חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלון אירופה-ביקורת-מטיי וישניאק-תיאטרון קרוב

551מלון אירופה-מטיי וישניאק-תיאטרון קרובת"א551 צילומים אלי ליאון תיאטרון קרוב בניהולו של ניקו ניתאי מעלה כעת בבכורהבישראל את המחזה" מלון אירופה" מאת המחזאי הרומני מטיי וישניאק המתגורר כעתבפריז. טוב עושה תיאטרון קרוב שמעלה מפעם לפעם הצגות שלמחזאים לא ידועים בארץ ונותן בצורה זו אפשרות לאוהבי התיאטרון להכיר מחזאים שאיןכמעט כל סיכוי שיועלו בתיאטרונים הממוסדים הגדולים. וישניאק נולד בתקופתו של צ'אוצ'סקו והכיר היטב אתהשיטה הקומוניסטית להלהיב את העם באידאולוגיה ולאומנות מזוייפת שאינה תורמת דבר לעםאלא רק הרס ושכול. וישניאק נחשב היום לאחד המחזאים הבולטים בתיאטרוןהאלטרנטיבי באירופה והוא כמעט לא ידוע בארץ למרות שזה המחזה השני שלו המוצג כאןשניהם בתיאטרון קרוב ושניהם בבימויו של ניתאי. זוג הורים וביחוד האם אינם מוצאים מנוחה כל עוד לאיגלו את קבר בנם שנהרג במלחמות הפנימיות בין המדינות החדשות שהרכיבו את הפדרציההיוגוסלבית לשעבר. זאת היתה בעצם מלחמת אחים בה נלחמו אנשים שחיוביחד, לעתים מאותה משפחה , דיברו כמעט באותה שפה והיה להם מבנה מדינימשותף. זאת היתה מלחמה שכל אחד ניצל אותה לטובתו הוא,לפרנסתו, להשרדותו. המלחמה הסתימה אך התוצאות לא נשכחו במהרה ויצרו קרעשלא ניתן לתיקון. המחזה מעורר למחשבה גם לגבי ארצנו וקיומנוהבטוח בשלום כל עוד חיים ביחד שתי אוכלוסיות שונות ולא חשוב אם מגדירים אותן כשניעמים,שתי דתות או שתי דעות פוליטיות.אין ספק שיש למחזה גם השלכה עלינו ועלעתידנו. אמנם המחזה מספר על בוסניה אך מצב דומה יכול לקרותבכל מקום בו חיים שני עמים,שני מרכיבים שונים של אוכלוסיה,שתי קבוצות. כנראה שאין אפשרות מסיבות פוליטיות,ואחרות ששתיקהילות שונות יחיו ביחד בשלום יציב של קבע. שמונה הם השחקנים המבצעים כמעט כולם כמה תפקידיםשונים חלקם אפיזודיים קצרים. משחקם של כל השחקנים טוב מאוד. שמואל וולף הותיק בתפקיד האבא נכנע כמעט שקטלאשתו ומגלם את תפקידו מצויין. האמא-מיקי מרמור הספק ,האי ודאות אינם נותנים לה מנוחוהיא מביעה זאת היטב. הספק הורג והוא לפעמים גרוע מהודאות. ויבקו-הבן-עודד גוגנהיים מלא נעורים וחן וממלא אתתפקידו המת-החי היטב. הבחורה-ורד שוורץ נותנת את הפן הבידורי בהצגה  בצורהטובה ויפה. כל שאר השחקנים אבי חדש,סהר לחמי,טל עדן ודוד אררטהממלאים כל אחד כמה תפקידים משנים את אופיים והתנהגותם היטב בהתאם לטיפוס אותומגלמים. ניקו ניתאי ביים את המחזה ברגש רב.מרגישים שהוא מזדההעם סבלם של הנפשות הפועלות. הוא הכניס בהפקה זו סצינות קצרות מבדרות הגובלותבהומור ולפעמים בגיחוך כדי לתת לקהל לנוח במקצת מהתוכן הכבד של המחזה. קטיעת ההצגה ע"י סצינות אלו החיצוניות והבידוריותיוצר את הרושם שההצגה מורכבת מקטעים קטעים והרצף העלילתי נפגם במקצת אך הדבר  נחוץלהצלחת ההפקה. יש סצינה סרקסטית מקסימה בחריפותה  ומבוימת היטב ככלההצגה  על אירופה, על גזענות, כושים וזונה. התפאורה בדי שקי חול -סרגיי ברזין מכניסה את הצופהלאוירה המתאימה.המוסיקה -פרדי גוטליב והתאורה -אורי רובינשטיין  שותפיםלהצלחה. לראות או לא לראות:הצגה המעוררת למחשבות,ערוכה,משוחקתומבויימת היטב.הנאה אמנותית לצופה.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,23/8/2009 11:14
 



תגיות המאמר: דרמה, ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131363 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13963 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121287 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121473 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121254 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111322 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111250 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223298 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223589 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223326 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205184 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205223 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206159 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192340 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica