חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שצריך לדעת על רעידת אדמה וכיצד תמ"א 38 מאפשרת הגנה בפני רעידת אדמה!

ובכן, עוד לפני שנדבר על תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה וכיצד היא מאפשרת הגנה בפני רעידת אדמה חיונית והכרחית ביותר עבור כל בניין ובניין בישראל, נדבר קודם כל על רעידת אדמה, מהי בכלל, מהם המאפיינים שלה ומדוע יש להיערך לקראתה דווקא במדינת ישראל. וזה הולך ככה.

ובכן, רעידת אדמה או בשמה האחר רעש אדמה הינה תופעת טבע הרסנית במיוחד אשר לרוב מתחרשת בקרבה של החיבורים ללוחות הטקטוניים ושמקורה בתופעה של נדידת היבשות אשר טבעית ואופיינית לתנועת כדור הארץ. ומה שקורה במהלך רעידת אדמה זה שחרור הלחץ השורר בין הלוחות הטקטוניים, מה שגורם לרעידה ולרעש אשר נוצרים על פני האדמה והקרקע אשר קרובים אליהם.

על רעידת אדמה, ההשפעות והמאפיינים שלה והקשר שלה לתמ"א 38!

רעידת אדמה, כאשר היא מתרחשת, גורמת לנזקים ולאובדן אדיר במונחים של אזורים שבהם חיים בני אדם, בנויים בניינים ובתים, מה שמתבטא בהתמוטטות עד היסוד של המבנים ולמותם של בני אדם רבים אשר נקברים תחת ההריסות.

לפיכך, יש לנקוט בפעולות מקדימות והיערכות מראש אשר יעניקו כלים ואפשרויות של מערכת התרעה בפני רעידת אדמה. ואילו, במדינת ישראל, מפאת היותה ממוקמת על השבר הסורי – אפריקני, אחד מן האזורים המועדים ביותר לפורענות מבחינת רעשי אדמה, תמ"א 38 מספקת הגנה בפני רעידת אדמה יסודית ומוחשית ביותר.

ביצוע של תמ"א 38 הינו אחד מפעולות ההגנה הטובות והאפקטיביות ביותר בפני רעידות אדמה!

בהמשך לכל מה שנאמר לעיל אודות רעידת אדמה וכיצד יש להתכונן אליה, הגענו לחלק המעניין והיישומי ביותר, החלק של תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. תוכנית זו נועדה להעניק הגנה בפני רעידת אדמה למבנים ישנים אשר לא עומדים בתקנים החדשים –

-והמחמירים של הגנה בפני רעידת אדמה. תוכנית זו מאפשרת לקבלנים ויזמי בנייה לחזק ולהוסיף חלקים למבנים באופן שהם ייצבו ויחזקו אותם ויעניקו להם חוסן ועמידות בפני רעידת אדמה. אין ספק כי מדובר בפתרון ההגנה הטוב והיעיל ביותר. כל מה שנותר לעשות זה לוודא זכאות, אפשרויות בנייה ובחירה של קבלן מבצע. בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

EQI היא החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות ההתרעה מפני רעידות אדמה. החברה עוסקת באופן ממוקד בתחום ההתרעה בפני רעידת אדמה ובו בלבד ומספקת פתרון כולל ומושלם המותאם לצרכי כל אתר וארגון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת EQI - מערכות התרעה בפני רעידת אדמה

מאת: EQI - מערכות התרעה בפני רעידת אדמהשיפוצים29/03/125286 צפיות
לפי מגוון של מומחים רעידת אדמה בישראל היא בלתי נמנעת ופגיעתה בישראל היא רק עניין של זמן. אין ספק כי הקביעה הזו מפחידה מאוד.

רגע לפני שגלי ההרס של רעידת אדמה מתפשטים וגורמים לנזק ממשי, לרכוש וחס וחלילה גם לחיי אדם, ניתן לחזות זאת מראש. דרך אחת שבה פועלת המערכת היא התקנת חיישנים במקומות שונים אשר מועדים להתרחש בהם רעידות אדמה או התקנת חיישנים במקומות רבים ככל האפשר בכל רחבי הארץ.

רעידות אדמה אינן "מחכות" לזמן מסוים והם אינן מתרחשות רק במקומות נטושים או מבודדים. לכן ניתן לראות כיצד התרחשות של רעידת אדמה בגני ילדים למשל היא דבר איום שקורה במקום הומה אדם. לא רק מרכזי קניות וכד' הם מרכזים הומי אדם אלא גם מוסדות לימוד ולכן רעידת אדמה בבתי ספר היא אסון לאומי.

רבות כבר נאמר על כך שמדינת ישראל בהחלט יכולה לסבול מהופעה של רעידות אדמה בעוצמות שונות. אנו יכולים לראות בפועל כיצד בעבר הרחוק והלא רחוק חווה אזור ארץ ישראל פעילות טקטונית מסוכנת ביותר. לכן רעידת אדמה בגני ילדים או רעידת אדמה בבתי ספר הן לצערנו הרב דבר שיכול להיות כואב ביותר.

על אף שלאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל התרחשו אינספור רעידות אדמה, עדיין אין כלים מדעיים וטכנולוגיים מספיקים ומספקים אשר מחזיקים ביכולת של התרעה בפני רעידות אדמה. מדובר אולי בעובדה המרה ביותר בכל מה שקשור להתרחשות עתידית של רעידות אדמה במדינת ישראל, מדינה אשר מחזיקה בהיסטוריה "מפוארת" של רעידות אדמה אשר התרחשו בה לאורך כל שנות קיומה.

מאת: EQI - מערכות התרעה בפני רעידת אדמהשיפוצים30/11/111101 צפיות
שומעים בחדשות באופן קבוע על תרחיש רעידת אדמה שעלול להתרחש בארץ? מפחדים שעצם זה שמדינת ישראל יושבת על השבר הסורי אפריקאי עלולה רעידת האדמה להתרחש בעוצמה גדולה? אז הגיע הזמן לקחת נשימה עמוקה ופשוט להירגע.

מאת: EQI - מערכות התרעה בפני רעידת אדמהשיפוצים24/11/111200 צפיות
רעידת אדמה חייבת לקבל מענה חכם ונכון בכל רגע נתון. בשנים האחרונות מדינת ישראל בכלל ומערכת החינוך בפרט שמה לעצמה בראש סדר העדיפויות התמודדות יעילה וחכמה עם תרחישים של רעידות האדמה.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232628 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223294 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211225 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica