חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

CRM באינטרנט מול CRM פנים ארגוני

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע27/08/20091337 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תוכנת CRM באינטרנט או בתוך הארגון ?

בימים אלו כאשר המצב הכלכלי לא מזהיר, והידוק החגורה הוא שם המשחק, מתעורר שוב הדיון בקהילת מפתחי ומטמיעי תוכנות CRM על יתרונות ה  CRM ב"ענן" (אינטרנט) מול אירוח תוכנת  CRM בשרת הארגוני המקומי.

CRM באינטרנט

לכאורה על פניו נראה כאילו תוכנת CRM אינטרנטית עדיפה - נותנת לאנשי מכירות או שירות בשטח גישה מהירה מכל מחשב שהוא, המידע מאוחסן בשרתים של חברה מארחת וחוסך בכך צורך ברכישת שרת ארגוני וכו'. כמו כן מבנה התמחור הנהוג בתוכנות אלו הוא מבנה של "השכרה", וישנם עסקים המעדיפים את התשלום החודשי הקטן יחסית על פני תשלום חד פעמי גבוה יותר.

אך אליה וקוץ בה - ביישומי אינטרנט חסרים מרכיבים רבים שהם חלק ממערך המחשוב הארגוני, ושאינם מאוחסנים באינטרנט. העובדה כי נתונים אלו, ובמיוחד התוכנות המפעילות אותם אינם מאוחסנים  באינטרנט מעקר חלק גדול מיכולות ה CRM האינטרנטי.

דוגמאות:

א)     חסר קישור של תוכנת ה CRM למערכת הפיננסית הארגונית, וע"כ לא ניתן לראות את מצבו הפיננסי של הלקוח בתוכנת ה CRM.

ב)     לא ניתן לייצר סביב הלקוח מסמכים (הצעות מחיר, סיכומי פגישה וכו') במהירות וביעילות היות ומרבית התוכנות שאנו משתמשים בהן הן מתוצרת מיקרוסופט ואינן אינטרנטיות (כל מי שניסה להעלות מצגת פאוור פוינט מכובדת  לאינטרנט מכיר את הבעיה) והפתרון של הסתמכות על יישומי "אופיס" אינטרנטיים למיניהם עדיין (למשל google docs) לא איכותי מספיק.

ג)       יכולת אחסון מסמכים במסגרת תוכנות הארכיב הפנים ארגוניות לא קיימת ונוצר מצב בו ישנם מסמכים המאוחסנים בתוך הארגון ומסמכים המאוחסנים חיצונית לו.

ד)      יכולת קישור לתוכנות תפעוליות פנים ארגוניות (רצפת ייצור, תוכנות גרפיות, ניהול מלאי, תוכנות כ"א וכו') לא קיימת.

CRM מקומי

מרבית מנהלי ה IT בעולם מעדיפים כיום תוכנות CRM מקומיות (מותקנות במחשבי הארגון עצמו). להלן חלק מהסיבות:

א)     ישנו פתרון זמין ואיכותי של חיבור מרחוק לשרתים ארגוניים (טרמינל סרבר) וגם לרשתות קטנות ללא שרת (VPN או תוכנת השתלטות). פתרון זה מאפשר גישה מלאה למידע הארגוני כאשר האינטרנט משמש כתווך פיזי בלבד

ב)     אבטחת מידע בחיבור מרחוק לשרת טובה הרבה יותר לארגון. האבטחה איכותית  היות והיא מקיפה יותר, מדוייקת יותר (בהרשאות גישה, כתיבה, מחיקה, שינויים וכו' לכל ספריה / מחשב בארגון) ויעילה יותר מאשר ההרשאות הנהוגות בתוכנות ה CRM באינטרנט

ג)       התלות בגורם חיצוני (ספק האינטרנט כמאחסן המידע) נעלמת. כל מי שקרא חוזה של חברת אחסנת מידע (כולל האותיות הקטנות) מבין כי חברות אחסנת המידע מסירות מעצמן כמעט כל אחריות על תקינות ואבטחת הנתונים

ד)      גישה מרחוק (VPN, טרמינל סרבר וכו') מאפשרת נגישות לכל התוכנות המותקנות בארגון, וניהול המסמכים נשאר כולו פנים ארגוני

ה)     תוכנת CRM באינטרנט קשיחה יותר מבחינת יכולות ההתאמה שלה לצרכיו הספציפיים של הארגון. קשיחות זו נובעת מכך שאותו יישום פיזי (קובץ ההפעלה של התוכנה הממוקם בשרת האינטרנט) משרת בו זמנית ארגונים רבים. על כן כל שינוי נקודתי שהלקוח דורש חייב להתאים לכלל הלקוחות העובדים מול התוכנה. מרבית ספקי ה CRM  האינטרנטי נמנעים מלבצע "תפירה" ואפילו חלקית וקטנה של פתרון מול הלקוח מסיבה זו.

מחקרים עולמיים מראים כי נכון להיום, העדיפות של אחסנת מידע פנים ארגונית (במיוחד מידע מסחרי רגיש) נכונה גם תפעולית וגם כלכלית. בהסתכלות לטווח בינוני וארוך, רכישת תוכנת CRM  בהתקנה מקומית היא זולה יותר הן בעלויות הרכישה והן בעלויות האחזקה השוטפת,מעלויות תוכנת CRM אינטרנטית. כל זאת בודאי כשמדובר על ארגונים דינמיים שגדלים ועקב כך באופן טבעי משנים את דפוסי עבודתם וע"כ צריכים תוכנה דינמית ופתוחה לשינויים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף וילנסקי הוא מנהל השווק וההטמעה של "תבל תעשיות תוכנה" המפתחת ומשווקת את תוכנת "ברק CRM". לחברה נסיון בן למעלה מ 10 שנים בכתיבת והפצת והטמעת "ברק CRM" ומעל 1000 משתמשים.
לפרטים: www.crm.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף וילנסקי

מאת: אסף וילנסקישימור לקוחות21/03/121166 צפיות
מהן דרישות הסף מתוכנת CRM לצורך ניהול שירות לקוחות / מוצרים ? בבואנו לרכוש / להשתמש בתכנת CRM לצורך ניהול שירות ללקוחותינו עלינו לבחור את התכנה היטב. לא כל תכנת CRM בנויה לניהול שירות לקוחות, ויודעת לנהל את הפעילות מול הלקוח בהקשר של המוצר/שירות שנמכר ללקוח (תוקף שירות, היסטוריית מוצר וכו') אז מה נדרש על מנת להצליח בתפעול/ ניהול שירות הלקוחות ?

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע09/11/091568 צפיות
כיצד מחברים איש שטח לשרת הארגוני או למערכת המחשוב הארגוני ? מאמר קצר זה סוקר את השיטות המקובלות בשוק ואת יתרונותיהן וחסרונותיהן + טבלת השוואה למילוי ע"י הקורא על מנת לבדוק את התאמת כל אחת מהשיטות לפי יכולות הארגון וצרכיו

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע30/08/091361 צפיות
ארגונים רבים מגיעים למסקנה כי עליהם לנהל את הקשר מול לקוחותיהם ואת דרך הניהול הפנימית בארגון, בצורה טובה יותר. לצורך כך הם מתחילים להתעניין ביישומי CRM כמענה לצרכים אלו ולצרכים נוספים. השאלה הגדולה היא - כיצד ניגשים לבחור את התוכנה המתאימה מתוך שלל התוכנות? ומהם ההכנות הנדרשות מהארגון על מנת להטמיע מהלך ארגוני חדש הכולל שינוי נוהלי עבודה ? במאמר זה אנסה לתת את שלושת העקרונות הנדרשים כהכנה לרכישת תוכנת CRM.

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע27/08/092342 צפיות
מהם הקריטריונים המרכזיים להצלחת הטמעת תוכנת CRM בארגון ? מה מבדיל בין הצלחה לכישלון ? במאמר זה ינתנו אבני דרך לבניית תוכנית הטמעה מוצלחת וכמו כן מופיע קישור לתוכנית הטמעה מובנית ויסודית שתבטיח את הצלחת ההטמעה בארגון

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע27/02/221133 צפיות
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה? ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום! היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר. חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות! ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/211067 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21925 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21844 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161767 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161509 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/152228 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica