חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אגדות על טבעת יהלום

לאורך ההיסטוריה, היהלומים הקסימו את דמיונם של האנשים. הם נמכרו או נרכשו במחירים מפליאים, הולידו אגדות ומיתוסים ששורדים עד היום ועברו בירושה מדור אחד למשנהו היו סמל של סיפורי מתח ודרמה רבים , סיפורי אהבה וסיפורי אגדה על תכשיטים שעיטרו כלי נשק הקדשו ספרים, שירים, ציורים, היו שקיללו ולהפך העריצו אותם.
היהלומים היו ונשארו הסמל החזק ביותר והמשפיעה ביותר בתרבויות רבות. ללא קשר של זמן ,ולא מעט אנשים טיפחו את החלום להסיג את החלום המושלם. השם "יהלום" (diamant) באה מהמילה היוונית "adams" שאומר שהחומר לא חדיר,בלתי מנוצח, החומר החזק הזה בעל קשיחות ,הפך לאגדה. היהלום נחשב בתחילה למתנת האלים ,היה סמל של שגשוג ועושר,כוח וגם הגנה מפני קסמים מרושעים או אבן של מלכים וקיסרים.
אנו מוצאים אותו מוזכר מאז ימי קדם בהודו,אירופה,יפן,באמריקה ,באפריקה,כמעט בכל מקום לדברי החוקרים האזכור הראשון של הפנינה זהו כתב היד בסנסקריט,"arthsastra", משנת 185-322 לפני הספירה,רבים ראו בהם מיתוס כי כאשר היהלומים היו נדירים מאוד ,כמה יכלו להתפאר באבן כזאת ?,היה מיתוס של קסם כישוף שלא ניתן למצוא בכל מקום.
סוחרים היו מוכנים לתת המון עבור יהלום והמלכים עוד יותר.
לראשונה שהוזכר היהלום היה במאה הראשונה לספירה ,היוונים העתיקים והרומאים תיארו אותם כדמעות או מתנת האלים.או אפילו כשברי כוכבים נופלים ,משוררים ופילוסופים סיפרו עליהם ,למרות שרבים לא ראו אותם אף פעם.
אפלטון החשיב אותם ליצורים חיים ,דיירים של רוחות השמים,בעוד אחרים סברו שהם נמשכו על החיצים של קופידון ,כך ששום דבר לא יכול לעמוד בפני הקסם של האהבה.
כאשר היהלומים החלו להיות נפוצים יותר בקרב העשירים, לא איבדו את הכוח המיסטי המיוחסים להם, הרומאים שיכלו להרשות לעצמם לבשו יהלומים כיון שהאמינו שהם נותנים להם אומץ הדרוש להגן על עצמם ולהלחם. היו כאלה שיחסו להם כוח מיסטי שיגנו עליהם ויהפכו לבלתי מנוצחים דבר שנשאר רק באגדות העבר. בצד השני של העולם ,בהודו האמינו שיהלומים נוצרים כשברק מכה בסלעים ישנים , הם מצאו יהלומים בפסלים קדושים כשהם תקועים בארובות העיניים. במיסטיקה היהודית האמינו שהיהלום הנדיר יש לו כוחות מופלאים ,כשופת שלעולם אינו טועה ,כששמו לפני רשע יהלום הוא לא יוכל לעמוד בפני העוצמה המונחת לפניו ,היהלום הכהה פניו כשהיה אשם והבהיר כשהאיש היה תמים.
כאשר הסוחרים החלו להביא יותר יהלומים באיכויות ובגדלים שונים ,החלו הלוחמים להרכיבם על המגן, סחבו פחות נשק בידיעה שהאלים יגנו עליהם להביס את אויביהם כי מי יעז לתקוף לוחם שיהלום מורכב על המגן ונשמר על ידי האלים .
אויבים חששו שכך יעוררו את זעמם ויכו בהם מכה ניצחת.
מאוחר יותר הפכו היהלומים לחוק שרק למלכים מותר לענוד אותם,לואי התשיעי (1214-1270) מלך צרפת ,קבע שיהלומים נועדו רק למלכים כסמל לאומץ וכוח בלתי מנוצחים , מי שרכש יהלום היה חייב למכור אותו למלך , החוק לא ציין באיזה מחיר!
האיסור נשאר בתוקף ברוב המדינות באירופה, עד המאה הארבע עשרה.
תכשיטנים וסוחרים נאבקו בניהם כדי ליצור ולמכור יצירות אומנות אמיתיות שראויות לאוצר המלכות.
ממאה הארבע עשרה הופיעו יותר ויותר יהלומים המאתרים כתרים ותכשיטים מלכותיים , אך היהלומים הגדולים יותר וחתוכים היטב עברו מדור לדור והפכו ליצירות מופת לדוגמא הקטר הקיסרי של הצרינה קטרינה השנייה ( 1729-1796),שהייתה מעוטרת ב-4936 אבני חן.
בימי הביניים הפכו היהלומים לנפוצים ומבוקשים בקרב האצולה ,תכשיטי היהלומים נמכרו בממון רב.
מעבר לכוחם ויופיים, הם נחשבו בעלי כוחות מאגיים, האלכימאים כתבו על סוד השיקועים והנוסחאות הטבועות בטבעת היהלום בעלי התכשיטים האמינו בכוחות המאגיים שלהם , לדוגמה עם הטבעת הייתה מזהב ומאט שחוקה כששמו אותה על יד שמאל הייתה מגינה על סיוטים משדים, רוחות רפאים ושבכוחה להרגיע חיות פרא. יהלום מרובע בארבעת פינותיו הגן על הבית או על גינת הגן מסופות ברקים ואש ,היהלומים מביאים מזל ,מרפא חולים רק בנגיעה בו.
אבל יש גם צד אפל בטבעות יהלומים רבים. יש סיפורים רבים ומפורסמים.!
במשך הזמן יהלומים חדלו לשמש כקמאות, ורק לעשירים ,אלא הפכו כסמל של אהבה ואיחוד.
בחור שרצה להרשים את חברתו קנה לה טבעת יהלום וביקש את ידה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לינקשייק שיווק באינטרנט

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטעיצוב פנים11/07/191632 צפיות
לפניכם 4 טיפים לבחירת פריטי ריהוט שמתאימים למי שרוצה עיצוב פנים בסגנון שתמיד נשאר באופנה.

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטעיצוב פנים11/07/192662 צפיות
לפניכם 4 טיפים לבחירת פריטי ריהוט שמתאימים למי שרוצה עיצוב פנים בסגנון שתמיד נשאר באופנה.

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטצרכנות30/08/121030 צפיות
אחת מבין המתנות המגניבות ביותר שניתן להעניק לכל אירוע - יום הולדת, מסיבה או כל דבר אחר, היא מתנה של זר מתוק המעוצב בסגנון מקורי וייחודי.

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטצרכנות30/08/121055 צפיות
זרים מתוקים אלו זרים אשר במקום להכיל פרחים שנובלים לאחר מספר ימים, מכילים הפתעות מתוקות כמו שוקולדים מיוחדים, פרלינים איכותיים, סוכריות צבעוניות וממתקי גומי שונים.

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטתעשייה03/05/121515 צפיות
את סוגי הדבקים בכלל ובדגש על דבקים מבניים, ניתן למיין כיום על פי מספר רב של קטגוריות, אשר כל אחת מהן משמשת לצרכים שונים

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטמסחר יומי29/04/121420 צפיות
מי שמתחיל את התהליך של מסחר בבורסה צריך להיות מוכן לתקופה ארוכה בה הוא ייאלץ ללמוד את התחום ופעמים רבות גם לספוג הפסדים כספיים יחסית גבוהים.

מאת: לינקשייק שיווק באינטרנטאילוף בעלי חיים29/04/121221 צפיות
אילוף כלבכם עשוי להיות משימה לא פשוטה בכלל. בין אם אימצתם גור לראשונה, אימצתם חיה מבוגרת יותר, או שאתם מנוסים בגידול כלבים, ברוב המקרים, בהתחשב באופיו הייחודי של הכלב הפרטי שלכם,

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214245 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204382 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205284 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193443 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica