חפש מאמרים:
שלום אורח
03.12.2021
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התחברות למחשבי הארגון מהשטח - טבלת השוואה

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע09/11/20091370 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך מרשתים ארגון מרובה סניפים ?

איך מאפשרים לסוכני שטח להתחבר מרחוק לרשת הארגונית?

ארגונים רבים נתקלים שוב ושוב בבעיה לחבר את כלל עובדי הארגון לרשת אחת , בעיקר צפה הבעיה בשלב התרחבות הארגון או אופי העבודה של של ארגון המסתמך על סוכני שטח.

מנהלים רבים מעולים ככל שיהיו בתחומם אינם שולטים דיים בעולם המחשוב ולא מכירים פתרונות לבעיות שהוצגו בפתיח.

להלן מובא הסבר קצר על מספר פתרונות אפשריים וסיכום מספר פרמטרים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת בעת שבוחרים פתרון מסוג זה:

א.      Terminal Server,טרמינל סרוור ובתרגום לעברית- שרת עגינה, וכשמו כן הוא, מאפשר עגינה (חיבור) של מספר משתמשים רב למחשב מרכזי אחד עליו נמצאים היישומים אותם נדרשים המשתמשים המרוחקים להפעיל, כמו גם חיבור לתקיות מידע וחומר דיגיטאלי ארגוני המצוי ברשת הארגונית.

בעצם מדובר במחשב עליו מותקנת תוכנת שרת בעלת רשיון מיוחד לחיבור משתמשים מחוץ לרשת הפיזית של הארגון ,המשתמשים המרוחקים צריכים להתחבר לרשת האינטרנט ולאחר מכן באמצעות כלי(תוכנה מובנית ב WIN-XP) לשרת. (ראה תרשים 1)

השרת אליו מתחברים מקצה לכל משתמש מעין מחשב וירטואלי שעליו הוא עובד וכך כל משתמש מקבל שוחלן עבודה עצמאי וכו'

יתרונות:

  • החיבור מאובטח ביותר היות ונושא האבטחה מטופל בארגון.
  • החיבור מהיר יחסית היות והמשתמש מחובר ישירות מול השרת
  • פעילות המשתמש מול השרת ניתנת לניטור ושליטה מלאה ע"י מנהל הרשת הארגוני, וכך ניתן להקצות לו גישה מוגבלת לתוכנות מסויימות בלבד, בתנאים מסויימים וכו'

חסרונות:

  • נדרש שרת ארגוני (תוכנת שרת ובד"כ גם חומרת שרת+ חומרת הצפנת מידע)
  • נדרשים רשיונות טרמינל סרבר לחלונות של מיקרוסופט
  • נדרש מנהל רשת מקצועי המבין את הארגון וצרכיו ואת כל נושא האבטחה

פתרונות:

  • שימוש בתוכנת שרת על בסיס לינוקס. יתרונותיה - היא חינמית ואינה חשופה לוירוסים דרך האינטרנט, נושא ההתחברות הטרמינלית מובנה בה ולא נדרשים רשיונות.

דרישות

יתרונות

אבטחה

חסרונות

עלות

תחזוקה

ב.      השתלטות WEB, שימוש באתרי אינטרנט המאפשרים להתחבר מרחוק למחשב מסוים, בתנאי שהוא דלוק ומחובר לאינטרנט ומותקנת עליו "תוכנת לקוח" של האתר דרכו מתבצע החיבור לדוגמה: log me in ,Team viewer.   תהליך החיבור פשוט יחסית אך נדרשת מיומנות שימוש במחשב מהמשתמש. (ראה תרשים 2)

יתרונות:

  • פתרון קל וזמין
  • פתרון מאובטח כאשר האבטחה מבוצעת בד"כ באמצעות האתר המקשר בין המחשבים

חסרונות:

  • פתרון איטי יחסית מבחינת מהירות התקשורת (העברת הנתונים) היות והמידע עובר דרך "מתווך" (אתר האינטרנט שדרכו משתלטים על מחשב הקצה)
  • גרסאות החינם אינן מאפשרות העברת קבצים, הדפסה בצד המשתלט וכו'
  • השתלטות על מחשב (במשרד בד"כ), מנטרלת את המחשב בזמן החיבור. על כן, על מנת לעבוד במשרד ובשטח (באמצעות השתלטות), נדרש מחשב קבוע עליו יכולים להשתלט מהשטח.

דרישות

יתרונות

אבטחה

חסרונות

עלות

תחזוקה

ג.       רשת "נימית" , רשת מורכבת ומתוחכמת מאוד המחזיקה קווי תקשורת רחבי פס קבועים פתוחים בין אתרי החברה הפיזים הדורשים חיבור(קו נל"ן -נקודה לנקודה). בנוסף לכך מציבים בכל סניף של הרשת ,"שרת קצה" יעודי שתפקידו להעתיק אליו את המידע העדכני משרת החברה מרכזית, ואליו מתחברים המשתמשים בסניפים המרוחקים, (ראה תרשים 3)

יתרונות:

  • חיבור מוצפן ומאובטח (לא באמצעות תשתית ציבורית)
  • העברת נתונים במהירות מקסימלית

חסרונות:

  • עלויות גבוהות - שרתים, החזקת רשת נל"ן, מגברים וכו'
  • עלויות החזקה גבוהות - אחזקת תשתית, אנשי רשת, אחזקת שרתים

דרישות

יתרונות

אבטחה

חסרונות

עלות

תחזוקה

ד.      מחשוב "ענן", תפיסת עולם ישנה/חדשה בעולם המחשוב ,שתופסת תאוצה לאחרונה לאור התרחבות רוחבי פס הגלישה באינטרנט. בתום ההסבר על מחשוב ה"ענן" תובן הסיבה לתאוצה הגוברת שיש לשיטה בתקופה האחרונה. מדובר בעצם על כך שכל הרשת האירגונית, תתבסס על מרחב אינטרנט וירטואלי - "ענן אינטרנט", שממוקם פיזית על שרתים בחוות השרתים הגדולות של ספקיות האיטרנט עצמן. אל הרשת הזו יתחברו המשתמשים האירגוניים ויעבדו כאשר הם מחוברים לאתר האינטרנט האירגוני עליו יופעלו היישומים השונים הנדרשים. (ראה תרשים 4)

יתרונות:

גישה מהירה למידע הארגוני

אין צורך בהחזקת תשתית

חסרונות:

דרישות

יתרונות

אבטחה

חסרונות

עלות

תחזוקה

ה.     מסופונים, סוכני השטח מצוידים במחשוב כף יד (פאלם,i-paq, ודומיהם, כיום אפילו i-phone ) ,או במחשבי נטבוק (ניידים קטנים ודלי יכולות), עליהם מופעלת גרסא מוחלשת בד"כ או חלקית של היישום האירגוני. כלים אלו מתפקדים כמחשבים לכל דבר בהקשר של היישום שאליו הם מותאמים. אחת לזמן מה, בהתאם לנוהל פנימי בארגון, עליהם לסנכרן את המכשירים עם השרת המרכזי של החברה. סנכרון זה מתבצע או על ידי חיבור פיזי לשרת (בעת שמגיעים למשרדי הארגון) או בחיבור אלחוטי לסוגיו- סלולרי, חיוג טלפוני, או אינטרנט בפס רחב. חיבור מסוג זה מופיע אחרון ברשימה שכן הוא מעין בן חורג לשיטות הקודמות שתוארו ואין הוא מחבר "באמת" את הסוכן מהשטח לרשת האירוגנית, אלא מעדכן אותו ומתעדכן ממנו בלבד(לדגומא:הסוכן לא יוכל לצפות במסמכים ברשת הארגון מהמכשיר הנייד,אך יקבל רשימות מלאי מעודכנות וימסור הזמנות מלקוחות או עדכונים). (ראה תרשים 5)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף וילנסקי הוא מנהל השווק וההטמעה של "תבל תעשיות תוכנה" המפתחת ומשווקת את תוכנת "ברק CRM". לחברה נסיון בן למעלה מ 10 שנים בכתיבת והפצת והטמעת "ברק CRM" ומעל 1000 משתמשים.
לפרטים: www.crm.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף וילנסקי

מאת: אסף וילנסקישימור לקוחות21/03/12979 צפיות
מהן דרישות הסף מתוכנת CRM לצורך ניהול שירות לקוחות / מוצרים ? בבואנו לרכוש / להשתמש בתכנת CRM לצורך ניהול שירות ללקוחותינו עלינו לבחור את התכנה היטב. לא כל תכנת CRM בנויה לניהול שירות לקוחות, ויודעת לנהל את הפעילות מול הלקוח בהקשר של המוצר/שירות שנמכר ללקוח (תוקף שירות, היסטוריית מוצר וכו') אז מה נדרש על מנת להצליח בתפעול/ ניהול שירות הלקוחות ?

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע30/08/091163 צפיות
ארגונים רבים מגיעים למסקנה כי עליהם לנהל את הקשר מול לקוחותיהם ואת דרך הניהול הפנימית בארגון, בצורה טובה יותר. לצורך כך הם מתחילים להתעניין ביישומי CRM כמענה לצרכים אלו ולצרכים נוספים. השאלה הגדולה היא - כיצד ניגשים לבחור את התוכנה המתאימה מתוך שלל התוכנות? ומהם ההכנות הנדרשות מהארגון על מנת להטמיע מהלך ארגוני חדש הכולל שינוי נוהלי עבודה ? במאמר זה אנסה לתת את שלושת העקרונות הנדרשים כהכנה לרכישת תוכנת CRM.

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע27/08/091984 צפיות
מהם הקריטריונים המרכזיים להצלחת הטמעת תוכנת CRM בארגון ? מה מבדיל בין הצלחה לכישלון ? במאמר זה ינתנו אבני דרך לבניית תוכנית הטמעה מוצלחת וכמו כן מופיע קישור לתוכנית הטמעה מובנית ויסודית שתבטיח את הצלחת ההטמעה בארגון

מאת: אסף וילנסקיניהול ידע27/08/091104 צפיות
בזמן האחרון מתעורר שוב הדיון בקהילת מפתחי ומטמיעי תוכנות CRM על יתרונות ה CRM ב"ענן" (אינטרנט) מול אירוח תוכנת CRM בשרת הארגוני המקומי. הסיבה - התפקחות מהאופוריה הכלכלית שאפייניה את השנים הקודמות ואכזבה מקצב התפתחות והשלמות של מודל ה SAAS (תוכנה כשירות) מה הבעד והנגד ?

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/21310 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21464 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21393 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161363 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161112 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/151832 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

מאת: דניאל מוריץניהול ידע14/01/154383 צפיות
כאשר אתם נדרשים לנהל מלאי בחנות שלכם, עליכם לחשוב כיצד יהיה אפשר לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. אתם בעצם מחפשים שיטה מסוימת של קידוד, אשר תאפשר לכם לתת סימן מוסכם וקבוע לכל מוצר, וכאשר אותו סימן יהיה מזוהה במערכת - אותו מוצר גם יוזן. הדבר כמובן חוסך את הצורך לכתוב בכל פעם את שמו של המוצר או לחפש אותו בקטלוג - בוודאי כאשר מדובר על מאות או אפילו אלפי מוצרים שונים. אז מה יכול להיות הפתרון לכך?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica