חמורה באחיזה והבלימה של הצמיגים, חוץ מהנזק של אורך חיי הצמיגים. אחרי שבודקים אוויר תדאגו להחזיר את המכסה של שיסתום (וינתיל) האוויר בכדי לשמור על מעבר האוויר ולמנוע התייבשות ודליפת האוויר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עובד בחברת המאסטרו א ע יובוא ושיווק בע"מ www.gantim.com מתמחה בצמיגים גלגלי מגנזיום מצברים ואבזרי רכב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עיסא פאיד

מאת: עיסא פאידמוטוריקה26/10/128616 צפיות
צמיגים לא איכותיים וללא תו תקן עלולים להוות סכנה ממשית לחייהם של אלו הנמצאים בתוך הרכב ובכלל לאנשים הנוהגים בקרבת רכב זה. צמיגים לא איכותיים עלולים להתפרק במהלך הנסיעה, לגרום לרכב להחליק מחוץ למסלולו ובמקרים אף גרועים יותר להתהפך תוך כדי נסיעה

מאת: עיסא פאידתחבורה ורכב - כללי09/12/111203 צפיות
צמיגים שאינם תקינים עלולים לגרום לתאונת דרכים. בדיקה תקופתית והקפדה על תקינותם של צמיגים אלה, תבטיח לכם נהיגה בטוחה ונוחה יותר. מה חשוב לבדוק לפני הנסיעה ובאופן קבוע, אחת לתקופה? על כך, במאמר הבא.

מאת: עיסא פאידתחבורה ורכב - כללי27/11/112363 צפיות
צמיג טויו הוא צמיג פופולארי אצל משפרי הרכב בארץ, יש כמה דגמים שנמכרים בדגם חתך נמוך. TOYO TIRES מיוצרים ביפן, החברה נמצאה במקום ה 12 ברשימת יצרני הצמיגים הגדולים בעולם, יבואנית הצמיגים בישראל היום היא חברת אוטולוקס .

מאת: עיסא פאידתחבורה ורכב - כללי21/11/112228 צפיות
שאלות ותשובות בנושא גאנטים ממגנזיום או - כל מה שכדאי לכם לדעת על גאנטים לרכב

מאת: עיסא פאידמוטוריקה20/11/118948 צפיות
טיפול במצברים לאחר תקופה ממושכת ללא התנעת הרכב , איך להימנע מגרימת נזק למצבר .

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213563 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204156 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205073 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181521 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica